Skip to main content

[oplossing] Foutcode E033-0

LET OP: Je kan dit probleem zelf oplossen 

Klanten die hun Digitenne tv ontvanger een tijdje niet gebruik hebben kunnen bij het aanzetten foutcode E033 ontvangen. De oorzaak hiervan is dat er eerst een beveiligingssleutel opgehaald moet worden. Belangrijk is dat de tv ontvanger goed geïnstalleerd is en dat de signaalkwaliteit goed is (70% of hoger). Je kan dit beïnvloeden door de antenne op een andere plaats te zetten zodanig dat de ontvangst van het signaal goed is.

Als de signaalkwaliteit goed is wordt door de software in de tuner de beveiligingssleutel opgehaald, dit kan wel een uur duren.  

 

Werkt dit niet, volg dan de stappen hieronder.

 

Ontvang je op dit moment helemaal geen zenders of alleen NPO 1,2,3 en krijg je E033-0 in beeld? Dan heeft jouw ontvanger een belangrijke update gemist. In dit topic vind je wat je moet doen als je Foutcode E033-0 te zien krijgt op jouw Digitenne ontvanger. 

 

De nieuwe innovatieve servicetool is de Digitenne Manager.
Met de Digitenne Manager hebben klanten nu de controle over hun eigen kijkervaring.

Enkele problemen die klanten via deze tool kunnen verbeteren of oplossen:

  • Geen of slecht beeld/ geluid
  • Zenders werken geheel niet of haperen
  • Geen goed bereik
  • Defecte afstandsbediening omruilen voor een nieuwe
  • Alleen NPO1, NPO2 en NPO3 zijn beschikbaar
  • Foutcode op het scherm
  • Problemen met ESPN of het Erotiek kanaal
  • Problemen met het CAS-ID worden snel op afstand opgelost
  • En nog meer!

 

Lukt dat niet? Dan helpen we je verder via het forum. 
 

De oplossing van dit probleem gaat dan in drie stappen


Stap 1) Vul jouw gegevens in in je profiel
Postcode, huisnummer, klantnummer en CAS-nummer invullen in je Forum profiel
Het CAS-nummer vind je op de onderkant van het Digitenne kastje, op de doos of in het menu-scherm abonnement.

  • Een KPN Moderator wil je graag helpen en is daarvoor het CAS-ID of CAS-nummer nodig van het Digitenne kastje. Zonder dit nummer kunnen zij (helaas) niets voor je betekenen.
    Nadat de moderator jouw abonnement weer heeft geactiveerd, doen de zenders het over het algemeen binnen één uur weer.

Stap 2) Geef een seintje!  
Laat de moderators in een reactie op dit topic weten dat jij een activatiesignaal wilt ontvangen.


Stap 3) Geef de activatie een zetje  

  • Handmatig zenders zoeken:
    • Ga naar zmenu] en kies ZENDER ZOEKEN]
    • Kies HANDMATIG ZOEKEN], als je dit niet ziet staan druk je op de tBLAUWE KNOP]
    • Ga naar [RF KANAAL] (een van de pijlen eromheen < OF >)
    • Vul het kanaalnummer voor jouw regio (zie staan hieronder)
    • Ga dan naar iSTART ZOEKEN] en druk op ok] van de afstandsbediening
    • Zet jouw ontvanger op CNN (niet meer zappen) en laat de ontvanger aanstaan. Jouw TV kun je eventueel uitzetten.

RF kanaal voor jouw regio:
25 : Friesland, Drenthe en Groningen
27 : Limburg, Zuid-Holland, Noord-Holland-Zuid en Utrecht
28 : Gelderland, Noord Brabant (midden en oost), regio Venlo
31 : Texel
35 : Zeeland en regio Roosendaal/Breda
44 : Flevoland, Noord-Holland-Noord en Overijssel

 

 

@Catje1980: Jouw ontvanger staat goed geactiveerd geregistreerd hier, dus dat is in orde. Ik heb nu een refresh gedaan. Als je de stappen uit het startbericht herhaalt zou je weer beeld moeten hebben.

 

Super, dank je wel! Hij werkt weer!

groetjes, Cathy

 


Foutcode op 3 tv ontvangers 

heb alle zenders al een keer opnieuw geactiveerd na een uur nog steeds foutmelding 

 


Hij doet het weer bedankt 


Hi @Floortje1Saartje2, dat is zeker niet de bedoeling, en op alle 3 ook.. Dan heb je geen ontvanger meer over waar je wel op kan kijken denk ik. Fijn dat je profiel al aangevuld was, zo kon ik in ieder geval voor 2 tv-ontvangers wat handelingen verrichten. Bij het CAS-ID nummer dat eindigt op 3253 krijg ik de melding dat deze nog niet geactiveerd is. Het andere CAS-ID nummer is niet bij ons bekend, zou je die nog even willen controleren? En het 3e CAS-ID nummer heb ik niet in je profiel kunnen terugvinden, klopt dat?

Wil je nog even kijken naar het eerste CAS-ID nummer in je profiel en de derde toevoegen? Dan kan ik het allemaal in één keer doorzetten voor je :wink:


Doet het weer. Bedankt!


cas nummer *  werkt niet

cas nummer * werkt ook niet

cas nummer * werkt ook niet 

 

*Admin: in profiel gezet.

