Skip to main content
Beantwoord

Digitenne beeld bevriest steeds en geluid stottert soms

• June 20, 2025
  • 15 reacties
  • 197 keer bekeken

Ik gebruik al een paar jaar op een vaste locatie digitenne zonder problemen, de laatste paar weken bevriest het beeld steeds en soms hangt het geluid, beide worden steeds erger.

ik heb de online probleem oplosser gebruikt zonder succes.

ik gebruik een KPN buiten antenne set met dikke coax, zowel auto of manueel afstemmen blijft de signaal sterkte 100 %

graag jullie advies.

Beste antwoord door Noordzee

OK ​@Rrene ,

Dan adviseer ik jou om jouw ontvanger om te ruilen via de klantenservice. 

Maak online een terugbelafspraak (rechtsonder op de pagina) en je wordt teruggebeld op een moment dat jou uitkomt.

Je kunt KPN ook een bericht sturen via social media. Je vindt KPN op Facebook en X. Stuur je vraag via een privébericht en je krijgt zo snel mogelijk reactie.

Meer opties vind je hier:

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

15 reacties

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • June 20, 2025

Hier vanavond zoveel storing op SBS6 en RTL4, RTL5 dat ik na half acht nieuws weer terug naar interactieve tv. 

Het was circa 1 x per minuut storing hier.

ESPN wel goed. Dus NTS 1 weer brak.

Hier regio / zendmast Haarlem. 

Leen59
Wijsgeer
  • June 20, 2025

Soms helpt het om de insteekkaart er een paar keer opnieuw in te steken vanwege vervuilde contacten.

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • June 21, 2025

Hallo ​@Rrene ,

Doe eens het volgende:

1/ Zet de antenne zo hoog mogelijk.

2/ Ga in het menu terug naar de fabrieksinstellingen.

3/ Geef een opdracht uitgebreid zenders zoeken. 
4/ Draai de richting van de antenne bij aan de hand van de signaalmeter uit het menu. 

Hier vanavond zoveel storing op SBS6 en RTL4, RTL5 dat ik na half acht nieuws weer terug naar interactieve tv. 

Het was circa 1 x per minuut storing hier.

ESPN wel goed. Dus NTS 1 weer brak.

Hier regio / zendmast Haarlem. 

Ik had gisteravond ook een paar haperingen en dat gebeurt zelden. Ik wijt dat aan atmosferische storingen vanwege het warme weer. En daar doe je niets aan. 

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • June 21, 2025

Soms helpt het om de insteekkaart er een paar keer opnieuw in te steken vanwege vervuilde contacten.

Andere gecodeerde zenders werken prima. Alleen NTS 1 is zwaar verstoord. 

Het stoort nog steeds. Maar lijkt wel ietsje minder. 

• Auteur
  • Topper
  • June 21, 2025

Hallo ​@Noordzee ,

De antenne staat op mijn dak en de stappen die jij beschrijft heb ik al diverse keren gedaan.

Mijn signaal ontvangst continu 100%

Atmosferische storingen lijkt me sterk omdat het probleem alleen maar groter werd en nu continu is.

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • Antwoord
  • June 21, 2025

OK ​@Rrene ,

Maak online een terugbelafspraak (rechtsonder op de pagina) en je wordt teruggebeld op een moment dat jou uitkomt.

Je kunt KPN ook een bericht sturen via social media. Je vindt KPN op Facebook en X. Stuur je vraag via een privébericht en je krijgt zo snel mogelijk reactie.

Forum|alt.badge.img
  • Helper
  • June 21, 2025

Ik heb sinds gisteravond hetzelfde. Alleen nts 1 stoort, andere zenders werken prima.

regio Voorthuizen 

Forum|alt.badge.img
  • Helper
  • June 22, 2025

NTS 1 stoort nog steeds. Wel iets minder geworden. Andere zenders geen storing. ☹️

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • June 22, 2025

NTS 1 stoort nog steeds. Wel iets minder geworden. Andere zenders geen storing. ☹️

Komt echt door het drukkende weer. Voor jou hetzelfde advies: 

Doe eens het volgende:

1/ Zet de antenne zo hoog mogelijk.

2/ Ga in het menu terug naar de fabrieksinstellingen.

3/ Geef een opdracht uitgebreid zenders zoeken. 
4/ Draai de richting van de antenne bij aan de hand van de signaalmeter uit het menu. 

Blijft het probleem later deze week bestaan? Maak dan ook een belafspraak en wissel jouw ontvanger om. 

OK ​@Rrene ,

• Auteur
  • Topper
  • June 22, 2025

@Ing_K

Heb je de online probleem oplossen al gebruikt?

Bij mij waren het alle zenders

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24

Hoi ​@Rrene en ​@Ing_k, hier was een issue mee, dat moet vanochtend opgelost zijn maar het is daarvoor wel belangrijk nog een software reset uit te voeren en de zenders opnieuw in te stellen. Willen jullie dat nog eens proberen als je dit ervaart?

Forum|alt.badge.img
  • Helper
  • June 24, 2025

Hoi ​@Thomas van KPN , Ik ben donderdagavond weer op de camping en zal gelijk gaan testen. Fijn dat het opgelost is. Wat bedoel je met een software reset? ik heb namelijk een insteekkaart en ik neem aan dat er daarop geen software staat. De zenders ga ik opnieuw instellen. Alvast bedankt voor je antwoord.

• Auteur
  • Topper
  • June 24, 2025

@Thomas van KPN ,

Ik denk niet dat het probleem bij mij speelde, mijn buurman, ongeveer 10 m verderop,  heeft geen problemen. 

Er is inmiddels een nieuw kastje voor mij opgestuurd die ik het weekend ga proberen. 

Wordt vervolgd..

• Auteur
  • Topper
  • June 28, 2025

Het nieuwe kasje lost voor mij het probleem op, in ieder geval voor de zenders die ik kijk.

Ticket kan wat mij betreft gesloten worden.

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • June 28, 2025

Fijn ​@Rrene 👍 

Veel plezier met de nieuwe ontvanger.