Skip to main content
Vraag

Wat was jullie allereerste mobiele telefoon? Hoe is het bij jullie begonnen?

  • 29 July 2024
  • 43 reacties
  • 611 keer bekeken

Zoals de titel al zegt ben ik benieuwd naar wat jullie eerste mobiele telefoon was en  hoe je bent begonnen.

Ik zal de spits afbijten.

Mijn allereerste telefoon was de Nokia 3310 een erg goed degelijk toestel met een prepaid simkaart van KPN vanwege het toen al goede netwerk.

@moderator, ik zie dat de t niet goed achter het staat in de titel. Graag even aanpassen l 


Als ik mij niet vergis, dan was dat deze telefoon: 

 


KPN Swing 200 als prepaid in begin 2000 aangeschaft.

 


KPN Swing 200 als prepaid in begin 2000 aangeschaft.

Dat is leuk! Toeval wil dat ik echt al jaren geleden ooit voor mijn ouders een KPN prepaid Swing 620 heb gekocht omdat ik niet wilde dat ze in de avond midden in de bossen, langs de weg , na familie bezoek ze autopech kregen en niemand konden bereiken. Die doos heb ik zelfs nog bewaard. Ze waren zelf niet voor een mobiel maar ik zei...ik koop voor jullie een mobiel en je mag mee om te kiezen welke.😎

Ter beeldvorming.


Motorola Micro Tac classic, ik heb hem nog ergens liggen


@Noordzee Dat was ook mijn eerste toestel😁


Mijn eerste mobiel midden jaren 90 was een Siemens S3, compleet met carkit, zie afbeelding voor voorbeeld:

Siemens S3

 


We hadden deze

 

Het is een auto telefoon maar we gebruiken toch thuis met een auto accu en onderweg.


Mijn eerste mobiel was een Bosch 738 Dual met abonnement van Dutchtone (wie kent de Leslie Nielsen reclames nog?)

 


Ikzelf begon vroeger met een Motorola M3688 van Telfort Pak&Bel. Dat was op 1 juli 2001 geloof ik, toen ik hem kocht bij EP (Electronic Partners in Winschoten) voor 100 gulden(!) inclusief 25 gulden aan prepaid-tegoed, plus ik geloof nog eens 10 gulden extra via een instuurkaartje. Ik was toen bijna 16 jaar, mijn ouders waren enkele jaren geleden daarvoor uit elkaar gegaan, en ik wou beter bereikbaar zijn als ik onderweg met de trein was, en ook als ik van/naar school fietste.

Het was best een mooi fraai grafisch toestel met handige mogelijkheden. In die tijd had je ook toestellen met een enkel regeltje, maar ik wou voor iets groots gaan. Dit toestel heb ik een aardig poosje gehad, en heb ik nog een mooi hoesje gegeven voor aan mijn broekriem. Die uitstekende antenne op de telefoon zat soms bij het bukken wat in de weg 😂.

 

Leuke anekdote: Ik was nog jong, rebels, ondeugend, en ik belde toen wel eens met een non-klacht over Telfort. Bijvoorbeeld dat er opeens geld was afgeschreven na het bellen van een 0800-nummer, of dat een SMS-je niet aan kwam. Klinklare onzin, maar Telfort was nog jong, hadden een mooie naam hoog te houden, en boden soms direct vijf gulden coulance aan voor op je prepaid. 🥲

Opeens hield het op, en moest je het maar formeel per brief doen.
De fun was toen ook wel over. 😉

De Motorola M3588, maar mij bij zat er een Telfort-merkje op, en ook bij het opstarten van de telefoon.

De rest van het verhaal mag je teruglezen op het forum van de buren Simyo… 😉

https://forum.simyo.nl/gewoon-gezellig-134/welke-telefoon-heb-je-allemaal-gehad-46186


Weer een leuk topic @Friesian 😀

Jaar: 1996, mei

Netwerk: ATF

Toestel: pocketline Amigo

 

Tweede mobiel 

Medio 1999

Netwerk: GSM

Toestel: pocketline Swing 

 


AriënC schreef:n 

De rest van het verhaal mag je teruglezen op het forum van de buren Simyo… 😉

Off topic, sorry.

