Skip to main content

Onze 3 digitene ontvanger een tijd niet gebruikt.  Ontvang nu alleen ned 1, 2 en 3. Zie dat CAS nr niet meer is geactiveerd aan ons abonnement.  Kan dit zelf niet aanpassen? 

 

Kunnen jullie dit aanpassen svp

 

 

Hoi @Petrajongen ,

Dan kun je het zender zoeken nu nog een keer doen, maar dan met een kleine aanpassing.

  • Druk op Menu en ga naar Zender zoeken
  • Ga naar Handmatig zoeken (Zie je deze optie niet, druk dan op de blauwe knop)
  • Ga dan naar RF Kanaal (een van de pijlen eromheen) en pas deze aan naar het kanaal voor NTS4 (bouquet 5), waar ook CNN in zit. Voor de omgeving Mariahoop is dat kanaal 27. 
  • Ga dan naar Start zoeken en druk op OK van je afstandsbediening

Deze manier kan helpen omdat wij het activatiesignaal (en ook softwareupdates) meesturen op het kanaal van CNN. Bij standaard zender zoeken gebeurt dit op de frequentie van de RTS (bouquet 1), waar de NPO in zit. Het signaal van de NPO wordt sterker uitgezonden, waardoor de ontvanger dan eerder denkt dat de ontvangst in orde is.
 

Zet de ontvanger dan op CNN (niet zappen) Zodra er beeld is op CNN, dan weer uitgebreid zenders zoeken. 
 


Hi Petra, welkom op het forum. 

Ik neem aan dat jij ook daadwerkelijk 3 ontvangers in je abonnement hebt? Zo ja, hebben de stappen van Noordzee geholpen? 

Zo nee, zou je je KPN profiel willen aanvullen met alle relevante gegevens en hier een seintje willen geven als je dit hebt gedaan? Graag ook de CAS-ID vermelden van die ontvanger. 


Helaas hebben de stappen van Noordzee niet gewerkt. Ik heb mijn profiel voorzien vd nodige info. Kpn kunnen jullie dit voor mij nakijken.


Dankjewel, ik zie wel dat er 3 CAS ID's actief zijn, zou je aan kunnen geven welke niet meer in het rijtje thuishoort? Dan kan ik dat aanpassen naar de CAS ID die jij hebt doorgegeven. 

Digitenne 1 CAS ID

*******1441

Digitenne 2 CAS ID

*******1361

Digitenne 3 CAS ID

*******0561


Digitene 2 is niet meer in gebruik ***1361


Ik heb nu de juiste geactiveerd, zou je het binnen 15 minuten weer willen proberen? 


@Petrajongen    (voor de zekerheid ook maar even jou gementioned) 

Dan kun je het zender zoeken nu nog een keer doen, maar dan met een kleine aanpassing.

  • Druk op Menu en ga naar Zender zoeken
  • Ga naar Handmatig zoeken (Zie je deze optie niet, druk dan op de blauwe knop)
  • Ga dan naar RF Kanaal (een van de pijlen eromheen) en pas deze aan naar het kanaal voor NTS4 (bouquet 5), waar ook CNN in zit. Voor de omgeving Mariahoop is dat kanaal 27. 
  • Ga dan naar Start zoeken en druk op OK van je afstandsbediening

Deze manier kan helpen omdat wij het activatiesignaal (en ook softwareupdates) meesturen op het kanaal van CNN. Bij standaard zender zoeken gebeurt dit op de frequentie van de RTS (bouquet 1), waar de NPO in zit. Het signaal van de NPO wordt sterker uitgezonden, waardoor de ontvanger dan eerder denkt dat de ontvangst in orde is.
 

Zet de ontvanger dan op CNN (niet zappen) Zodra er beeld is op CNN, dan weer uitgebreid zenders zoeken. 


Ik zie een like van jou, betekent dit dat het nu goed werkt? :relaxed:


Alles werkt weer, bedankt voor jullie hulp:grinning:


Ah fijn 👍


Alles werkt weer, bedankt voor jullie hulp:grinning:

Top!