Skip to main content

Hoi, ik heb net een digitenne kastje besteld maar op mijn overzicht staat dat ik er al 1 heb maar die heb ik al een jaar of 10 niet meer. Nu moet ik dus 5 euro per maand gaan betalen voor dit nieuwe kastje. Hoe krijg ik die ene uit het overzicht omdat ik die al lang niet meer heb.

Welkom @wilfred53 

een Digitenne abonnement voor erbij is inderdaad gratis. Dan heb je daarnaast nog een apparaat nodig om aan je tv verbinden,

En ik vermoed dat dit in jouw geval een kooptuner of insteekkaart was. Dat leveren, en ondersteunen, ze al lange tijd niet meer. Bij de vernieuwde Digitenne ga je dan ook over naar een huurontvanger. Daar betaal je dan inderdaad €5 per maand voor.

 Bij de vernieuwde Digitenne ga je dan ook over naar een huurontvanger. Daar betaal je dan inderdaad €5 per maand voor.

 

Lees alles over de veranderingen van Digitenne in dit topic: https://forum.kpn.com/digitenne-12/klaar-voor-de-toekomst-veranderingen-bij-digitenne-445235

 

Verandert er iets aan de prijs?
Een los Digitenne abonnement is €17 met daarbij één ontvanger inbegrepen. Aanvullende ontvangers (max. 3 per abonnement) zijn toe te voegen voor €5 per maand. Heb je Digitenne in combinatie met interactieve tv dan betaal je niet voor het abonnement maar alleen voor de ontvangers. Wel zul je meer gaan betalen als je nu kooptuners hebt en deze omwisselt voor de nieuwe ontvanger. Je gaat dan huur betalen.

 


Nee want als je maar 1 ontvanger hebt is deze gratis!

 


Ergo. Je hebt nu Alles in één Standaard met 1 ITV en 1 Digitenne. Dat zijn dan de 2 ontvangers v.h. abonnement.

Echter, staat er ook nóg één Digitenne op je factuur/gegevens die je allang niet meer hebt. En je daardoor nu € 5 meer betaalt dan feitelijk nodig. ?

Dit kan een KPN moderator corrigeren voor je. Vul daarvoor je gegevens in in je forumprofiel zodat de moderator deze kan opzoeken.

Vul i.i.g. in: naam, postcode, huisnummer, klantnummer vast.


Nee want als je maar 1 ontvanger hebt is deze gratis!

 

Welkom @wilfred53 

een Digitenne abonnement voor erbij is inderdaad gratis.

 

 

In de oude situatie van Digitenne (voor de omschakeling) was een Digitenne-ontvanger inderdaad bij bepaalde situatie's gratis.

@wilfred53 

Nu is de kans groot dat je 5 euro per maand moet betalen aan huur. Maar het is ook mogelijk dat je een (oude) abonnementsvorm hebt waarin twee ontvangers inbegrepen zijn. 

Er is trouwens ook een speciale omwisseltool voor het omruilen van de Digitenne-ontvangers. Deze tool vind je via kpn.com/digitennevernieuwt

Als je je oude ontvanger kwijt bent, is dat verder niet zo'n probleem. KPN gaat die oude ontvangers alleen maar milieubewust recyclen. Ze zijn verder waardeloos. 

 


Even een voorbeeld, mijn situatie:

 

Ik heb twee HD tv-ontvangers voor interactieve televisie ,die zijn bij mijn horende abonnement (internet en tv) gratis.

 

Daarnaast heb ik ook een Digitenne ontvanger ,en betaal daar voor, 5 euro extra per maand.

 


Jouw situatie komt inderdaad voor.

Maar bij de meeste abonnementen is één ontvanger inbegrepen. Dat is altijd een interactieve-TV-ontvanger. Daarbij kun je dan nog twee ontvangers extra huren voor vijf euro per maand per ontvanger extra. Deze twee extra ontvangers kunnen zowel Digitenne als interactieve TV zijn. 


Ja inderdaad @Noordzee 

Het is dus afhankelijk van je abonnement.


Het is me gelukt via de link om mijn ontvanger om te ruilen, die ik gister had besteld kost me 5 euro per maand en de 2e die ik er nu bij krijg is dus gratis. Klopt dus precies wst ik al dacht! Allen bedankt voor het meedenken, ik ben weer goed geholpen.


Graag gedaan👍, fijn dat de omwisseltool goed werkt voor jou. 


@wilfred53 Welkom! Zo te lezen heb je al een antwoord gekregen van onze forumleden, fijn. De tip van Noordzee is inderdaad een goeie. Top dat je je gegevens hebt ingevuld op je profiel. Ik heb voor de zekerheid onze afdeling logistiek op de hoogte gebracht dat je ‘geen hardware retour kan sturen’, zodat de oude registratie wordt verwijderd. 
Plezier met het nieuwe kastje. Mocht je nog ergens tegenaan lopen, laat het ons dan gerust weten. :wink:


Reageer