Skip to main content

@Noordzee 

Hallo daar allemaal

vorige keer goed geholpen dankzij bovengenoemde met een foutcode.…

wie o wie helpt mij nu?

sinds gisteren geen RTL4 etc meer, zogenoemde bouquet 2 zenders meer.

wonachtig in buitengebied gemeente Coevorden.

 

Wie helpt?

Hoi @GuynJacq ,

Welkom terug.

@Lisa en ik zitten voor jou klaar. 

Staat jouw juiste CAS-ID-nummer nog steeds in het forumprofiel in het veld opmerkingen? 

 

Zet jouw antenne zo hoog mogelijk. In Dalen is de ontvangst niet perfect. 

Dan kun je het zender zoeken nu nog een keer doen, maar dan met een kleine aanpassing.

  • Druk op Menu en ga naar Zender zoeken
  • Ga naar Handmatig zoeken (Zie je deze optie niet, druk dan op de blauwe knop)
  • Ga dan naar RF Kanaal (een van de pijlen eromheen) en pas deze aan naar het kanaal voor NTS4 (bouquet 5), waar ook CNN in zit. Voor jou is dat kanaal 25 of eventueel anders 44.
  • Ga dan naar Start zoeken en druk op OK van je afstandsbediening

Deze manier kan helpen omdat wij het activatiesignaal (en ook softwareupdates) meesturen op het kanaal van CNN. Bij standaard zender zoeken gebeurt dit op de frequentie van de RTS (bouquet 1), waar de NPO in zit. Het signaal van de NPO wordt sterker uitgezonden, waardoor de ontvanger dan eerder denkt dat de ontvangst in orde is.

 

Last de ontvanger op CNN staan. ( niet zappen). De TV kan evt.uit. Het kan even duren, want een moderator moet een activatie versturen. Zodra er in de loop van de dag beeld is op CNN, dan weer uitgebreid zenders zoeken.

 

Mis je echter alleen bouquet 2? Dan zou je ook handmatig kunnen zoeken op kanaal 21 of eventueel 23. Ook daarna weer uitgebreid zenders zoeken als je de antenne op de ideale plek hebt gezet. 

 


En gebruik je dit type antenne? : 

 


Dank voor de reactie,

@Noordzee en @Lisa

Cas ID is hetzelfde.

zojuist antenne verplaatst 100% en op kanaal 25 Geen geluk, wel CNN.

daar even op blijven staan

na 5 minuten toch even

handmatig kanaal 21 en 23 laten zoeken :ook geen RTL 4

nu net weer uitgebreid zoeken gedaan en Bouquet 2 is terug!

RTL4 op dit moment wel erg haperend.

kan het met de harde wind uit het NO-O te maken hebben?


Ik woon vlakbij Dalen en ik weet daardoor dat de ontvangst bij ons niet optimaal is. De wind kan zeker een rol spelen omdat de antenne dan mogelijk wat beweegt.

Heb je al de antenne van de foto hierboven?

Heb je antenne optimaal uitgericht? Dan kun je doen met behulp van de signaalmeter uit het menu.


Nee die Antenne heb ik niet. Hij staat binnen op vensterbank. En signaalkwaliteit van RTL4 komt niet boven 48% en is vaak helemaal 0%


@Noordzee 

 mijn binnenantenne staat Noord NoordOost gericht en die van jou?


Dan bij deze het advies om de antenne te vervangen door de nieuwe Funke V5. Een moderator wil jou die gratis opsturen. Heb je de mogelijkheid om de antenne buiten te plaatsen? Dan kan er ook een buitenmontageset meegestuurd worden. 

 

Ikzelf heb de antenne gericht naar Smilde. 


Dan bij deze het advies om de antenne te vervangen door de nieuwe Funke V5. Een moderator wil jou die gratis opsturen. Heb je de mogelijkheid om de antenne buiten te plaatsen? Dan kan er ook een buitenmontageset meegestuurd worden. 

 

Ikzelf heb de antenne gericht naar Smilde. 

Aub op laten sturen zodat ik hier aan de slag kan! Ik kan hier 360graden buiten plaatsen.

hoe lang is de antenne draad en aub met montagesetje, dank ook aan @Lisa 


De bijgeleverde kabel is 10 meter lang. 


Dank,

 kan ik er vanuitgaande dat e.e.a wordt opgestuurd @Lisa  en @Noordzee ?


Even geduld nog, Lisa komt hier later vandaag (of anders morgen) langs. 

 


@GuynJacq Joehoee, daar ben ik dan! Noordzee had het al aangegeven en ik zal je voorzien van een Funke V5 Antenne. helaas sturen we geen montage sets meer bij. Mocht je deze wensen, dan kan ik deze voor je bestellen voor een prijs van 9,50 euro. Je kunt de montage set ook zelf bestellen via apparatuurvoorthuis.kpn.com 
Laat het maar weten. :blush:


@Lisa 

ik heb nog wel wat monteerspullen liggen hier in de schuur.

stuur de antenne maar op aub.

heb je dan track en tracé voor me?

 


Komt goed @GuynJacq ,

Lisa werkt alleen niet iedere dag. Even geduld nog. 

 

 


@GuynJacq Ik heb de antenne al voor je aangevraagd en ga er eigenlijk vanuit dat je hem morgen kunt ophalen of thuisgestuurd krijgt. Ik weet even niet of je er een Track&Trace code bij krijgt. Heb je nog geen mail over de verzending ontvangen? Die zou je zo langzamerhand wel gekregen moeten hebben. Laat het maar weten als dit zo is. :blush:

 


Antenne is binnen,bedankt


@GuynJacq Bedankt voor de terugkoppeling, ik ga er vanuit dat de antenne prima functioneert? Anders hoor ik het graag:blush:


Reageer