Skip to main content

Reageert de Digitenne-afstandsbediening helemaal niet?

Haal de batterijen uit je afstandsbediening en stop ze er opnieuw in.

 

Werkt het nog steeds niet?

Vervang de batterijen eens door nieuwe.

 

Reageert de Digitenne-afstandsbediening niet goed of heel traag?

Verwijder mogelijke storingsbronnen in de buurt van je tv en/of Digitenne-ontvanger. Denk aan een LED- of spaarlamp of Ambi-light op je tv. Deze kunnen het signaal verstoren dat de afstandsbediening naar de Digitenne-ontvanger zendt.

 

Werkt je Digitenne-afstandsbediening nog steeds niet, ondanks bovenstaande oplossingen?

Probeer dan als eerste de omwisseltool : https://www.kpn.com/service/televisie/digitenne/digitenne-afstandsbediening-omwisselen.htm 

 

Lukt dat niet?

Wil je dan het Forum profiel aanvullen met naam, postcode + huisnummer en klantnummer? Deze gegevens zijn alleen zichtbaar voor jou en KPN moderators. En geef hier even een seintje wanneer dit gedaan is.

Hoi; heb zelfde probleem afstandsbediening van ZXV7200 doet niet, alles geprobeerd; heb alles ingevuld…

Bedankt!!!

 

Admin: bericht naar lopend topic verplaatst


@Gass welkom! Top dat je je profiel ingevuld hebt: ik heb een nieuwe afstandsbediening besteld voor je. Binnen twee werkdagen heb je die in huis!


Goede orde ontvangen; echt bedankt daarvoor 😊👍


Reageert de Digitenne-afstandsbediening helemaal niet? Haal de batterijen uit je afstandsbediening en stop ze er opnieuw in. Werkt het nog steeds niet? Vervang de batterijen eens door nieuwe.

Reageert de Digitenne-afstandsbediening niet goed of heel traag? Verwijder mogelijke storingsbronnen in de buurt van je tv en/of Digitenne-ontvanger. Denk aan een LED- of spaarlamp of Ambi-light op je tv. Deze kunnen het signaal verstoren dat de afstandsbediening naar de Digitenne-ontvanger zendt.

Werkt je Digitenne-afstandsbediening nog steeds niet, ondanks bovenstaande oplossingen? Vul dan jouw forumprofiel aan met postcode, huisnummer en je klantnummer. En geef hier even een seintje wanneer dit gedaan is.

 

wederom is mijn afstands bediening kapot… dit is inmiddles de 5e keer ofzo.

 

graag weer een nieuwe als het kan.

 


@tuindopje Wow de 5e al? In wat voor tijdsbestek en wat is er aan de hand? Kun je je gegevens invullen in je profiel en hier een seintje geven als dat is gebeurd? Postcode, huisnummer, klantnummer en de laatste 3-cijfers van het bij ons bekende bankrekeningnummer is voldoende. 
 


heb meerdere ontvangers en al jaren digitenne… maar toch. bij nieuwe kastjes al de 2e keer en bij de oude kastjes 3 keer.

 

waar moet dat banknr worden ingevuld? heb bij opmerkingen gezet

 


Maar wat is er precies aan de hand? Zijn ze gevallen? Vallen ze uit elkaar? Reageren ze niet meer? En zoals Lisa ook vroeg, in welk tijdsbestek? 

Wij vragen dit om te achterhalen waarom ze zo vaak kapot gaan bij jou. 


geen idee sinds wanneer ik digitenne heb, als ik moet gokken dan 10 of 15  jaar.

ik heb 3 kastjes en ga er normaal mee om.

maar begrijp niet helemaal de verbazing, het forum stikt van de klachten over de afstandsbedieningen die het niet meer doen.

 


ze kappen er gewoon mee na een tijd. ook ze behandelen met contact spray maakt niet uit.

het is gewoon chinese rotzooi als je het mij vraagt.

kastjes zelf zijn ook niet echt je van het. gebeurd vaak genoeg dat ze blijven hangen en loei heet worden en dan is van het stroom halen de enige oplossing.


geen idee sinds wanneer ik digitenne heb, als ik moet gokken dan 10 of 15  jaar.

ik heb 3 kastjes en ga er normaal mee om.

maar begrijp niet helemaal de verbazing, het forum stikt van de klachten over de afstandsbedieningen die het niet meer doen.

