Skip to main content

gister digitenne gehaald bij kpnwinkel

daar hadden ze gezegd je kan meteen foxsport krijgen.

vergeet het een half uur gebeld met kpn . zou een uur duren 

dan zou ik alle zenders krijgen.

een dag later nog steeds alleen ned 123

 cas nummer 4637-664-278-* klant nr 9***********

Het topic is gesloten. Ook last van foutcode E016-0 met Digitenne? Meld je dan in dit centrale topic: Foutcode E016-0, E017-0 of E-150-0 in beeld

 

 

Dit probleem komt vaker voor. Dan staat er iets niet goed in de administratie van KPN. Je kan dit niet zelf oplossen.

Een moderator wil graag het een en ander voor je nakijken. Zou je het Forum profiel  willen aanvullen met naam, postcode + huisnummer, klantnummer en CAS-ID nummer? Het CAS-ID nummer kan je kwijt bij persoonlijke opmerkingen en deze gegevens zijn alleen zichtbaar voor jou en KPN moderators. En geef hier even een seintje wanneer dit gedaan is.

Het CAS-ID nummer kan je terugvinden in het menu-scherm abonnement, onderop je ontvanger en op de doos.
 


Dan kun je het zender zoeken nu nog een keer doen, maar dan met een kleine aanpassing.

  • Druk op Menu en ga naar Zender zoeken
  • Ga naar Handmatig zoeken (Zie je deze optie niet, druk dan op de blauwe knop)
  • Ga dan naar RF Kanaal (een van de pijlen eromheen) en pas deze aan naar het kanaal voor NTS4 (bouquet 5), waar ook CNN in zit. De kanaalnummers verschillen per regio en staan hieronder.
  • Ga dan naar Start zoeken en druk op OK van je afstandsbediening

Deze manier kan helpen omdat wij het activatiesignaal (en ook softwareupdates) meesturen op het kanaal van CNN. Bij standaard zender zoeken gebeurt dit op de frequentie van de RTS (bouquet 1), waar de NPO in zit. Het signaal van de NPO wordt sterker uitgezonden, waardoor de ontvanger dan eerder denkt dat de ontvangst in orde is.

Hierboven staat een procedure van handmatig zenders zoeken. Wat betreft de genoemde frequenties : Dit is de huidige indeling.

25 : Friesland, Drenthe en Groningen
27 : Limburg, Zuid-Holland, Noord-Holland-Zuid en Utrecht
28 : Gelderland, Noord Brabant (midden en oost), regio Venlo
31 : Texel
35 : Zeeland en regio Roosendaal/Breda
44 : Flevoland, Noord-Holland-Noord en Overijssel

 

Zet de ontvanger op CNN (niet zappen!). Zodra er beeld is op CNN, dat kan tot een uur duren, dan weer uitgebreid zenders zoeken.  


@goedvers Ik kan helaas geen activatiesignaal geven aan het CAS-nummer dat je hebt ingevuld in je profiel omdat deze niet aan jou abonnement is toegekend/gekoppeld. Ik wil graag even kijken hoe dit kan en dit voor je in orde maken. Zou je je postcode en huisnummer nog willen toevoegen aan je profiel? Ik hoor graag van je!


is opgelost helaas duurt het nog 12 uren voordat hij is geactiveerd.

de reden is hij was door de kpn winkel niet aangemeld op mijn account. het meisje wat mij telefonisch te woord stond.ging een email sturen aan haar supervisor die het handmatig ging activeren.

bedankt allemaal voor de reacties.

 

dit topic kan gesloten worden


@goedvers Klopt het klantnummer dat je hebt ingevuld op je profiel? Hier ziet ik dat de wensdatum van het abonnement 18 februari is. Handmatig activeren heeft weinig zijn aangezien het systeem dit op 18 februari automatisch doet. De order staat open en kan niet eerder geactiveerd worden dan dinsdag a.s. Ik meld dit even omdat je anders voor een teleurstelling komt te staan als de Digitenne morgen toch niet functioneert. 


Graag gedaan, ik raad je wel aan om de  activatie uit te voeren conform mijn tweede reactie. 
 

