Skip to main content

Omdat ik tijdelijk geen internet heb, heb ik Digitenne gekregen. Ik kreeg de foutcode E016-0 en heb daar diverse keren over gebeld. Met enkele werkdag zou het geactiveerd moeten worden. Na een week heb ik nog geen zenders buiten de publieke omroep. Nu heb ik een nieuwe Digitenne gekregen en weer: geen zenders. Kan iemand mij helpen dit op te lossen? Mijn CAS nummer is 7012 772 366 9. Zou heel fijn zijn! Bedankt.

Hallo @JasperVerplankeMattijssen ,

Wil je het zender zoeken nog een keer doen, maar dan met een kleine aanpassing.

  • Druk op Menu en ga naar Zender zoeken

  • Ga naar Handmatig zoeken (Zie je deze optie niet, druk dan op de blauwe knop)

  • Ga dan naar RF Kanaal (een van de pijlen eromheen) en pas deze aan naar het kanaal voor NTS4 (bouquet 5), waar ook CNN in zit. Voor jou is dat RF-kanaal 35. 
  • Ga dan naar Start zoeken en druk op OK van je afstandsbediening

Deze manier kan helpen omdat wij het activatiesignaal (en ook softwareupdates) meesturen op het kanaal van CNN. Bij standaard zender zoeken gebeurt dit op de frequentie van de RTS (bouquet 1), waar de NPO in zit. Het signaal van de NPO wordt sterker uitgezonden, waardoor de ontvanger dan eerder denkt dat de ontvangst in orde is.

Een moderator gaat een activatiesignaal versturen. 

Laat de ontvanger aanstaan op CNN. (niet zappen) De TV mag eventueel uitgezet worden. Zodra er beeld is op CNN, dan weer uitgebreid zenders zoeken.  

 


Ha @JasperVerplankeMattijssen, Welkom hier! Mijn collega's hebben je correct geïnformeerd. Doorgaans worden Digitenne ontvangers uit een Noodpakket binnen één werkdag geactiveerd. Ik zie dat er al meerdere verzoeken zijn gedaan om de ontvanger geactiveerd te krijgen. Gek en irritant dat dit tot op heden niet gelukt is. Het zou toch niet, dat er bij mijn collega's een ander CAS-nummer bekend is, dan jij in huis hebt? Mede hierom heb ik nogmaals een verzoek voor je ingediend mét vermelding van het door jou doorgegeven CAS-nummer.

Fingers crossed dat je morgen ook de commerciële zenders ontvangt! 

 


Bedankt @Noordzee! Dat ga ik proberen. Ik heb het procesje doorlopen en de TV net een paar uur op CNN laten staan. Nu zie ik nog niets, wellicht dat een nachtje slapen het oplost.

 

@Lisa  Bedankt voor het checken! Ik heb een nieuwe Digitenne gekregen, het zal dus zo zijn dat de eerdere verzoeken om een ander CAS nummer gingen. Ik ga duimen dat het nu wel gaat lukken. Ik laat het hier weten als het wel/niet gelukt is.


Update: het is gelukt! Ik heb Digitenne de hele nacht op CNN laten staan, en werd vanochtend getrakteerd met alle zenders. Bedankt voor de hulp! Misschien handig om dit op te nemen in de handleiding voor het aansluiten van Digitenne?


Fijn @JasperVerplankeMattijssen :thumbsup_tone3: . En graag geholpen natuurlijk….