Skip to main content

[oplossing] Foutcode E033-0

LET OP: Je kan dit probleem zelf oplossen 

Klanten die hun Digitenne tv ontvanger een tijdje niet gebruik hebben kunnen bij het aanzetten foutcode E033 ontvangen. De oorzaak hiervan is dat er eerst een beveiligingssleutel opgehaald moet worden. Belangrijk is dat de tv ontvanger goed geïnstalleerd is en dat de signaalkwaliteit goed is (70% of hoger). Je kan dit beïnvloeden door de antenne op een andere plaats te zetten zodanig dat de ontvangst van het signaal goed is.

Als de signaalkwaliteit goed is wordt door de software in de tuner de beveiligingssleutel opgehaald, dit kan wel een uur duren.  

 

Werkt dit niet, volg dan de stappen hieronder.

 

Ontvang je op dit moment helemaal geen zenders of alleen NPO 1,2,3 en krijg je E033-0 in beeld? Dan heeft jouw ontvanger een belangrijke update gemist. In dit topic vind je wat je moet doen als je Foutcode E033-0 te zien krijgt op jouw Digitenne ontvanger. 

 

De nieuwe innovatieve servicetool is de Digitenne Manager.
Met de Digitenne Manager hebben klanten nu de controle over hun eigen kijkervaring.

Enkele problemen die klanten via deze tool kunnen verbeteren of oplossen:

  • Geen of slecht beeld/ geluid
  • Zenders werken geheel niet of haperen
  • Geen goed bereik
  • Defecte afstandsbediening omruilen voor een nieuwe
  • Alleen NPO1, NPO2 en NPO3 zijn beschikbaar
  • Foutcode op het scherm
  • Problemen met ESPN of het Erotiek kanaal
  • Problemen met het CAS-ID worden snel op afstand opgelost
  • En nog meer!

 

Lukt dat niet? Dan helpen we je verder via het forum. 
 

De oplossing van dit probleem gaat dan in drie stappen


Stap 1) Vul jouw gegevens in in je profiel
Postcode, huisnummer, klantnummer en CAS-nummer invullen in je Forum profiel
Het CAS-nummer vind je op de onderkant van het Digitenne kastje, op de doos of in het menu-scherm abonnement.

  • Een KPN Moderator wil je graag helpen en is daarvoor het CAS-ID of CAS-nummer nodig van het Digitenne kastje. Zonder dit nummer kunnen zij (helaas) niets voor je betekenen.
    Nadat de moderator jouw abonnement weer heeft geactiveerd, doen de zenders het over het algemeen binnen één uur weer.

Stap 2) Geef een seintje!  
Laat de moderators in een reactie op dit topic weten dat jij een activatiesignaal wilt ontvangen.


Stap 3) Geef de activatie een zetje  

  • Handmatig zenders zoeken:
    • Ga naar zmenu] en kies ZENDER ZOEKEN]
    • Kies HANDMATIG ZOEKEN], als je dit niet ziet staan druk je op de tBLAUWE KNOP]
    • Ga naar [RF KANAAL] (een van de pijlen eromheen < OF >)
    • Vul het kanaalnummer voor jouw regio (zie staan hieronder)
    • Ga dan naar iSTART ZOEKEN] en druk op ok] van de afstandsbediening
    • Zet jouw ontvanger op CNN (niet meer zappen) en laat de ontvanger aanstaan. Jouw TV kun je eventueel uitzetten.

RF kanaal voor jouw regio:
25 : Friesland, Drenthe en Groningen
27 : Limburg, Zuid-Holland, Noord-Holland-Zuid en Utrecht
28 : Gelderland, Noord Brabant (midden en oost), regio Venlo
31 : Texel
35 : Zeeland en regio Roosendaal/Breda
44 : Flevoland, Noord-Holland-Noord en Overijssel

 

Nadia ik heb de beschreven stappen een aantal keer doorlopen MAAR helaas nogsteeds weer dezelfde foutcode als in m op CNNzet (kanaal 30)


 @Ikke2020 . Hopelijk is 3 maal scheepsrecht. We hebben afgesproken dat je straks controleert of het werkt. Zo niet ga ik een nieuwe tuner sturen.

Ik bel je rond 15:45 nog even weer. 


@Ikke2020

Je moet de ontvanger niet alleen op CNN zetten, eerst wat anders doen : 

Wil je het zender zoeken nog een keer doen, maar dan met een kleine aanpassing.

