Skip to main content

Wie heeft er nog meer allemaal een duikbrevet?

• July 30, 2025
  • 6 reacties
  • 107 keer bekeken

Scubadiverboy1997
Slimmerik
Forum|alt.badge.img

Hey hey
Wie heeft er hier allemaal een duikbrevet?
Ik heb sinds afgelopen 26 maart een duikbrevet, het Scuba Diver brevet vanuit PADI. Ik mag tot 12 meter diep duiken, maar wel in het bijzijn van een instructeur of Master Diver.

Wel duur grapje die opleiding, opleiding alleen al 600 euro, en daar komen nog een aantal spullen bij.
vinnen
duikbril/Snorkel
Wetsuit
duikschoenen

Daardoor kwam dit grapje ineens op ruim €1100-, te staan haha.

6 reacties

Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+20
  • Superuser
  • July 30, 2025

Gefeliciteerd ​@Scubadiverboy1997 knap gedaan. Jaren geleden heb ik het geprobeerd maar ik raakte in een soort paniekmodus en ik was er dus heel snel klaar mee. Geniet van de prachtige wereld onder water!!

Scubadiverboy1997
Slimmerik
Forum|alt.badge.img

@Joep1965 Via welke instantie geprobeerd? Ik zelf PADI. En wat vond u er eng aan?

Denise van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

Wat leuk! Een duikbevret staat nog op mijn verlanglijstje. Ik heb een aantal jaren terug een introduik gedaan. Toen had ik al bedacht het wel te willen, maar liet mijn gezondheid me in de steek. Na mijn vakantie in Indonesië en daar gesnorkeld te hebben weet ik het zeker: dat duikbevret gaat er een keer komen. Wanneer is alleen nog even de vraag.

• August 8, 2025

Ik las eerst "buikvet". Wat een rare vraag is dat dacht ik ... 😱

ikheetjeff
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • August 10, 2025

Leuk topic! Ik heb ook ooit wel eens een introduik gedaan, maar echt al wel flink wat jaren terug. Leuke ervaring, maar was verder ook wel prima daarna haha

@Scubadiverboy1997 Heb je ‘m ook met bepaalde reden gehaald? Bijvoorbeeld om vrijwillig/betaald te helpen als duiker (bij evenementen)? Of gewoon omdat je het erg leuk vindt?

Scubadiverboy1997
Slimmerik
Forum|alt.badge.img

@ikheetjeff Ik had via Social Deal kon je heel goedkoop die intro duik doen, ik vond het magisch. En na 2x achter elkaar dat gedaan te hebben (Eerste keer had ik Omgekeerd Blokeffect gekregen, puure pech was dat) wilde ik meer!

ik heb ook niet het volledige brevet. Ja, ik mag gewoon alles qua duiken, maar er moet een divemaster of instructor mee als m’n buddie. En mijn instructeur zei ook al gelijk: Je moet mij nu niet meer zien als instructeur, maar gewoon als je buddie. Ik doe verder niks.

bij PADI heet mijn brevet: Scuba Diver brevet