Skip to main content
Antwoord

Bestelling Digitenne raakt zoek in de catacomben van KPN

• April 24, 2025
  • 12 reacties
  • 55 keer bekeken

tt1001
Topper
Forum|alt.badge.img

15-4 telefonisch digitenne aangevraagd, bevestigd in mail met bestelnummer S8726401. "Gaan we morgen mee aan de slag" aldus de helpdesk
18-4 via app bestelling opgevraagd: melding bestelling onbekend. gebeld met de helpdesk: melding van gemaakt 0574448
23-4 bestelling is nog steeds onbekend volgens de app en bij de melding via mijnkpn  is de situatie ongewijzigd.
Gebeld met de heldesk. Onbekend wanneer de levering wordt.
24-4 bestelling en melding nog steeds ongewijzigd.
Helpdesk gebeld. Kan niet vertellen wat de voortgang is.
Helpdesk is van goede wil, maar kan niets of mag niets, dus ben je afhankelijk van de grillen van de onbereikbare technische dienst.
Digitenne: kastje ligt bij u op de plank, abonnement programmeren, inpakken en versturen. Dat moet toch kunnen in 3 dagen.
Al met al een niet te beste dienstverlening.
op dit moment is het nog niet opgelost en wanneer wel is onbekend.

Beste antwoord door tt1001

Update, vanmiddag belt KPN mij omdat ik een negatieve recentie had achtergelaten voor de helpdesk. 

Deze medewerker is er ingedoken en toen is het gaan lopen. Contact met India, daar draait dus de software, en alleen toegezegd dat hij zijn best ging doen, niets beloven, overigens deed de medewerker van deze morgen dat ook. 

Hij heeft een Grote databundel op de telefoon gezet, zodat je toch tv kunt kijken via de KPN-tv app

Later op de middag weer een telefoontje: systeem zit niet meer vast, de eerste bestelling van de digitenneontvanger van 15 april wordt nu uitgevoerd, de bestelling van de  tweede is geannuleerd.

Als de ontvanger er is, zal ik dat voor het volledige verhaal melden.

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

12 reacties

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • April 26, 2025

Hallo ​@tt1001 ,

Vervelend natuurlijk. Je kunt bij iedere KPN-winkel direct een Digitenne-ontvanger meekrijgen. Misschien een optie als het allemaal nog langer gaat duren…..? 

tt1001
Topper
Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Topper
  • April 26, 2025

25 april contact gezocht met helpdesk, deze medewerker heeft contact opgenomen met de technische dienst, en mij verzekerd dat het goed komt, maar weer geen datum.

Ik wist niet dat je een digitennekastje kon afhalen bij de kpn winkel. Ga maandag direct langs.

tt1001
Topper
Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Topper
  • April 28, 2025

28 april Vanmiddag bij Kpn winkel: alleen digitennekastje als je een defecte hebt.

De medewerker heeft naar aanleiding van mijn verhaal een poosje op de computer gerammeld, en vertelde mij dat ik vandaag nog de track en trace zou krijgen van de verzending.

Maja van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23
  • Moderator
  • April 28, 2025

Hi ​@tt1001, wat jammer dat dit allemaal zo moeizaam verloopt 😕

Als je vandaag de track&trace code ontvangt, zal de Digitenne waarschijnlijk morgen of anders overmorgen bezorgd gaan worden, laat je het even weten als je hem daadwerkelijk ontvangen hebt?

tt1001
Topper
Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Topper
  • April 28, 2025

28 april, 19.30 Nou, geen track&trace, ik denk dan KPN ons geen digitenne gunt.

Donderdagmorgen vroeg vertrekken we, waarschijnlijk zonder digitenne, televisie.

Ik ben jarenlang tevreden klant bij Kpn, dat is het nu definitief over.

Als je als firma, zonder reden, niet in staat bent om een digitenneontvanger te leveren in 3 dagen zoals telefonisch verteld, en daarna na 14 dagen niet weet wat de stand van zaken  is, dan…….