Dan heb je de grootste kans dat de abonnementsstatus in het menu op Ja springt. Anders heb je de kans dat je na een week alsnog zonder beeld komt te zitten. 


lisa ik vind het nergens op slaan dat de datum 18 febr is

dat is niet beloofd door kpn.

zou binnen 12 uren opgelost zijn. ik heb dit voor mijn schoonvader  van 90 jaar gedaan. die in een verpleeghuis zit . het enigste wat hij nog heeft  is sport. en nu hij nog langer moet wachten is het een grote terleurstelling.ik vind dit niet kunnen. als het morgen niet geactiveerd is breng ik alles terug .

*********************.

en Noordzee .ik ga morgen jouw tip uitvoeren.

 

 

bedankt voor de reacties

*Admin: gegevens verwijderd i.v.m. privacy

 

 


Voor het geval je het nog niet weet. Je kunt nu al kijken naar NPO 1,2,3. Vanavond (schaatsen) en morgen is er heel veel live-sport. 
 

Dan kan de oude baas nu alvast genieten van de sportwedstrijden. 


noordzee dat wist ik.

maar hij wou foxsport hebben.

en digitenne was de goedkoopste oplossing.

aangezien hij alleen wat zakgeld krijgt.

maar toch bedankt.

en Lisa ik heb mijn profiel aangepast. ik hoop dat je nog iets kunt doen

 

 

 


@goedvers Ik vind het vervelend om te moeten zeggen, maar ik vermoed dat het niet eerder gaat werken dan 18 februari. Als dit wel zo is, dan bied ik mijn excuses aan, al kan ik me niet voorstellen dat mijn collega deze wensdatum kan vervroegen. We houden het in de gaten.


Lisa. is het niet zo dat 18 feb

de datum is dat een nieuwe digitenne word bezorgd?

want het meisje waar ik telefonisch contact mee had heeft gezegd. ik meld je nu aan.

dan word een nieuwe digitenne toegestuurd. maar die moet je weigeren.omdat ik al eentje heb. dan zou de activatie 12 uren zijn


lisa ik heb het pakket geweigerd vanmorgen.

zoals mij werd gezegd.

activatie is niet gelukt.

dus ik wacht 18 feb af

ook de tip van Noordzee lukte niet.

nu maar hopen dat het morgen lukt


@goedvers Bedankt voor je bericht. De weigering van de bestelling zie ik nog niet terug in het systeem. Ik wil graag even controleren hoe mijn collega's dit administratief voor ogen hadden. In welke winkel heb jij dit abonnement afgesloten? Dan neem ik even contact met ze op. :blush:


hoi lisa

vrijdagmiddag in de kpnwinkel

wirdummerdijk leeuwarden

ben geholpen door een jongeman met een baardje


hoi lisa.

ik was vanmorgen in het verzorgingshuis. waar de digitenne staat.

het was nog niet geactiveerd.

weer gebeld met kpn.

moest cas nummer doorgeven.

toen is het plotseling wel geactiveerd. alle kanalen stonden erop.

nog bedankt voor je info.

en ik hoop dat het nu in orde is

 

 


@goedvers Goed om te horen! Ik was even bang dat bij het weigeren van het pakket de hele bestelling geannuleerd zou worden. Hiervoor wilde ik de winkel informeren hoe de order in het systeem gelegd was. Dit is gelukkig niet aan de orde. Fijn dat de Digitenne beeld heeft. Mocht je in de toekomst nog vragen, opmerkingen of twijfels hebben, dan ben je van harte welkom hier op ons Forum!


hoi lisa

goed dat je bij de winkel hebt geinformeerd. dan is het helder.

ik ga deze week ook nog even langs de winkel.

even horen wat de medewerker heeft te vertellen dat hij vergeten is om het aan te melden. 

het kan natuurlijk niet zo zijn dat een klant 4 dagen moet wachten voor iets wat binnen een uur klaar kan zijn.

nogmaals bedankt

 

 

 


@goedvers Dat lijkt me een prima plan, we kunnen hier immers van leren.:nerd: Helaas draait het de tijd niet terug. :clock6::back: