Skip to main content

Dag, klopt het dat KPN alle Digitenne-abonnees telefonisch aan het benaderen is om het CAS-nummer van het kastje op te vragen? Wij zijn gebeld, maar wij vertrouwen het niet…..

Hallo @An en Frank ,

Goed dat je dit vraagt. KPN weet jouw CAS-ID-nummer al. Dus niet zomaar telefonisch opgeven aan een derde. Mocht je ineens geen beeld meer hebben, dan kun je hier op het forum worden geholpen. 


Binnen alle mogelijkheden van anderen voor de gek houden om geld afhandig te maken zie ik hier geen mogelijkheid. Wat kun je met een CAS nummer van een digitenne ontvanger ?

Van welk telefoonnummer kwam de oproep ? En je hebt idd digitenne begrijp ik ?


Hallo @An en Frank ,

Goed dat je dit vraagt. KPN weet jouw CAS-ID-nummer al. Dus niet zomaar telefonisch opgeven aan een derde. Mocht je ineens geen beeld meer hebben, dan kun je hier op het forum worden geholpen. 

Bedankt voor je antwoord! Er was geen telefoonnummer te zien, maar hij heeft ook nog een email achterop gestuurd met adres: ************@kpn.com  Hoe komt hij aan ons emailadres, en aan ons telefoonnummer?

 

*Admin: gegevens verwijderd i.v.m. privacy


Dat lijkt wel op een kpn-mail adres. Alle emailadressen die eindigen op kpn.com zijn in principe betrouwbaar.

Eventueel kun je bij 0800 - 0402 telefonisch om een bevestiging vragen of die persoon voor de afdeling Digitenne werkt.      

Ik heb voor de zekerheid ook een berichtje gestuurd naar de webcare. 


@An en Frank Welkom op het forum. 

Het e-mailadres heb ik even weg gehaald in verband met de privacy maar dit is inderdaad een KPN e-mailadres. 

Ik zou graag iets meer context willen weten in deze situatie. Heb je daarom de mogelijkheid om je forumprofiel in te vullen en zou je het kunnen laten weten als dit gelukt is? 

Dan kan ik je gegevens er bij pakken. 


Ik heb mijn forumprofiel ingevuld.


@An en Frank Bedankt voor het invullen van je forumprofiel. Wat @KeesYagi zegt klopt wel, met een CAS ID kun je vrijwel geen slechte dingen doen. 

Feit blijft natuurlijk wel dat het vreemd is dat je hier over gebeld wordt en dat je een e-mail ontvangt. Ik ben ook wel benieuwd naar deze e-mail. Ik stuur je zo een privé bericht. 


@An en Frank @Rutger_ 

En wat was de verklaring voor het telefoontje en de mail vanuit KPN? 

 


@Noordzee Dat is nog in onderzoek, als ik meer weet zal ik het hier uiteraard laten weten! 


OK @Rutger_ ,

Ik wacht het af. 


@An en Frank @Noordzee Ik heb gesproken met de collega waarvan de mail afkomstig was. Het telefoontje en de e-mail waren inderdaad bedoelt om te controleren of het CAS-ID nog juist in de systemen staat. 

In dit geval omdat er 1 systeem was die een ander CAS-ID weergaf, je hoeft je dus geen zorgen te maken! :) 


Welnu, we hebben dan maar de email beantwoord en ons CASnr. doorgegeven.

We werden heel erg bedankt en gevraagd om nog een paar vragen te beantwoorden over de service.

De eerste vraag was: waarom heeft u het Digitenne kastje teruggestuurd……

Wij hebben NOOIT een Digitennekastje teruggestuurd, dus wat er allemaal gaande is geweest bij KPN: wij weten het niet. 

We gaan er verder maar niet op in: alles werkt, dus het zal wel goed zijn….

An & Frank


@An en Frank Fijn dat dit gedaan is! 

De reden dat deze situatie is ontstaan is omdat er meer CAS-ID's geregistreerd stonden dan dat er ontvangers waren. Hoe deze situatie is ontstaan durf ik niet te zeggen. 

Maar omdat nu 1 van de CAS ID's is verwijdert, lijkt het alsof er een kastje terug gestuurd is. Vandaar de verwarring!

Ik ben dat alles werkt! Mochten er in de toekomst nog vragen zijn dan weet je ons te vinden!Â