Skip to main content

Nu ruim een jaar terug moest je gebruik gaan maken van nieuwe ontvangers om digitenne nog te kunnen gebruiken. Inmiddels nu een jaar verder € 768,00 kwijt en slechts beperkt gebruik kunnen maken van de nieuwe ontvangers en op dit moment veel telefoontjes, meldingen en omwisseling verder en nog altijd maar een ontvanger werkzaam.

Destijds nieuwe ontvangers besteld niet wetende dat er eigenlijk voor de 3 ontvangers/insteekkaarten die we tot dan toe in gebruik hadden 2 abonnementen liepen. Ook niet erg logisch aangezien je 3 ontvangers op een abonnement mag gebruiken, maar kennelijk destijds 10 tot 15 jaar terug foutief aangevraagd door de witgoed leverancier.

Dit had tot gevolg dat we alleen van ons ene abonnement een basisontvanger kregen toegestuurd en dat was tekort, dus later gebeld dat we totaal 3 ontvangers nodig hadden, waarop ze op het andere abonnement (wat wij niet wisten dat er een tweede was) nog eens 3 ontvangers toestuurden, maar we hadden er maar 3 totaal nodig. Gevolg 10,00 kosten voor het opsturen van 2 (extra) ontvangers en vervolgens ook iedere maand 2 x 5,00 extra kosten op dit abonnement. Op het andere abonnement bleven ze ondertussen tot op vandaag iedere maand 5,00 berekenen voor een insteekkaart die niet meer te gebruiken is en een ouderwetse basisontvanger waarin ook een kaart moest, terwijl deze dus sinds de wijziging helemaal niet meer te gebruiken zijn, Uiteindelijk wel de 3 kastjes geïnstalleerd, maar op het ene abonnement hadden we Fox (10,00 per maand) terwijl we dit op de nieuwe basisontvangers niet meer konden gebruiken. Nu gebruikten we dit slechts incidenteel en eigenlijk maar op een toestel, dus aanvankelijk maar laten lopen. Totdat op een gegeven moment opviel dat er wel erg veel (extra) door de kpn werd afgeschreven, met de nodige moeite werden toen meerdere producten onder een account gevoegd en werd op dat moment pas duidelijk dat er meerdere abonnementen waren. Uiteindelijk het abonnement zonder Fox opgezegd en na de maand opzegtermijn viel toen bij twee basisontvangers het ontvangst weg en hebben wij nu dus 4 basisontvangers, maar maar een met normaal ontvangst en waarop dus bij abonnementsstatus zowel bij basis als fox ja staat, op de andere staat nee, Nu al diverse keren gebeld om de andere cas nummers ook op het nog lopende abonnement geactiveerd te krijgen en iedere keer zeggen ze dat het nu zou moeten werken, maar helaas. Vrijdag weer 2 x gebeld en toen hebben ze een nieuwe ontvanger toegestuurd en kon ik zaterdag een niet werkende inleveren/ruilen voor de nieuwe, maar ja die doet het dan ook weer niet.

Hoe krijg ik dit nu duidelijk bij hun en hoe lossen we dit op. Betaal al jaren teveel, maar ja daar kan KPN ook niet veel aan doen, maar ben het afgelopen jaar dus nog eens veel meer gaan betalen, terwijl ik tot op vandaag maar een ontvanger kan gebruiken, terwijl ik in het afgelopen jaar voor tot wel 6 ontvangers betaald heb.

Het is natuurlijk extra frustrerend dat we na al mijn telefoontjes nu nog maar een kastje werkend hebben.

 

Hoi @nieuwk ,

Wat betreft de ontvanger met het CAS-ID wat eindigt op 714-5:

 

a/ Ga in het menu eens terug naar de fabrieksinstelingen.

b/ Geef een opdracht uitgebreid zenders zoeken.

c/ Zet de antenne op een mooie hoge plek en draai de antenne bij aan de hand van de signaalmeter uit het menu. 

 

Laat de ontvanger dan minimaal  een uur aanstaan op NPO 1. 

 

 


Hoi @nieuwk ,

Wat betreft de ontvanger met het CAS-ID wat eindigt op 714-5:

 

a/ Ga in het menu eens terug naar de fabrieksinstelingen.

b/ Geef een opdracht uitgebreid zenders zoeken.

c/ Zet de antenne op een mooie hoge plek en draai de antenne bij aan de hand van de signaalmeter uit het menu. 

 

Laat de ontvanger dan minimaal  een uur aanstaan op NPO 1. 

 

 

Dat heb ik inmiddels al een paar keer gedaan, maar werkt niet omdat ze volgens mij nog steeds niet nummer 714-5 hebben toegevoegd. Ze gaven twee weken terug al aan om 1 nummer toe te voegen en op de rest terug te komen. Dat ene nummer toevoegen was eerst ook fout gedaan, maar hebben ze later gecorrigeerd, op jouw advies hebben ze toen ook nog nieuwe antennes toegestuurd, die inderdaad beter functioneren dan de 15 jaar oude exemplaren, maar op de rest van het verhaal heb ik geen reactie meer gehad. Het ruim een jaar lang betalen voor 5 ontvangers terwijl ik grotendeels maar 1 tot 3 ontvangers heb kunnen gebruiken en Foxsport een jaar lang niet. Nu op dit moment betaal ik voor 3 en heb ik nog altijd maar 2 ontvangers die ik kan gebruiken.

 

De niet meer te gebruiken insteekkaart moet nog vervangen worden door 714-5 en deze moet nog geactiveerd worden en een tegemoetkoming voor de ellende van het afgelopen jaar en het teveel betaalde zou ze natuurlijk sieren.


@nieuwk 

Zorg dat de ontvanger nu aan blijft staan. Gisteren heeft een moderator een activatie verstuurd. Ik vraag nu @Lisa om een nieuwe activatie voor de ontvanger met CAS-ID 714-5 op het eind. 


@nieuwk Ik heb het betreffende CAS-nummer opnieuw toegevoegd aan je klantprofiel en een nieuw activatiesignaal gegeven. Als je de activatie een zetje geeft door handmatig zenders te zoeken en vervolgens de ontvanger op NPO1 te zetten, zoals Noordzee beschrijft, dan heb je binnen één uur weer beeld.  


Top, deze werkt nu gelukkig uiteindelijk ook.


Ah fijn @nieuwk 👍,

Mooi dat jullie door de nieuwe antennes nu wel goede ontvangst hebben op alle zenders! 
 
Het heeft even wat voeten in aarde gehad, Maar het is gelukt. (In goede samenwerking met Alex, Vikash en Lisa) En graag gedaan natuurlijk….😎