Skip to main content

Kan ik digitenne aansluiten op een oude analoge TV?

 

Als je TV SCART heeft kan je deze gebruiken met Digitenne.

Digitenne wordt standaard met een HDMI kabel geleverd.

Je kunt bij KPN (telefonisch of via dit forum) dan weer een analoge aansluitset aanvragen.

Die bestaat uit 2 delen: een A/V kabeltje en een verloopstuk naar scart.

Aansluitset voor TV met scart

 


Beste PeterG,

heb ik dan ook nog een set nodig om mijn radio aan te sluiten?

weet u hoeveel deze aansluit set kost?

 


Dat wordt dan lastig. De decoder heeft één analoge uitgang. Als je die al gebruikt voor een TV toestel dan kan daar geen versterker (middels AUX) meer op.

Gebruikelijk is: TV digitaal met HDMI en op de analoge uitgang de versterker.

HDMI is al 15 jaar in gebruik. En alle kanalen zijn HD. Daar maak je via analoog geen gebruik van, dan is de weergave in standaard kwaliteit.

Waarom niet (ook) een upgrade van de TV d.m.v. een nieuw toestel. Dat kost minder dan je denkt.  Een 32 inch Full HD al v.a. zo'n € 230 en een HDready (lagere resolutie maar wel “HD”) zie ik al v.a. € 105 bij Bol.com. (zie hier)


Bedankt voor de info. Ik ben zeer gehecht aan deze TV, werkt perfect al is het een oudtje. Ik vind het zonde om deze weg te moeten doen.


Beste PeterG,

heb ik dan ook nog een set nodig om mijn radio aan te sluiten?

weet u hoeveel deze aansluit set kost?

 

Je kunt eventueel ook jouw radiozenders beluisteren via de TV. 

Maar heb je al eens een DAB+-radio overwogen? 

Dan ontvang je ook digitale radio en je hebt zelfs veel meer radiozenders tot je beschikking. 

Idee opdoen?: https://www.radiowinkel.com/c-92829/dab-radio-s-digital-radio/

 


. .  Ik ben zeer gehecht aan deze TV, werkt perfect al is het een oudtje. Ik vind het zonde om deze weg te moeten doen.

Zo denk ik er meestal ook over, maar een kleine monitor kost niet veel en is zws veel zuiniger met energie dus dat verdien je snel terug.

Voor koel en vries is dit ook vaak het geval, maar dat ter zijde.

 


Je kunt ook een hdmi to scart converter gebruiken o.a.bij bol.com te koop voor de tv en dan de av uitgang gebruiken voor de geluidsinstallatie( rood en wit)

 


Kosten ong. €12