Skip to main content

Hallo,

Sinds kort werkt mijn antenne van digitenne niet. Het lampje van de antenne brandt niet en op mijn TV krijg ik de boodschap GEEN SIGNAAL. Kan ik deze (gratis) omruilen voor een nieuwe en zo ja, welke handelingen moet ik daarvoor verrichten ?

*Admin: eigen topic voor je vraag aangemaakt

Hallo @Pensionaad ,

Een moderator wil jou vast wel een nieuw antenne opsturen. Wil je een binnenantenne of een buitenantenne? 

Zou je verder het Forum profiel  willen aanvullen met naam, postcode + huisnummer en klantnummer?  Deze gegevens zijn alleen zichtbaar voor jou en KPN moderators. En geef hier even een seintje wanneer dit gedaan is.
 


Hallo Noordzee,

Bedankt voor deze snelle reactie. Ik wik graag een binnenantenne. Gevraagde gegevens zijn aangevuld op het Forum profiel


@Pensionaad Welkom op ons KPN Forum! Als het lampje niet meer brandt, dan is de antenne stuk of is de voeding niet strak genoeg op de antenne vast gedraaid. Had je dit laatste al gecontroleerd? Bedankt voor het invullen van je gegevens, ik ga je voorzien van een nieuwe antenne. :wink:


@Pensionaad  Heb je ondertussen de nieuwe ontvanger ontvangen en aangesloten? Ik ben benieuwd of hij bevalt en of ik nog iets voor je kan betekenen. Laat je het weten als ik of Noordzee nog iets voor je kan doen? 


Beste Lisa,

 

Nieuwe ontvanger ontvangen en aangesloten. Lampje brandt, maar het probleem is hiermee niet opgelost. Ik krijg nog steeds de boodschap GEEN SIGNAAL en kan dus geen TV kijken, helaas. Kan je mij nog verder adviseren a.u.b. ? Bij voorbaat mijn dank.


De antenne is nu OK, nu de rest nog.

Doe dan even de installatie opnieuw volgens deze methode : 

1/ Maak de ontvanger even helemaal stroomloos en doe die dan weer aan. 

2/ Ga in het menu terug naar de fabrieksinstellingen. 

3/ Geef een opdracht uitgebreid zenders zoeken. 

4/ Richt de antenne bij aan de hand  van de signaalmeter uit het menu. 
 

Als dit niet lukt, kun je dan vertellen of je ergens er. (Fout) code ziet staan? Misschien code 8888? 


Ik kom niet verder dan dit. Ik kom niet in het menu of andere functies van de ontvanger. De enige knopjes op de ontvanger die werken zijn de CH+ en CH- en de afstandsbediening werkt alleen voor aan- en uitzetten van de ontvanger. Geen foutcodes zichtbaar. Hopelijk heb je hier een advies voor. Bij voorbaat wederom mijn dank voor je reactie.


Nieuwe ontvanger ontvangen en aangesloten. Lampje brandt, maar het probleem is hiermee niet opgelost. Ik krijg nog steeds de boodschap GEEN SIGNAAL en kan dus geen TV kijken, helaas. Kan je mij nog verder adviseren a.u.b. ? Bij voorbaat mijn dank.

Maar heb je ook de antenne ontvangen en aangesloten? Dat is mij niet duidelijk.


Ja, ik heb  een nieuwe antenne ontvangen en aangesloten.


Ergens zit er iets niet goed in de bekabeling.

1/Zet de ontvanger en de TV even helemaal uit. 

2/ Controleer dan of de HDMI -kabel en de antennekabel goed vast zitten. 

3/ Zet de ontvanger en de TV dan weer aan de stroom. 

4/ Selecteerop jouw TV  het juiste input kanaal op de afstandsbediening van jouw TV middels de source knop. De source-knop verschilt per type afstandsbediening. Dit kan variëren van een vierkant met een pijl erin tot een EXT of AV knop. 
5/ Kies nu het juiste input kanaal (ook wel extern kanaal). Weet je niet welke de juiste is? Ga ze dan 1 voor 1 langs door op de source-knop te drukken. Wacht elke keer 10 seconden voordat het beeld verspringt. Bij het juiste input kanaal verschijnt het Digitenne menu of live tv.

6/ Als er dan nog steeds geen Digitenne-menu verschijnt, probeer dan eens een andere HDMI-kabel of desnoods een Scart-kabel. 

 


Dank wederom voor de heldere uiteenzetting. Bovenstaande instructie doorlopen en na acties met de source knop verscheen er warempel beeld, echter alleen op NPO 1, 2 en 3 . Bij de overige kanalen verscheen foutcode E016-0 (geen abonnement) of E017-0, of E150-0 (abonnement nog niet geactiveerd). Wat moet er nog gebeuren om ook deze zenders te kunnen bekijken?


Ja @Pensionaad , we komen er wel ! 
 

Zou je het Forum profiel  willen aanvullen met naam, postcode + huisnummer, klantnummer en CAS-ID nummer? Het CAS-ID nummer kan je kwijt bij persoonlijke opmerkingen en deze gegevens zijn alleen zichtbaar voor jou en KPN moderators. En geef hier even een seintje wanneer dit gedaan is.

Het gaat nu met name om het CAS-ID nummer. Het CAS-ID nummer kan je terugvinden in het menu-scherm abonnement, onderop je ontvanger en op de doos.



CAS-ID gevuld? 

Dan kun je het zender zoeken nog een keer doen, maar dan met een kleine aanpassing.

  • Druk op Menu en ga naar Zender zoeken
  • Ga naar Handmatig zoeken (Zie je deze optie niet, druk dan op de blauwe knop)
  • Ga dan naar RF Kanaal (een van de pijlen eromheen) en pas deze aan naar het kanaal voor NTS4 (bouquet 5), waar ook CNN in zit. Voor jou is dat kanaal 27. 
  • Ga dan naar Start zoeken en druk op OK van je afstandsbediening

Deze manier kan helpen omdat wij het activatiesignaal (en ook softwareupdates) meesturen op het kanaal van CNN. Bij standaard zender zoeken gebeurt dit op de frequentie van de RTS (bouquet 1), waar de NPO in zit. Het signaal van de NPO wordt sterker uitgezonden, waardoor de ontvanger dan eerder denkt dat de ontvangst in orde is.

Zet de ontvanger dan op CNN. (Niet zappen! ) Als er beeld is op CNN, dan weer uitgebreid zenders zoeken. 


CAS-ID nummer in Forum profiel toegevoegd, zoals gevraagd. Rest had ik al ingevuld.


@Pensionaad Bedankt voor het invullen van het CAS-ID, ik heb je een activeringssignaal gegeven. Zou je de stappen van Noordzee (nog) eens willen doorlopen? Ik ga er van uit dat je met nu en 1 uur weer beeld hebt. 


Inmiddels ook het zender zoeken achter de rug en …. ja hoor, alles werkt nu. Heel, heel hartelijk bedankt voor de uitstekende begeleiding.


Graag gedaan👍, fijn dat het nu gelukt is. 

Kom rustig nog eens terug als je vragen hebt. 🙌 


@Pensionaad Bedankt voor de terugkoppeling.:blush:  Fijn dat alles weer werkt. Zoals je vast al weet, in de toekomst ben je weer van harte welkom op ons Forum! 


Reageer