Maja van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23
  • Moderator
  • April 29, 2025

Ik kan me haast niet voorstellen dat er écht geen informatie beschikbaar is over jouw bestelling ​@tt1001, en wil dan ook graag nog even meekijken. Hopelijk zie ik iets dat anderen over het hoofd hebben gezien.

Zou je daarvoor je gegevens in willen vullen in je profiel en hier een seintje geven als je dat hebt gedaan?

tt1001
Topper
Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Topper
  • April 29, 2025

Vanmorgen gebeld, er is geen zicht op een oplossing. Ticket zit vast in het systeem, en daar kan de helpdesk niets mee. Betekend dat minstens 5 medewerkers mij  toezeggingen hebben gedaan, terwijl ze wisten dat het niet kon.

Een digitenne only abonnement afgesloten, en hopen dat ik dan morgen een ontvanger heb. Misschien dat de oude bestelling binnen de opzegtermijn nog binnen komt. Want de extra kosten zullen vast niet door KPN worden vergoed, algemene voorwaarden, niks klantgericht,

Ik ben gefrustreerd en zwaar teleurgeteld!

tt1001
Topper
Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Topper
  • April 29, 2025

Maja, ik heb de wijzingen  opgeslagen

Maja van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23
  • Moderator
  • April 29, 2025

Bedankt ​@tt1001, ik zie inderdaad dat jouw order helemaal vast is gelopen in het ordersysteem en dat men tevergeefs geprobeerd heeft om de order goed door te laten lopen. Dit is inmiddels doorgezet naar een achterliggende afdeling en vanuit daar weer verder geëscaleerd. We doen dus erg ons best om deze order zo snel mogelijk door te laten lopen, maar ergens in de systemen gaat iets goed mis en het blijkt lastig te zijn om dit te herstellen. Mijn excuus dat dit allemaal zo lang duurt!

Ik zie een melding staat over je nieuwe order, die lijkt ook niet goed door te lopen met als reden dat je al een actief abonnement hebt. Hierover heb ik een melding gestuurd naar de achterliggende afdeling die dit in behandeling heeft, met de vraag of ze er in ieder geval voor kunnen zorgen dat die nieuwe order direct goed doorloopt. Ik heb ook uitgelegd waarom de aanvraag op deze manier gedaan is en dat je er haast mee hebt in verband met het geplande vertrek. Zelf durf ik helemaal niets toe te zeggen, juist omdat het zo moeizaam lijkt te gaan met de systemen en de normale gang van zaken met een snelle levering nu niet van toepassing lijkt te zijn 😑

Ik hoop echt dat je morgen een ontvanger binnen gaat krijgen, vanuit de 1e óf de 2e order.

tt1001
Topper
Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Topper
  • Antwoord
  • April 29, 2025

Update, vanmiddag belt KPN mij omdat ik een negatieve recentie had achtergelaten voor de helpdesk. 

Deze medewerker is er ingedoken en toen is het gaan lopen. Contact met India, daar draait dus de software, en alleen toegezegd dat hij zijn best ging doen, niets beloven, overigens deed de medewerker van deze morgen dat ook. 

Hij heeft een Grote databundel op de telefoon gezet, zodat je toch tv kunt kijken via de KPN-tv app

Later op de middag weer een telefoontje: systeem zit niet meer vast, de eerste bestelling van de digitenneontvanger van 15 april wordt nu uitgevoerd, de bestelling van de  tweede is geannuleerd.

Als de ontvanger er is, zal ik dat voor het volledige verhaal melden.

tt1001
Topper
Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Topper
  • April 30, 2025

Ontvanger is binnen en werkt.

Ik heb de helpdesk gebeld dat het rond was,

en mijn excusses aangeboden dat ik wel eens wat lomp voor de telefoon was.

Maar Annalies en die meneer met Groninger accent waren gisteren de game changers, binnen 2 uur was het rond en ging de bestelling de deur uit.

Maja van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23
  • Moderator
  • April 30, 2025

Héél erg fijn dat het toch is gelukt om hem op tijd binnen te krijgen ​@tt1001!

Dan rest me nu weinig anders dan je een hele fijne reis te wensen 😊