  • Druk op Menu en ga naar Zender zoeken
  • Ga naar Handmatig zoeken (Zie je deze optie niet, druk dan op de blauwe knop)
  • Ga dan naar RF Kanaal (een van de pijlen eromheen) en pas deze aan naar het kanaal voor NTS4 (bouquet 5), waar ook CNN in zit. Voor jou is dat kanaal 27.
  • Ga dan naar Start zoeken en druk op OK van je afstandsbediening

Deze manier kan helpen omdat wij het activatiesignaal (en ook softwareupdates) meesturen op het kanaal van CNN. Bij standaard zender zoeken gebeurt dit op de frequentie van de RTS (bouquet 1), waar de NPO in zit. Het signaal van de NPO wordt sterker uitgezonden, waardoor de ontvanger dan eerder denkt dat de ontvangst in orde is.
 

Zet de ontvanger dan op CNN (niet zappen) Zodra er beeld is op CNN, dan weer uitgebreid zenders zoeken. 


#Noordzee: Ik heb je genoemde stappen inmiddels 8x uitgevoerd echter zonder resultaat. Zojuist tel contact gehad, er wordt een nieuwe opgestuurd! Bedankt voor jullie hulp en geduld


@Ikke2020 . Helaas. Het mag allemaal niet baten. De status van de tuner is onze systemen goed en je hebt netjes de stappen, zoals @Noordzee beschrijft, opgevolgd. Tot drie keer toe zelfs. Helaas met telkens hetzelfde teleurstellende resultaat.Tijd voor een nieuwe tuner. Als het goed is heb je zojuist een SMS gehad met logistieke informatie. Stuur de antenne niet mee! dat was ik nog even vergeten te vertellen :-)

Mocht je de SMS niet gehad hebben, laat het mij weten.

Uiteraard ben ik zeer benieuwd of de nieuwe tuner het wel gaat doen.


Ik heb ook het zelfde probleem.

Alle stappen al geprobeerd maar nog steeds geen beeld

Cas nr *****


Hallo @Greet1977! Dank voor het doorgeven van je CAS ID. Ik heb hem wel even verplaatst naar forumprofiel i.v.m. privacy. Met je gegevens zie ik dat dit CAS ID niet een van binnen jouw abonnement geregistreerde ontvangers is. Is dit een nieuwe, derde, ontvanger die je hebt gekregen? Of is dit een vervanging geweest van een van de andere twee die ik hier zie staan? Als het dit laatste is, wil je dan ook nog het CAS ID van je andere ontvanger doorgeven? Deze mag je invullen in je forumprofiel in het veld persoonlijke opmerking, achter de andere.

 

Reageer hier even als je dit gedaan hebt, of als het wel een derde ontvanger is. Dan gaan we zorgen dat dit goed geregistreerd wordt.


Dit is een 3de ontvanger


Hoi @Greet1977 . Misschien zie ik iets over het hoofd. Ik zie in jouw abonnement maar 2 tuners.  Ik begrijp uit je verhaal dat er nu al twee digitenne tuners actief zijn?

Is dit, zeker weten, geen vervangende tuner? Kun je eens op een recente factuur kijken (of in mijn kpn) hoeveel digitenne tuners er bij jouw abonnement horen?


Beste Moderator,

Graag een activatie signaal sturen naar beide Digitenne ontvangers, cas nummers staan in mijn profiel.

 

Probleem al opgelost nadat ze ongeveer een uur aan hebben gestaan !

 


@Steefie Fijn dat het heeft geholpen. Als je nog weer ergens tegenaan loopt laat het dan weten! 


Hoi @Greet1977 . Misschien zie ik iets over het hoofd. Ik zie in jouw abonnement maar 2 tuners.  Ik begrijp uit je verhaal dat er nu al twee digitenne tuners actief zijn?

Is dit, zeker weten, geen vervangende tuner? Kun je eens op een recente factuur kijken (of in mijn kpn) hoeveel digitenne tuners er bij jouw abonnement horen?

Ik heb 2 digitenne . Deze doet het niet en die andere doet het wel. 


In het abbonement staan 2 basis ontvangers


@Greet1977 

Dan kun je het zender zoeken nu nog een keer doen, maar dan met een kleine aanpassing.

  • Druk op Menu en ga naar Zender zoeken
  • Ga naar Handmatig zoeken (Zie je deze optie niet, druk dan op de blauwe knop)
  • Ga dan naar RF Kanaal (een van de pijlen eromheen) en pas deze aan naar het kanaal voor NTS4 (bouquet 5), waar ook CNN in zit. Voor jou is dat kanaal 27.
  • Ga dan naar Start zoeken en druk op OK van je afstandsbediening

Deze manier kan helpen omdat wij het activatiesignaal (en ook softwareupdates) meesturen op het kanaal van CNN. Bij standaard zender zoeken gebeurt dit op de frequentie van de RTS (bouquet 1), waar de NPO in zit. Het signaal van de NPO wordt sterker uitgezonden, waardoor de ontvanger dan eerder denkt dat de ontvangst in orde is.

