Skip to main content
Beantwoord

Digitenne CI module werkt niet, melding: "Authenticatie bezig"

  • 12 July 2024
  • 9 reacties
  • 112 keer bekeken

Ci module aangeschaft voor/bij digitenne. Het oude kpn boxje werkt perfect bij de Samsung tv. Die tv ziet ook de ci module en komt met ci menu en de melding " authentificatie bezig" en dat blijft uren zo oftewel dit komt niet goed. Kanalen scannen  gedaan doch vindt geen kanalen.

 Enig idee wat er mis is..?

Bvb dank

@PeterG weet hier veel van @hermanDD , ik heb hem even ingeseind en wil misschien wel helpen.


Hallo @hermanDD ,

Heb je wel de powerinserter aangesloten? 
En wat is het typenummer van jouw Samsung TV? 
 

Maar dat jouw TV geen zenders vindt, lijkt te duiden op het ontbreken van een signaal van de antenne. 


Een Samsung TV waarvan het type nummer eindigt op XXN is niet geschikt voor de module. Dat zijn eigenlijk alle in Nederland gekochte Samsungs.

KPN heeft gekozen voor het Duitse systeem voor Digitenne. Dus een in Duitsland gekochte Samsung (GXS) doet het wel met de module.

Hoe oud is je TV. Een 4k (!) tv zou wel de vrije kaartloze NPO zenders moeten krijgen. Oudere tv's hebben geen DVB-T2 HEVC aan boord en ontvangen helemaal niets.

Nu weer alle zenders?

Koop de losse Apebox CI waar de module in kan.

Of wissel bij KPN de module toch weer om voor de ZXV7200.

En ik kan het weten. Heb dat allemaal: Samsung 4k TV; Apebox CI.


Lampje antenne brand dus heeft stroom. Oude Boxje werkt ook.

Samsung T28E310 EW


Dit is een HEEL OUDE televisie. Nog zelfs HDready. Totaal ongeschikt voor de zenders via de ether via DVB-T2 HEVC norm. En werkt dus al helemaal niet met de module.

Een Samsung TV waarvan het type nummer eindigt op XXN is niet geschikt voor de module. Dat zijn eigenlijk alle in Nederland gekochte Samsungs.

KPN heeft gekozen voor het Duitse systeem voor Digitenne. Dus een in Duitsland gekochte Samsung (GXS) doet het wel met de module.

Hoe oud is je TV. Een 4k (!) tv zou wel de vrije kaartloze NPO zenders moeten krijgen. Oudere tv's hebben geen DVB-T2 HEVC aan boord en ontvangen helemaal niets.

Nu weer alle zenders?

Koop de losse Apebox CI waar de module in kan.

Of wissel bij KPN de module toch weer om voor de ZXV7200.

En ik kan het weten. Heb dat allemaal: Samsung 4k TV; Apebox CI.

 


Type LT28E310.

Wil juist die losse box kwijt inclusief de extra afstandsbediening 

 


Hallo @hermanDD ,

Heb je wel de powerinserter aangesloten? 
En wat is het typenummer van jouw Samsung TV? 
 

 

Lampje antenne brand dus heeft stroom. Oude Boxje werkt ook.

Samsung T28E310 EW

 


Jouw TV is niet geschikt voor het CI+-module. De TV uit 2015 heeft niet de specificaties DVB-T2 HEVC. 
 

Je kunt daarom maar weer beter een losse Digitenne-ontvanger huren van KPN. 
 

Of een nieuwe TV kopen, maar dat is natuurlijk een forse investering. 
 

Ik zou even bellen met 0800-0402 of ze de insteekkaart weer willen omruilen voor een losse ontvanger. 


Type LT28E310.

Wil juist die losse box kwijt inclusief de extra afstandsbediening 

 

Dan zul je dus een nieuwe tv moeten kopen. En geen Samsung want dan werkt het nog niet. 

Er zijn echter niet zo veel tv's die werken met de module. Ik weet van Sony en van Philips. En, zeker van die laatste, ook nog niet alle modellen.

Helaas is de modellen checker op de site al maanden niet beschikbaar.


Hallo @hermanDD ,

Heb je wel de powerinserter aangesloten? 
En wat is het typenummer van jouw Samsung TV? 
 

 

Lampje antenne brand dus heeft stroom. Oude Boxje werkt ook.

Samsung T28E310 EW

 


Jouw TV is niet geschikt voor het CI+-module. De TV uit 2015 heeft niet de specificaties DVB-T2 HEVC. 
 

Je kunt daarom maar weer beter een losse Digitenne-ontvanger huren van KPN. 
 

Of een nieuwe TV kopen, maar dat is natuurlijk een forse investering. 
 

Ik zou even bellen met 0800-0402 of ze de insteekkaart weer willen omruilen voor een losse ontvanger. 

@hermanDD 

Is de omruil gelukt via 0800-0402? 


Reageer