Skip to main content

[oplossing] Foutcode E033-0

LET OP: Je kan dit probleem zelf oplossen 

Klanten die hun Digitenne tv ontvanger een tijdje niet gebruik hebben kunnen bij het aanzetten foutcode E033 ontvangen. De oorzaak hiervan is dat er eerst een beveiligingssleutel opgehaald moet worden. Belangrijk is dat de tv ontvanger goed geïnstalleerd is en dat de signaalkwaliteit goed is (70% of hoger). Je kan dit beïnvloeden door de antenne op een andere plaats te zetten zodanig dat de ontvangst van het signaal goed is.

Als de signaalkwaliteit goed is wordt door de software in de tuner de beveiligingssleutel opgehaald, dit kan wel een uur duren.  

 

Werkt dit niet, volg dan de stappen hieronder.

 

Ontvang je op dit moment helemaal geen zenders of alleen NPO 1,2,3 en krijg je E033-0 in beeld? Dan heeft jouw ontvanger een belangrijke update gemist. In dit topic vind je wat je moet doen als je Foutcode E033-0 te zien krijgt op jouw Digitenne ontvanger. 

 

De nieuwe innovatieve servicetool is de Digitenne Manager.
Met de Digitenne Manager hebben klanten nu de controle over hun eigen kijkervaring.

Enkele problemen die klanten via deze tool kunnen verbeteren of oplossen:

  • Geen of slecht beeld/ geluid
  • Zenders werken geheel niet of haperen
  • Geen goed bereik
  • Defecte afstandsbediening omruilen voor een nieuwe
  • Alleen NPO1, NPO2 en NPO3 zijn beschikbaar
  • Foutcode op het scherm
  • Problemen met ESPN of het Erotiek kanaal
  • Problemen met het CAS-ID worden snel op afstand opgelost
  • En nog meer!

 

Lukt dat niet? Dan helpen we je verder via het forum. 
 

De oplossing van dit probleem gaat dan in drie stappen


Stap 1) Vul jouw gegevens in in je profiel
Postcode, huisnummer, klantnummer en CAS-nummer invullen in je Forum profiel
Het CAS-nummer vind je op de onderkant van het Digitenne kastje, op de doos of in het menu-scherm abonnement.

  • Een KPN Moderator wil je graag helpen en is daarvoor het CAS-ID of CAS-nummer nodig van het Digitenne kastje. Zonder dit nummer kunnen zij (helaas) niets voor je betekenen.
    Nadat de moderator jouw abonnement weer heeft geactiveerd, doen de zenders het over het algemeen binnen één uur weer.

Stap 2) Geef een seintje!  
Laat de moderators in een reactie op dit topic weten dat jij een activatiesignaal wilt ontvangen.


Stap 3) Geef de activatie een zetje  

  • Handmatig zenders zoeken:
    • Ga naar zmenu] en kies ZENDER ZOEKEN]
    • Kies HANDMATIG ZOEKEN], als je dit niet ziet staan druk je op de tBLAUWE KNOP]
    • Ga naar [RF KANAAL] (een van de pijlen eromheen < OF >)
    • Vul het kanaalnummer voor jouw regio (zie staan hieronder)
    • Ga dan naar iSTART ZOEKEN] en druk op ok] van de afstandsbediening
    • Zet jouw ontvanger op CNN (niet meer zappen) en laat de ontvanger aanstaan. Jouw TV kun je eventueel uitzetten.

RF kanaal voor jouw regio:
25 : Friesland, Drenthe en Groningen
27 : Limburg, Zuid-Holland, Noord-Holland-Zuid en Utrecht
28 : Gelderland, Noord Brabant (midden en oost), regio Venlo
31 : Texel
35 : Zeeland en regio Roosendaal/Breda
44 : Flevoland, Noord-Holland-Noord en Overijssel

 

Hij doet het.  Dank allebei! 


Yes, you're welcome Melvin!

Bedankt Noordzee voor de duidelijke instructie :) 


Hallo, ik wil graag een activatiesignaal ontvangen. Alvast bedankt

 

Erica van den Berk


@Ponkeltje 

Heb je al handmatig gezocht op kanaal 44?  Staat de ontvanger aan op CNN? 
 

Dan is nu het wachten op het activatiesignaal. 


@Ponkeltje Je hebt een activatiesignaal ontvangen. Zou je stap 3 willen doorlopen?


 

Kan iemand mijn ontvanger activeren ? 


@PeterVanDerHeiden Natuurlijk doen we dat. Ik heb je ontvanger geactiveerd. Kun je stap 3 doorlopen, dan garanderen we dat je binnen één uur weer beeld hebt. :wink:


Ik ontvang grasg een activatiesignaal.

Mvg


@1960 

Heb je het CAS-ID nummer in jouw profiel gezet? 

 


Ja heb ik gedaan


@1960 Je ontvanger is weer actief. Loop stap 3 uit het startbericht nog even door, dan moet het goedkomen. 


Doet u mij ook zo'n her activatie. 

Heb alleen maar NED 1,2,3

 

 


  bedankt voor het activeren heb inmiddels weer de overige zenders

 

 


@Ossie123 : Ik heb CAS ID ***419 een refresh gegeven. Werkt het weer?


Helemaal goed! Werkt weer, super:kissing_closed_eyes:


De digitenne geeft E-033-0 aan en krijg alleen maar net 1,2,3 waarschijnlijk heeft het kastje weer te lang uitgestaan en moet de kaart opnieuw geactiveerd worden dit probleem heb ik elk jaar als wij weer naar ons vakantie adres gaan

 

Admin: bericht naar lopend topic verplaatst


Beste @Passionforcars, welkom! Wil jij je forumprofiel aanvullen met je postcode + huisnummer, evt. klantnummer(s) en onder ‘persoonlijke opmerkingen’ je CAS ID plaatsen? Laat hier even weten dat je dat gedaan hebt en ik zorg voor het activatiesignaal. Je kunt dan de stappen in het startbericht van dit topic doornemen. 


Kan momenteel maar 3 zenders ontvangen, graag een activatiesignaal. Profiel is ingevuld.


Het probleem is opgelost!


Hallo,

Ik zou graag een activatiesignaal ontvangen.

Krijg een melding met foutcode E033-0

Vr.gr Wendy vd Belt


Hi Wendy, welkom hier. 

Zou je het nu nogmaals willen proberen?


hallo, ik krijg inderdaad ook deze foutcode. Graag een activatie-signaal versturen. Mijn profiel is bijgewerkt met de juiste gegevens.

Alvast bedankt.


@hager00 : Ik heb het signaal verstuurd. Kun jij kijken of het weer werkt? (en desnoods nog even de stappen die @Noordzee beschrijft doorlopen?)


Het is opgelost! Dank voor de medewerking. Binnen hoeveel tijd moet je trouwens dat ding weer even aanzetten om dit te voorkomen?


Opgelost.