Skip to main content

Goedemorgen, 

 

Ik heb een 2dehands digitenne ontvanger gekocht voor op de camping. 

Hoe kan ik de ontvanger (cas nummer) koppelen aan mijn itv abonnement zodat ik alle zenders kan zien? 

Mvg, Ron 

Je gekochte ontvanger terugbrengen aan de eigenaar, je geld terug vragen, en via kpn een 2e ontvanger regelen, Digitenne is tegenwoordig alleen huur, dus al wordt hij gekoppeld, geen idee of het mogelijk is, voor een 2e ontvanger ga je toch €5,- per maand betalen. Dit had  je gewoon kunnen aanvinken tussen de opties in je MijnKPN, en komt er vanzelf een actieve ontvanger thuis. 


Ik denk dat het helemaal niet kan. Kpn heeft al een tijd geen koopontvangers meer. 


Hallo @Ron Souren , 

Betreft het een ZTE ZXV 7200 of en Rebox RBX 2800? Dan heeft de verkoper die ontvanger illegaal verkocht, want die ontvangers worden alleen door KPN verhuurd en blijven dus eigendom van KPN. 

Met deze ontvangers kun je nu naar ongeveer zes zenders kijken. Vier zenders van de NPO en waarschijnlijk twee regionale zenders. 

Betreft jouw aankoop een andere ontvanger? Dan kan je nooit de betaal-TV-zenders van KPN (Digitenne) ontvangen. Mogelijk wel naar de NPO-zenders, maar dat is afhankelijk van het type ontvanger. Heb je bv een oude Samsung gekocht die vroeger werd gebruikt door KPN? Dan ben je opgelicht en heb je er niets aan.  

 

Wil je een abonnement afsluiten op Digitenne? Dat kan al voor 5 euro per maand. Je kunt dit zelf eenvoudig regelen in Mijn KPN. Andere opties zijn de chat of even bellen met 0800-0402. Op zondagaochtend is het altijd rustig in de lijn!

Maar KPN gaat jou dan alsnog een Digitenne-ontvanger sturen en een antenne. 

  

(edit : HaHa, zit ik een uitgebreid antwoord te typen, zijn er inmiddels al twee andere reacties geplaatst...:relaxed:  )


Dank alvast voor de reacties. 

Het betreft inderdaad een zxv7200 

Toen de omschakeling kwam van de ontvangers werd mij verteld door kpn dat ik een nieuw kastje moest aanschaffen voor een x bedrag! Ik weet het niet meer exact. Ik had toen al een abonnement op digitenne maar vond het absurd omdat zij een omschakeling uitvoeren ik dan verplicht werd om een ander kastje aan te schaffen. 

Ik heb het toen stopgezet en er tijden niks meer mee gedaan. Nu dacht ik koop ik een 2de hands kastje maar dat werkt dus niet! 

Begrijp ik nou wel dat in die 5 euro maandkosten ook de huur zit van de digitenne ontvanger? 

Mvg, Ron 


Klopt @Ron Souren ,

Die vijf euro per maand is inclusief het huren van de ontvanger. Op dit moment bestaat er geen mogelijkheid voor de aanschaf van een koopontvanger voor de Digitenne-betaal-TV-zenders. 

Als het goed is, heb jij nu op jouw ZXV wel ontvangst op vier NPO-zenders en twee regionale zenders.  Probeer maar eens in het menu de optie uitgebreid zenderzoeken uit.