Laat de ontvanger op CNN staan. ( niet zappen). De TV kan evt.uit. Het kan even duren, want een moderator moet een activatie versturen. Zodra er in de loop van de dag beeld is op CNN, dan weer uitgebreid zenders zoeken.


@Ikke2020

Je moet de ontvanger niet alleen op CNN zetten, eerst wat anders doen : 

Wil je het zender zoeken nog een keer doen, maar dan met een kleine aanpassing.

  • Druk op Menu en ga naar Zender zoeken
  • Ga naar Handmatig zoeken (Zie je deze optie niet, druk dan op de blauwe knop)
  • Ga dan naar RF Kanaal (een van de pijlen eromheen) en pas deze aan naar het kanaal voor NTS4 (bouquet 5), waar ook CNN in zit. Voor jou is dat kanaal 27.
  • Ga dan naar Start zoeken en druk op OK van je afstandsbediening

Deze manier kan helpen omdat wij het activatiesignaal (en ook softwareupdates) meesturen op het kanaal van CNN. Bij standaard zender zoeken gebeurt dit op de frequentie van de RTS (bouquet 1), waar de NPO in zit. Het signaal van de NPO wordt sterker uitgezonden, waardoor de ontvanger dan eerder denkt dat de ontvangst in orde is.
 

Zet de ontvanger dan op CNN (niet zappen) Zodra er beeld is op CNN, dan weer uitgebreid zenders zoeken. 

Gedaan . Hopelijk krijg ik nu beeld


Kan even duren. Laat de ontvanger aanstaan, de TV kan eventueel uit. 

 


Hallo @Greet1977, het CAS-id dat je in je forumprofiel hebt opgegeven komt niet overeen met de twee geactiveerde tuners die bij ons geregistreerd staan. Dat zijn (eindigend op):*********810 en ********820 

Welke van de twee kan ik verwijderen zodat ik het CAS-id van jouw tuner kan activeren? 


Graag ontvang ik ook een activatiesignaal, heb foutmelding e033-0.

 

volgens mij alles gevuld in profiel, adres en CAS-id. Abonneenummer niet bij me.

 

egbert


@Egbert71 

Dan kun je het zender zoeken nu nog een keer doen, maar dan met een kleine aanpassing.

  • Druk op Menu en ga naar Zender zoeken
  • Ga naar Handmatig zoeken (Zie je deze optie niet, druk dan op de blauwe knop)
  • Ga dan naar RF Kanaal (een van de pijlen eromheen) en pas deze aan naar het kanaal voor NTS4 (bouquet 5), waar ook CNN in zit. Voor de omgeving Borne is dat kanaal 44. 
  • Ga dan naar Start zoeken en druk op OK van je afstandsbediening

Deze manier kan helpen omdat wij het activatiesignaal (en ook softwareupdates) meesturen op het kanaal van CNN. Bij standaard zender zoeken gebeurt dit op de frequentie van de RTS (bouquet 1), waar de NPO in zit. Het signaal van de NPO wordt sterker uitgezonden, waardoor de ontvanger dan eerder denkt dat de ontvangst in orde is.
 

Zet de ontvanger dan op CNN (niet zappen) Zodra er beeld is op CNN, dan weer uitgebreid zenders zoeken. 


Ik moet eerst wachten tot ik het activatiesignaal heb ontvangen toch?

 

zit overigens in Balkbrug op de camping, volgens mij is dat ook 44?


@Egbert71 . Ik heb de tuner een zetje gegeven. Je kunt nu de handelingen van @Noordzee doorlopen.

Laat je weten of het effect heeft gehad?


Hallo @Greet1977, het CAS-id dat je in je forumprofiel hebt opgegeven komt niet overeen met de twee geactiveerde tuners die bij ons geregistreerd staan. Dat zijn (eindigend op):*********810 en ********820 

Welke van de twee kan ik verwijderen zodat ik het CAS-id van jouw tuner kan activeren? 

Geen verwijderen. Dan moet die erbij gezet worden als dat kan


@Egbert71 . Ik heb de tuner een zetje gegeven. Je kunt nu de handelingen van @Noordzee doorlopen.

Laat je weten of het effect heeft gehad?

Ja het is gelukt! Dank voor jullie snelle hulp!


@Greet1977 : Jij hebt twee actieve tuners bij ons die eindigen op: *********810 en ********820 

Je hebt nu een 3e tuner? Die is waarschijnlijk gestuurd omdat een andere tuner stuk is? Klopt dat? Kun jij het cas id van die oude, stukke tuner hier noemen? Dan zorg ik er voor dat die nieuwe daarvoor in de plaats komt.


CAS ID xxxxxxxxxxxxx296 moet gewoon aangesloten worden