Skip to main content

hallo sinds gister krijg ik de foutmelding e016.0 op mijn digitenne waar ligt dat aan en hoe is dat op te lossen.

m.v.g Bismarck

Welkom @bismarck 

 

Dan heb je nu geen beeld op alle zenders via Digitenne. Waarschijnlijk ontvang je hooguit NPO 1/2/3 en je regionale zender. Het kan ook zijn dat je eerst een week lang wel alle zenders hebt kunnen bekijken en dat je nu ineens zo'n foutcode te zien krijgt.

Dit probleem komt vaker voor. Dan staat er iets niet goed in de administratie van KPN. Je kan dit niet zelf oplossen.

Een moderator wil graag het een en ander voor je nakijken. Zou je het Forum profiel  willen aanvullen met naam, postcode + huisnummer, klantnummer en CAS-ID nummer? Het CAS-ID nummer kan je kwijt bij persoonlijke opmerkingen en deze gegevens zijn alleen zichtbaar voor jou en KPN moderators. En geef hier even een seintje wanneer dit gedaan is.

Het CAS-ID nummer kan je terugvinden in het menu-scherm abonnement, onderop je ontvanger en op de doos


het rare is dat ik dit kastje al ruim een jaar gebruik en het is er 1 zonder kaart

m.v.g Bismarck


Dat klopt dat is het kastje zonder kaart, maar nu staat er iets niet goed bij KPN,en vraag ik je om bovenstaande te doen,dan kan een moderator je straks helpen


ik ben er juist mee bezig als er nog wat mist hoor ik dat graag

m.v.g


@bismarck 

Dan heeft jouw ontvanger de reguliere activatie gemist. 
 

Dan kun je het zender zoeken nog een keer doen, maar dan met een kleine aanpassing.

  • Druk op Menu en ga naar Zender zoeken
  • Ga naar Handmatig zoeken (Zie je deze optie niet, druk dan op de blauwe knop)
  • Ga dan naar RF Kanaal (een van de pijlen eromheen) en pas deze aan naar het kanaal voor NTS4 (bouquet 5), waar ook CNN in zit. Voor jou is dat kanaal 27. 
  • Ga dan naar Start zoeken en druk op OK van je afstandsbediening

Deze manier kan helpen omdat wij het activatiesignaal (en ook softwareupdates) meesturen op het kanaal van CNN. Bij standaard zender zoeken gebeurt dit op de frequentie van de RTS (bouquet 1), waar de NPO in zit. Het signaal van de NPO wordt sterker uitgezonden, waardoor de ontvanger dan eerder denkt dat de ontvangst in orde is.

Zet de ontvanger dan op CNN. (Niet zappen) Zodra je beeld hebt op CNN, dan weer uitgebreid zenders zoeken. 


cas nr staat er nu ook bij

m.v.g 


Prima, volg even de instructie van hierboven en dan verwacht ik dat je binnen een uur beeld gaat krijgen op CNN (en dan ook op de andere zenders). 


even nog een vraagje wij zitten momenteel in ons vakantie huis in groningen heeft dat nog wat van invloed op her instellen dan 

 


Ja, goed dat je dat vermeld.  
 

Dan wordt het handmatig zoeken op RF-kanaal 25. ( dus niet 27)


oke dat dacht ik al dus heb ik dat ook gedaan maar tot op hede nog steeds geen beeld


Nee, dat gaat nog wel even duren. Gewoon op CNN laten staan. Je kunt evt. De tv uitdoen. Wel de ontvanger  aan laten staan. 


Beste @bismarck, welkom! Fijn dat de gegevens al ingevuld zijn, zo kan ik meteen even meekijken. Kan het zijn dat er binnen het gezin iemand overleden is? Ik zie namelijk dat dat als reden bijgevoegd is dat dit Digitenne abonnement opgezegd is. Als dat het geval is, zal je een nieuw Digitenne abonnement aan moeten vragen op naam van de nieuwe contractant. Als dit niet klopt, dan is hier iets vreemds aan de hand. Laat het dan vooral weten. 


Tsja, dit had ik ook niet voorzien. 
 

Dit gaat vanavond niet meer opgelost worden, vrees ik. Dan kun jij nog wel kijken naar NPO 1,2,3 en twee regionale zenders. 


toch bedankt 


Geen enkel probleem!


Even voor de volledigheid:

Wil je zelf een abonnement op Digitenne afsluiten? Kijk dan op www.digitenne.nl

Heb je zelf al interactieve TV van KPN? Dan kost het maar 5 euro per maand en is het maandelijks opzegbaar. Regel dit dan via Mijn KPN of bel naar 0800-0402. 
 


Dank voor deze aanvulling!