Skip to main content

Ik heb al 10 jaar digitenne en gebruik nog steeds dezelfde antenne. Het lijkt of de kwaliteit steeds minder wordt. Ik heb vorig jaar wel een nieuw ontvanger ontvangen maar geen nieuwe antenne. Wanneer levert KPN weer nieuwe ??

Hoi @KC-Ofie , 

KPN heeft momenteel de Funke V5-antenne (zie foto) in gebruik. Deze antenne werkt veel beter dan de oudere types. De antenne kan zowel binnen als buiten gebruikt worden. Wil je de antenne binnen gebruiken of buiten? 

Als je slechte ontvangst hebt, stuurt KPN jou gratis de nieuwe binnenantenne. De buitenmontageset kost 9,50.

Zou je het Forum profiel  willen aanvullen met naam, postcode + huisnummer en  klantnummer ?  Deze gegevens zijn alleen zichtbaar voor jou en KPN moderators. En geef hier even een seintje wanneer dit gedaan is.
 

 


In eerste instantie alleen binnen.


Prima, vul dan even jouw gegevens in het forumprofiel. 


Gegevens zijn inmiddels ingevuld.


OK, er komt hier vanzelf een moderator langs. 

 


@KC-Ofie Welkom op ons Forum! Een antenne die 10 jaar oud is geworden, moeten we bijna vieren. :blush::birthday:

Ik heb een nieuwe Funk V5 naar je toegestuurd. Deze ontvang je binnen twee werkdagen 😃. We drukken de antenne gewoon door de brievenbus, dus houd de deurmat maar in de gaten. Laat je het weten als ik nog iets voor je kan betekenen. :hugging:


Ik heb echter twee digitenne-aansluitingen. Omdat de snelheid op de kabel nog steeds zwaar onvoldoende is. Wellicht kunt u twee exemplaren toesturen.


@Lisa komt hier vanzelf wel weer terug zodra ze weer aan het werk is. Heb je de nieuwe antenne al ontvangen? (Dat zou wel heel snel zijn.) Zo ja, hoe bevalt de nieuwe antenne? 

 


@Lisaschreef: Een antenne die 10 jaar oud is geworden, moeten we bijna vieren

Dan heb ik hier een 3-voudig feestje :grinning::clown::cake: . Heb hier nog 3 X de v1 (het blokje) uit voorjaar/zomer 2006. Die doen het prima met het nieuwe systeem. En ik heb ook 1 v5 hoor.


@Lisa en @PeterG nog meer feestvreugde :birthday:! De V1 doet nog doet trouwe dienst, er ligt er nog een in de la, en de haaienvin komt met mooi weer buiten. 


@KC-Ofie Jazeker kom ik terug in dit topic. Wij gaan pas hardware vervangen als het aan vervanging toe is en natuurlijk sturen we dan een nieuwe model. Simpelweg omdat deze voorradig zijn. Een nieuwe model betekent zeker niet dat het signaal significant beter is dan met een voorgaand model. Dit laten de heren in de bovenstaande reacties ook zien! 
We hebben in deze situatie heel snel uitgesloten dat het aan de antenne lag, al ben ik nog wel benieuwd of dit daadwerkelijk zo is. 
Hoe is de signaal kwaliteit van de antenne bij het tweede kastje, als je deze aansluit? 


Ik heb de nieuwe antenne aangesloten en ik ervaar een duidelijk betere ontvangst. Of dit aan de antenne of de kabel ligt kan ik echter niet bepalen. Een nieuwe antenne voor m’n tweede digitenne stel ik zeer op prijs.


Het kan haast niet anders dan dat het aan de antenne ligt. Wat gebeurt er als je de nieuwe antenne aansluit op jouw tweede ontvanger? Merk je dan daar ook een verbetering? 
 

Check je dat met behulp van de signaalmeter uit het menu? 


Bij de tweede ontvanger bemerk ik ook een beduidend betere ontvangst.


Mooi, ik verwacht @Lisa later dit weekend weer terug op het forum. 

 


@KC-Ofie Yesss ik ben er weer! De tweede antenne komt zo snel mogelijk je kant op! je ontvangt hier nog een e-mail bevestiging van. Fijn dat het signaal met de nieuwe antenne beter is! :blush:


@KC-Ofie 

Is de tweede antenne inmiddels ontvangen? Zijn alle ontvangstproblemen nu opgelost? 

 


Ik heb de tweede antenne helaas nog niet ontvangen.


@KC-Ofie Hebben jullie de antenne nog niet ontvangen? Mijn systeem zegt namelijk dat hij vandaag geleverd zou worden. Als je hem morgen nog niet binnen hebt, wil je het dan hier even laten weten? :blush:


Vandaag de antenne ontvangen, hartelijk bedankt ! 👍🏻


Zijn alle ontvangstproblemen nu opgelost? 


@KC-Ofie Bedankt voor de terugkoppeling. :blush:


:thumbsup: Problemen zijn opgelost.


Reageer