 


@Floortje1Saartje2 ik heb het doorgegeven, het wordt zo snel mogelijk opgepakt!


digitenne foutmelding E033-0

alles al geprobeerd.

ik denk dat het opnieuw geactiveerd moet worden.

Casnummer : 46572108440

                      46377606945

                      46572129016

deze 3 ontvangers geven foutcode.

 

 


op 3 tv ontvangers krijg ik foutmelding E033-0

Alles al geprobeerd.

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic


Heb alle mogelijkheden van het forum uitgeprobeerd maar het lukt niet om alle zenders te ontvangen. (wel 1,2,3 en de regionale en een paar duitse zenders.

 

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic


Hi @Jacqueline111188 en @Gerard van Luijk 

Zouden jullie de postcode, huisnummer, klantnummer en CAS-nummer (bij ‘persoonlijke opmerkingen’) invullen in je Forum profiel. Het CAS-nummer vind je op de onderkant van het Digitenne kastje.  Dan gaan we het uitzoeken.


Postcode *****, huisnr. ***  klantnr. ************, cas.nr. ***********

 

*Admin: gegevens verwijderd i.v.m. privacy


Ik heb de gegevens even uit je bericht gehaald @Gerard van Luijk. :)

Ik zie dat jouw ontvanger wel gewoon actief staat, dus heb ik 'm een refresh gegeven. Laat de ontvanger nu een uur aan staan, en als het goed is moeten alle zenders dan weer werken. Zoek indien nodig nog een keer handmatig naar alle zenders zoals in het startbericht staat beschreven.


Goeden dag,

Ik zit op de camping en had vorige week gewoon tv via digitenne.

Sinds 2 dagen heb ik de foutcode E033-0. Al diverse dingen geprobeerd, maar zonder succes. Graag de sleutel versturen waar over geschreven wordt.

M.Stoter, ***** Hilversum, Cas nummer *****

Klantnummer niet bij de hand, ook nog steeds niet zichtbaar bij mijn abonnementen. Alleen mijn mobiele nummers,maar daar heb ik al eerder iets over gemeld. Net als mijn tv enz via Telfort.

 


Hi @M.Stoter. Ik heb gelijk voor je gekeken en alles ziet er wel goed uit. Ik heb een refresh gegeven. Zou je de zenders een keer uitgebreid willen zoeken, en dan een uurtje aan willen laten staan?


Hi @M.Stoter. Ik heb gelijk voor je gekeken en alles ziet er wel goed uit. Ik heb een refresh gegeven. Zou je de zenders een keer uitgebreid willen zoeken, en dan een uurtje aan willen laten staan?

Ik was vanmiddag even weg, maar heb hem opnieuw laten zoeken.

gelijk had ik beeld en geluid op alle zenders.

Dankjewel. 


Volgens de probleemoplosser verdwijnt die code vanzelf, maar na 3 dagen nog niet.

Heeft een dag op 1 gestaan en een dag op 30 (CNN), omdat dat ergens op het forum stond, maar beide hebben geen effect gehad. 

Kan iemand het Digitenne CAS-nummer ,dat ik in de persoonlijke gegevens heb gezet, activeren?

(PS zal hem de rest van de dag op 1 laten staan).

BVD, mvg, etc

 

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic


Hi @Soraya1201, ik heb je ontvanger vanaf onze kant een zetje gegeven, zou je me willen laten weten of hij het daardoor weer goed gaat doen? Als dit niet het gewenste effect heeft nadat je hem een uur aan hebt laten staan, kan je opnieuw de zenders opzoeken en zouden ze alsnog allemaal tevoorschijn moeten komen :slight_smile:


1 tv ontvanger geeft nog steeds foutcode E033-0 aan.

alles al doorlopen.

casnummer ***440 werkt niet

al de andere ontvangers wel.

 


Bedankt

 

Hij doet het nou en hoefde geen zenders te zoeken.


Hoi @Jacqueline111188, goed om te horen dat de andere ontvangers nu wel goed werken. Ik heb naar degene die het niet doet gekeken en ik zie daar staan dat die wel netjes geactiveerd is. Voor de zekerheid heb ik hem een refresh gegeven. Ik heb je bericht verplaatst naar dit verzameltopic. Volg stap 3 uit het startbericht en zorg dat de antenne goed uitgericht is. Plaats hem eventueel buiten als je dat nog niet had.  


beste moderator van KPN, 

activeer aub mijn digitenne signaal, benodigde gegevens in profiel.

bvd!


Hallo @VeneM Is het inmiddels al gelukt of kan ik nog iets doen? Ik zag dat je ook al contact met de klantenservice hebt opgenomen?


Mijn digitenne geeft de foutcode E033-0 aan. 
In mijn profiel heb ik de postcode, het klantnummer en het casnummer (bij opmerkingen) ingevuld.

Zou mijn digitenne weer geactiveerd kunnen worden?

Bij voorbaat dank!

 

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic

 


@Foutcode E033-0 digitenne 

Zou je het Forum profiel  willen aanvullen met naam, postcode + huisnummer, klantnummer en CAS-ID nummer? Het CAS-ID nummer kun je kwijt bij persoonlijke opmerkingen en deze gegevens zijn alleen zichtbaar voor jou en KPN moderators. En geef hier even een seintje wanneer dit gedaan is. 

  • Het CAS-ID nummer kun je terugvinden in het menu-scherm abonnement, onderop je ontvanger en op de doos.