Skip to main content

Ik heb hetzelfde probleem als xxjose 8 dagen geleden, en begrijp dat de oplossing is een nieuw kastje.

Mijn gegevens in het forumprofiel heb ik ingevuld, inclusief CAS-nummer.

Alvast bedankt.

Prima @krisleende ,

Ik ga er vanuit dat je ook fout e83 ziet langskomen. Klopt dat? 

Inmiddels weten we hier op het forum dat vaak de Digitenne-ontvanger kapot is en vervangen moet worden. 

Maar probeer eerst even deze procedure: 

1/ Haal de ontvanger volledig van de stroom af. 
2/ Na ongeveer vijf seconden de stroom weer op de ontvanger (en op de TV) 
3/ Ga via het menu eerst terug naar de fabrieksinstellingen. 
4/ Voer dan de gevraagde software-update uit.
5/ Daarna opnieuw zenders zoeken via de optie uitgebreid zenders zoeken.  
6/ Laat de ontvanger daarna een uurtje aanstaan zodat de abonnementsstatus kan verspringen van NEE naar JA. 

Stappen 4 en 5 kun je desgewenst omdraaien. 

Vaak lukt het echter niet om bovenstaande procedure uit te voeren, als je last hebt van foutcode E83. 

Een moderator gaat dan inderdaad een omruil van de  ontvanger in gang zetten. 


Dankje @Noordzee.

Foutcode E83 treedt bij mij niet op. De procedure vertoont elke keer hetzelfde: Software update Voortgang 0 %

 


Het zal vast uitlopen op het omruilen van de ontvanger. Er komt hier vanzelf een moderator langs. Het kan enkele dagen duren.

 


Hoi @krisleende . Als het goed is heb je zojuist een SMS gehad met logistiek informatie. Klopt dat?

Zo ja, kun je de tuner binnenkort omruilen op het adres wat in de SMS staat. De antenne mag je houden. Dus niet meesturen!

Laat je weten hoe het afloopt?


Ja Erwin, ik heb je sms ontvangen, Dank je wel.


Okay, laat me sowieso tegen die tijd even weten want dan zorg ik dat die nieuwe tuner administratief gelijk goed komt te staan. 


@krisleende 

Heb je de nieuwe ontvanger inmiddels in huis? Werkt deze naar behoren?

Zou je het Forum profiel  willen aanvullen met het nieuwe CAS-ID nummer? Het nieuwe CAS-ID nummer kun je kwijt bij persoonlijke opmerkingen en deze gegevens zijn alleen zichtbaar voor jou en KPN moderators. En geef hier even een seintje wanneer dit gedaan is.

Het CAS-ID nummer kun je terugvinden in het menu-scherm abonnement, onderop je ontvanger en op de doos.

Want dan kan Erwin nog even de administratie van KPN bijwerken. 

 


Ik heb niks meer gehoord. Mocht je er nog aan toekomen, laat dan het nieuwe cas id nog even achter in je profiel en geef ons hier een seintje. 


Geachte medewerker,

 

Helaas hebben ook wij sinds enige weken het probleem H.

Niets helpt.

Afstandsbediening geruild met buren, alle contacten opnieuw ingeplugd.

Alles blijft steken bij H op het schermpje van digitenne apparaat en 0% op tv bij het zogenaamde opladen.

Al getracht tv uren aan te laten staan.

Larse


Hallo @Larse ,

Een moderator wil graag het een en ander voor je nakijken. Dit wordt vrijwel zeker een omruil van jouw ontvanger. Zou je het Forum profiel  willen aanvullen met naam, postcode + huisnummer, klantnummer en CAS-ID nummer? Het CAS-ID nummer kan je kwijt bij persoonlijke opmerkingen en deze gegevens zijn alleen zichtbaar voor jou en KPN moderators. En geef hier even een seintje wanneer dit gedaan is.

Het CAS-ID nummer kan je terugvinden in het menu-scherm abonnement, onderop je ontvanger en op de doos.
 


Ha moderator,

 

Wij zijn heeeeel blij, nu we kunnen melden dat we na start van een chat al binnen een dag de ontvanger konden omruilen. En deze werkt uitstekend!

Hadden we dit maar eerder gedaan……….;-(

Klasse!

met dank voor de reactie


Hoi @Larse : Fijn dat het gelukt is en dat het zo snel kon. Mocht je in de toekomst andere vragen hebben, stel ze gerust.Â