Skip to main content

KPN heeft eigenhandig het abonnement aaangepast; nu moet ik ineens betalen voor mijn Digitenne-ontvanger. Waarom is dat? Ik had deze gratis met mijn alles in 1 abonnement. Kan ik in de plaats van digitenne ook een tweede reguliere ITV ontvanger krijgen?

Hallo @RoeZ ,

Het is mogelijk om jouw ontvanger om te ruilen voor een ITV-ontvanger? Maar daar ga je dan ook 5 euro per maand voor betalen. 

De eerste ontvanger in inbegrepen in jouw abonnement is gratis. Voor een tweede (en derde etc….) ontvanger betaal je dan een toeslag van 5 euro per maand. Het maakt niet uit of zo'n extra ontvanger een ITV-ontvanger is of een Digitenne-ontvanger. 


Ik heb al vele jaren een abonnement op Alles in 1. Ik heb altijd de 2e ontvanger (in mijn geval Digitenne) gratis gehad. Ik snap niet dat dat zomaar gewijzigd kan worden.


Er zijn ook (hele oude) abonnementen waarin twee ontvangers inbegrepen zijn. 

Zou je het Forum profiel  willen aanvullen met naam, postcode + huisnummer en klantnummer? Deze gegevens zijn alleen zichtbaar voor jou en KPN moderators. En geef hier even een seintje wanneer dit gedaan is. 

Dan kan een moderator van KPN de administratie erop naslaan.

 

 


Ja, heb ik gedaan.

Alvast bedankt.


Hallo @RoeZ! Leuk dat je je vraag hier stelt. Dankjewel Noordzee voor je uitleg! Ik zie dat er glasvezel is aangelegd bij jou thuis. Het lijkt erop dat het wisselen van koper naar glas de wijziging, van gratis Digitenne naar betaald Digitenne, heeft getriggerd. 
Waarom, weet ik niet precies. Ik ga dit voor je uitzoeken. Zodra ik een antwoord heb, laat ik het in een reactie weten:blush:


In het oude Digitenne (dat was er afhankelijk van jouw regio tot eind 2018/midden 2019) had je inderdaad vaak de mogelijkheid om gratis Digitenne te kijken.

Dit is helaas veranderd door KPN.

 

 

Veelgestelde vragen


Verandert er iets aan de prijs?
Een los Digitenne abonnement is €18 met daarbij één ontvanger inbegrepen. Aanvullende ontvangers (max. 3 per abonnement) zijn toe te voegen voor €5 per maand. Heb je Digitenne in combinatie met interactieve tv dan betaal je niet voor het abonnement maar alleen voor de ontvangers. Wel zul je meer gaan betalen als je nu kooptuners hebt en deze omwisselt voor de nieuwe ontvanger. Je gaat dan huur betalen.

 

Gelukkig kun jij inderdaad wel tussentijds opzeggen met een opzegtermijn van één maand. En dan volgend jaar bij de start van het kampeerseizoen het abonnement weer aanzetten. Wel wat omslachtig, want je moet je apparatuur terugsturen bij het tijdelijk stopzetten van het abonnement.  


Hoi @RoeZ! Ik heb een antwoord ontvangen met onvoldoende info, dus ik heb ‘m weer teruggekaatst. Zodra ik een goede uitleg heb, kom ik bij je terug:blush:


Hoi @Lisa , 

Heb je de postduif al gevangen? 


Inmiddels is hij weer terug @Noordzee! Blijkt dat je al die tijd een gratis (extra) ontvanger hebt gehad, waar je officieel geen recht op had. 
Volgens het contract heb je altijd recht gehad op één gratis ontvanger. Dit is het systeem nooit opgevallen. Totdat je abonnement werd overgezet op glasvezel. Toen werd alles opnieuw herzien en gecorrigeerd. Helaas kunnen we het niet mooier maken dan dit. Een flinke poos gelukt gehad dus:grin:

Â