Skip to main content

we hebben internet All-in-1 standaard pakket. Kan ik dit uitbreiden met digitenne voor op de boot? Wat kost dit zoal? En wat is de geleverde hardware?

*Admin: reactie afgesplitst, eigen topic aangemaakt.

Een extra ontvanger kan je nemen via MijnKPN. Je kunt dan kiezen voor een Digitenne.

Je krijgt een losse ontvanger zxv7200 of rbx2800. Deze zijn voorzien van een 230 volt → 12 volt adapter. Op de ontvanger zit dus een ronde 12 volt aansluiting. De ontvanger sluit je met een hdmi kabel aan op een tv-tje. Hij wordt geleverd met antenne v5 en een afst.bed.

In dit artikel kun je lezen over de geleverde ontvangers. Met foto’s / afbeeldingen.

Een Digitenne i.c.m. ITV kost € 5 per maand met een minimale afname van één maand. Na het seizoen kun je 'm dus evt. weer stopzetten via MijnKPN, je krijgt dan een retourverzoek voor de ontvanger + afst.bed.


Wel is het zo dat de meegeleverde binnenantenne (Funke V5) niet de meest geschikte antenne is voor op een boot. De antenne is namelijk een richtantenne en boten hebben de neiging om nogal eens te verplaatsen. 
De antenne werkt prima als je in de buurt van een zendmast vaart, maar als je op meer plekken in Nederland verblijft, kun je beter zelf investeren in een speciale buitenantenne die geschikt is voor maritiem gebruik. 


Dag Peter en Noordzee,

Bedankt voor jullie reactie.

Zojuist de digitenne besteld. De vorige versie van digitenne heb ik ook altijd met de standaard antenne aangesloten. Dit ging eigenlijk altijd goed. We kijken alleen tv als we aan de kant stilliggen. Waarschijnlijk bedoel je tijdens het varen tv kijken?

Welke antenne adviseer je dan als het met de originele niet mocht lukken.

 

Erik


Mijn advies : 

Funke ODSC 100-345T

Op de website van de leverancier staat dat het verschil met de standaardantenne (van KPN) zit in de versterking van de antenne, namelijk 6 dBi. Het komt er kort gezegd op neer dat deze antenne ongeveer tot 45 km. De antenne is 237mm x 223mm x 22 mm. Deze antenne zou een oplossing kunnen zijn voor ontvangst op een boot.

(klik op de groene letters voor de link) 
Funke ODSC 100-345T


Goedenavond @Erik Nieuwpoort, welkom op het Forum en bedankt voor jouw bericht!

Ik zie dat je alweer aardig op weg bent geholpen door onze superusers! Hartstikke fijn, daar is het Forum voor :smile:  

Mocht je nog vragen hebben over Digitenne of iets anders, als je het geleverd hebt gekregen of daarna. Dan weet je waar je moet zijn! Ook het delen van je ervaringen wordt gewaardeerd hier!


Reageer