Skip to main content
Antwoord

Beeld bevriest bij meerdere zenders en op meerdere locaties

• June 24, 2025
  • 9 reacties
  • 118 keer bekeken

Goede morgen allemaal . Wij hebben de laatste tijd last van een beeld dat bevriest. met name SBS6 en RTL7 hebben daar last van . De antenne ontvangst is keurig 100%.  Het is op twee locaties . Uithoorn en Benschop. Ik gebruik twee ontvangers en 3 antennes. Thuis en op de camping. 

Ik ben benieuwd of meerder mensen hier ook last van hebben. Het lijkt wel een storing in de atmosfeer.

Met vriendelijke groet John

Beste antwoord door Thomas van KPN

Fijn dat het opgelost is, bedankt voor de terugkoppeling!
Mocht je als meelezer in de toekomst vergelijkbare issues hebben, doorloop dan vooral de stappen op onze website Digitenne storingen of geen signaal los je zo op of maak vooral een eigen topic aan, dan denken we met je mee!

9 reacties

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • June 24, 2025

De zenders in NTS 1 hebben hier zeer regelmatig even grijs beeld. Zeker 1 tot 3 x per minuut. Niet te kijken. Het kan zijn dat mijn ontvanger, niet een van kpn, anders reageert op de verstoring. Ik vermoed dat het in het netwerk zit. Heb er sinds vrijdag last van.

Hier zendmast Haarlem. 

Voor NTS 1

Ander topic hierover

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24

Hoi ​@JohnKool, welkom op onze community! Hier was een issue mee, dat moet vanochtend opgelost zijn maar het is daarvoor wel belangrijk nog een software reset uit te voeren en de zenders opnieuw in te stellen.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • June 24, 2025

Niet opgelost hoor.

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24

Ik zie het, ik was even in de war met een andere storing waar boeket 2 problemen gaf. Die is vanochtend opgelost en met een reset op te lossen. Excuus!

We hebben het bevriezende beeld in het vizier maar vooralsnog gelden daar de normale stappen voor. Als dat het niet oplost is het advies toch even te bellen. Mijn collega's kijken dan mee. Je kunt daarvoor online een belafspraak maken

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • June 24, 2025

Bouquet 2 = NTS 1.

Veel storing. 

• Auteur
  • Deelnemer
  • June 24, 2025

Op dit moment heb ik op beide ontvangers weer goede ontvangst . Dit is in Uithoorn. Ben benieuwd of het in Benschop ook zo is.  Nog een paar dagen dan zijn we daar weer.

Het is wel jammer dat het lastig is om uit te vinden of er problemen zijn met Digitenne. 

Google je. Dan krijg je de melding. Er zijn op dit moment geen storingen. 

Een antwoord het probleem is bekend. We zijn er mee bezig zou beter zijn.

Maar op dit moment ben ik blij 🥳

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • June 24, 2025

Net even een uur getest op SBS 6. Geen storing (meer). De storing lijkt verholpen!   

• Auteur
  • Deelnemer
  • June 24, 2025

Ja .ik zit ook weer te genieten Zo hoort het 👍

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24
  • Moderator
  • Antwoord
  • June 25, 2025

Fijn dat het opgelost is, bedankt voor de terugkoppeling!
Mocht je als meelezer in de toekomst vergelijkbare issues hebben, doorloop dan vooral de stappen op onze website Digitenne storingen of geen signaal los je zo op of maak vooral een eigen topic aan, dan denken we met je mee!