Skip to main content
Vraag

Wat vinden jullie van De Bellinga's - Op Wereldreis

• August 11, 2025
  • 9 reacties
  • 144 keer bekeken

Scubadiverboy1997
Slimmerik
Forum|alt.badge.img

Hey hey,
Ik ben weleens benieuwd. Wie kijkt er De Bellinga’s?
Wat vinden jullie van dit wereldreis vloggende gezin met 4 kinderen?
Vinden jullie, anno 2025, nog te ver gaan wat ze delen in de vlogs?
wat vinden jullie ervan dat alle 4 de kinderen, enkel online les krijgen via De Wereldschool?
https://youtu.be/dPAyDvfZ8AU?si=l5CnSbfyoqABn1sd

9 reacties

MennoG78
Superuser
Forum|alt.badge.img+10
  • Superuser
  • August 11, 2025

Zonde van je tijd om naar te kijken.

Scubadiverboy1997
Slimmerik
Forum|alt.badge.img

@MennoG78 En hoezo dan?
ik kijk wel alle 4 de vlogs in de week namelijk

MennoG78
Superuser
Forum|alt.badge.img+10
  • Superuser
  • August 11, 2025

@MennoG78 En hoezo dan?
ik kijk wel alle 4 de vlogs in de week namelijk

Bij gebrek aan beter zou ik er wellicht naar kijken maar vind het beetje over de top.

En dat het zomaar mag kinderen hiervoor alleen online onderwijs geven alleen omdat ze een wereldreis willen vloggen ik zou dat geweigerd hebben.

Scubadiverboy1997
Slimmerik
Forum|alt.badge.img

Maar waar moeten ze dan naar school, als ze rondtrekken?

MennoG78
Superuser
Forum|alt.badge.img+10
  • Superuser
  • August 11, 2025

ze zijn dat verplicht om lessen te volgen.

Flitsend
Topper
Forum|alt.badge.img+8
  • Topper
  • August 16, 2025

Ik vind dit wel een interessant onderwerp. Ik had begrepen dat hier ook kamervragen over zijn gesteld omdat het inderdaad best wel grijs gebied is omdat je zou kunnen beargumenteren dat die kinderen eigenlijk full-time werken. Ik heb er zelf niks mee maar mijn vriendin vindt het ook leuk om af en toe naar te kijken! 

Ieder z'n ding! 

Ik_Combineer
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+15
  • KPN Monteur
  • August 16, 2025

Ik vindt het verschrikkelijk. 

Scubadiverboy1997
Slimmerik
Forum|alt.badge.img

@Ik_Combineer maar is dat puur, omdat ze in het nieuws zijn geweest?
Of heb je zelf weleens wat van ze gezien?
Waar baseer je je mening op?

Ik_Combineer
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+15
  • KPN Monteur
  • August 16, 2025

Ik baseer me mening op eigen bevindingen, maar boos legt in mijn ogen heel goed de vinger op de zere plek.

Ik kijk al denk ik zo'n 15 jaar actief youtube volg en bekijk en het fenomeen "familievlogger" of "van life vlogs" is mij zeer bekend. Ook een Roman Atwood, of iets anders maar een tijd lang het meest populaire kanaal Ryan toysreview vind ik allemaal schandalig. Je (mis)gebruikt kinderen puur om content te maken, waar je uiteindelijk dik aan verdiend. Het eventueel seksualiseren van kinderen waar Tim een groot punt van maakt zie ik niet direct. Maar die gebieden van het internet bezoek ik dan ook niet.

Wel hebben ouders van deze families een ontzettende drijfveer om hun content steeds dramatischer te maken, want hoe beter de clickbait, hoe meer views en hoe meer er word verdiend. En juist dit is alles behalve goed voor een kind. Een kind hoort rustig, buiten het miljoenenpubliek op te groeien en privacy te hebben.

Dat was dan mijn mening en waar ik het op baseer. Filmpjes zullen vast wel leuk zijn maar ik vind het kindermishandeling.