 

Dat is een ander verhaal als je die kastjes een langere tijd hebt. De verbazing was vooral door de opmerking dat het nu al de 5de keer is. Dus stel het was de 5de keer binnen bijvoorbeeld 2 maanden, dan zou er wel iets aan de hand moeten zijn. 

Maar duidelijk. Ik heb een nieuwe besteld en is bij deze onderweg. 


geen idee sinds wanneer ik digitenne heb, als ik moet gokken dan 10 of 15  jaar.

ik heb 3 kastjes en ga er normaal mee om.

maar begrijp niet helemaal de verbazing, het forum stikt van de klachten over de afstandsbedieningen die het niet meer doen.

 

Dat is een ander verhaal als je die kastjes een langere tijd hebt. De verbazing was vooral door de opmerking dat het nu al de 5de keer is. Dus stel het was de 5de keer binnen bijvoorbeeld 2 maanden, dan zou er wel iets aan de hand moeten zijn. 

Maar duidelijk. Ik heb een nieuwe besteld en is bij deze onderweg. 

dank, enig idee wanneer ik hem kan verwachten?

 


Hmm, deze had je al gehad moeten hebben @tuindopje: 05 oktober al. Een afstandsbediening ontvang je binnen 2 dagen, in de vorm van brievenbuspost. Ik begrijp dat je het niet ontvangen hebt, dus heb bij deze nogmaals een vervangende afstandsbediening voor je aangevraagd.


dank, hij is binnen


Sinds kort werkt onze afstandsbediening van digitenne niet meer

Ook niet na vervangen batterijen (meerdere geprobeerd)


@Richard1704 : Ik heb je vraag naar het centrale topic verplaatst. Hier kun je het startbericht lezen en de aanbevelingen opvolgen? 

Geef je ons hier even een seintje als je je profiel hebt aangevuld?


Ik heb mijn profiel aangevuld

Vr gr


Bedankt @Richard1704, er is een nieuwe afstandsbediening naar je onderweg!


Vandaag een nieuwe afstandsbediening ontvangen.

Helaas ook de nieuwe afstandsbediening werkt niet!

Nieuwe batterijen geplaatst, nogmaals andere geprobeerd maar geen enkele reactie 


Dat is jammer @Richard1704, het zou kunnen dat de Digitenne ontvanger het signaal van de afstandsbediening(en) dan niet goed pakt. Zou je die eens kunnen resetten, zoals beschreven bij "Hoe reset ik zonder beeld?” (bij de daadwerkelijke reset is de afstandsbediening nog niet nodig) op deze pagina: Hoe reset ik mijn Digitenne ontvanger?


Ook dat had ik reeds al gedaan en nog steeds geen resultaat


Dat zou betekenen dat je weer een defecte afstandsbediening hebt ontvangen, gek maar mogelijk! Wil je toch nog een ding controleren? Controleer eens of de knoppen aan de voorzijde van de tv-ontvanger wel werken. Als deze ook niet werken, is er een ander probleem dan een defecte afstandsbediening. Als deze wel werken, sturen we nog eens een nieuwe afstandsbediening toe. 


De knoppen op de voorzijde werken gewoon

Hiermee heb ik de ontvanger gereset

Richard 


@Richard1704 Goed om te lezen dat de knoppen op de voorkant nog wel werken. Ik heb zojuist een nieuwe afstandsbediening voor jou aangevraagd. Laat je ons weten of deze afstandsbediening wel goed werkt?


Ik vrees dat het uiteindelijk toch gaat uitdraaien op het vervangen van de Digitenne-ontvanger. De kans dat twee afstandsbedieningen niet goed functioneren acht ik verwaarloosbaar klein. 


Goededag

Ook de tweede opgestuurde afstandsbediening werkt niet

Hoor graag een oplossing 

Dit duurt inmiddels al even zo

Vr gr Richard