Toeval wil....Ik ben jaren actief geweest bij de buren  als Forum Expert. 😎


Mijn eerste was een Nokia 2650 🙂

 


Ericsson GF 786

 


Mijn eerste toestel was een toestel dat best bijzonder was in die tijd, namelijk een Sony CMDX-1000. Ligt hier nog werkend in de kast. Accu was een speciale Li-ion accu die langer mee gaat en niet na een jaar of 2 dood was.

 

 


Ik vind al die felle kleurtjes die mobieltjes vroeger hadden zo leuk. Dat zie je niet echt meer. Ja, veel toestellen hebben wel een kleurtje, maar daar plempen de meeste mensen dan weer een hoesje om, dus je ziet er toch niets van. Gelukkig kiezen mensen dan vaak wel voor een hoesje met een afbeelding, patroon of kleurtje dat een beetje persoonlijkheid laat zien. 

 

Mijn eerste mobiel was ook een Pocketline Swing, maar dan deze kleurvariant (internetplaatje):

Kreeg ik, als tweedehandsje van m'n oom, toen ik naar de middelbare school ging.


Off topic sorry @Erik van KPN  - Erik .

In plaats van een hoesje als bescherming van de telefoon gebruik ik een book als bescherming om te voorkomen dat ik de cijfers actief hoor gaan de telefoon.


Op 26 juli 1997 toog ik naar de lokale PTT Telecom winkel (RT-025) voor een HI-abonnement, als toestel koos ik voor een rode PL Swing 200. Het nummer wat ik toentertijd kreeg heb ik nog steeds en wil ik niet kwijt, het ‘bekt’ lekker… 


Mijn eerste mobiele telefoon was ook een Nokia 3310! Ik kreeg 'm zodat ik bereikbaar was toen ik naar school ging. Wat een geweldige toestellen waren dat, haast onbreekbaar 😁 en Snake was geweldig hihi!


Ohjee, foutje van mij. Wilde de like button gebruiken. Graag ff herstellen @moderator.


Mijn eerste mobiele telefoon kocht ik begin 2002 bij The Phone House.
Met een 06-nummer wat ik tegenwoordig ook nog steeds heb, nu in mijn Samsung Galaxy S22.
 

Een Samsung SGH-210s

Mijn eerste mobiele telefoon was ook een Nokia 3310! Ik kreeg 'm zodat ik bereikbaar was toen ik naar school ging. Wat een geweldige toestellen waren dat, haast onbreekbaar 😁 en Snake was geweldig hihi!

Later heb ik nog een Nokia 3410, een 6230i en ook een Nokia E65 gehad, maar begin 2012 begon ik met mijn eerste Smartphone: de Samsung Galaxy S2.


Oef dan moet ik echt diep graven hahaha. Het was voor mij de Ericcson T10 in het blauw. Die ik kreeg ik toen bij een jaarabonnement van de Kijk als ik mij niet vergis:

Nostalgie

 


 

een Nokia E65 gehad, maar begin 2012 begon ik met mijn eerste Smartphone: de Samsung Galaxy S2.

Die heb ik ook gehad, dat was mijn 2e toestel 😃 Het openduwen van het toestel was altijd een fijn gevoel herinner ik me. Na dat toestel was het voor mij ook tijd voor een smartphone, de iPhone 3G.


Mijn eerste mobieltje was echt een baksteen: een Nokia 2110 van mijn
oom. Het had een extra dikke batterij en kwam met een versleten, maar oh zo
authentiek leren hoesje echt een vintage vondst. Had ik hem maar bewaard!
 
@Friesian , bedankt voor je post; het bracht weer leuke herinneringen boven.
 

 


 

een Nokia E65 gehad, maar begin 2012 begon ik met mijn eerste Smartphone: de Samsung Galaxy S2.

Die heb ik ook gehad, dat was mijn 2e toestel 😃 Het openduwen van het toestel was altijd een fijn gevoel herinner ik me. Na dat toestel was het voor mij ook tijd voor een smartphone, de iPhone 3G.

 

Daar heb ik ook veel plezier van gehad. Dat openschuiven had wel wat 😅

 


Reageer