Skip to main content

zojuist klant nummer en cas nummer vermeld. Hoop dat het administratief nu kan worden rechtgezet

Alvast bedankt

Hallo @digipeet 

Nadat de moderator jouw abonnement weer heeft geactiveerd, doen de zenders het over het algemeen binnen een uur weer.

Dan kun je het zender zoeken nu alvast nog een keer doen, maar dan met een kleine aanpassing.

  • Druk op Menu en ga naar Zender zoeken
  • Ga naar Handmatig zoeken (Zie je deze optie niet, druk dan op de blauwe knop)
  • Ga dan naar RF Kanaal (een van de pijlen eromheen) en pas deze aan naar het kanaal voor NTS4 (bouquet 5), waar ook CNN in zit. Voor jou is dat kanaal 27. 
  • Ga dan naar Start zoeken en druk op OK van je afstandsbediening

Deze manier kan helpen omdat KPN het activatiesignaal (en ook softwareupdates) meestuurt op het kanaal van CNN. Bij standaard zender zoeken gebeurt dit op de frequentie van de RTS (bouquet 1), waar de NPO in zit. Het signaal van de NPO wordt sterker uitgezonden, waardoor de ontvanger dan eerder denkt dat de ontvangst in orde is.

Zet de ontvanger alvast op CNN. (Niet zappen). De TV kan eventueel uitgezet worden. Zodra er beeld is op CNN, dan weer uitgebreid zenders zoeken.  

 

edit : De activatie is verstuurd, dus binnen een uur zou het nu moeten werken. 

 


Hi @digipeet Bedankt voor je gegevens. Ik moet vandaag even creatief zijn omdat het systeem niet naar behoren functioneert. Ik ga je even administratief resetten door het 'papieren factuur’ aan/uit te zetten.Hier ga je een e-mail van ontvangen, deze mag je negeren. Als dit is gebeurd, geef ik het kastje en activatiesignaal. 


@digipeet 

Het zal niet lang meer duren voordat het activatiesignaal verstuurd gaat worden. Mijn advies is om nu al onderstaande procedure uit te voeren en dan de ontvanger aan te laten staan,. DE TV kan dan uitgezet worden. 

 

Dan kun je het zender zoeken nu alvast nog een keer doen, maar dan met een kleine aanpassing.

  • Druk op Menu en ga naar Zender zoeken
  • Ga naar Handmatig zoeken (Zie je deze optie niet, druk dan op de blauwe knop)
  • Ga dan naar RF Kanaal (een van de pijlen eromheen) en pas deze aan naar het kanaal voor NTS4 (bouquet 5), waar ook CNN in zit. Voor jou is dat kanaal 27. 
  • Ga dan naar Start zoeken en druk op OK van je afstandsbediening

Deze manier kan helpen omdat KPN het activatiesignaal (en ook softwareupdates) meestuurt op het kanaal van CNN. Bij standaard zender zoeken gebeurt dit op de frequentie van de RTS (bouquet 1), waar de NPO in zit. Het signaal van de NPO wordt sterker uitgezonden, waardoor de ontvanger dan eerder denkt dat de ontvangst in orde is.

 

Zodra er beeld is op CNN, dan weer uitgebreid zenders zoeken.  

 


@digipeet Op de valreep! De Digitenne ontvanger zou binnen 1 uur moeten werken. Laat je het weten als wij nog iets voor je kunnen betekenen? :innocent:


@digipeet 

Heb je al beeld op alle zenders? 


@digipeet We hebben niets meer van je gehoord dus ga ik ervan uit dat je weer beeld hebt. Anders weet je ons te vinden!


Reageer