Skip to main content

Mijn digitenne loopt vast op software update. Geeft o procent vooruitgang en de ontvanger geeft wisselend H of E83 aan. Ik las in een topic dat het kastje dan kapot is. Wat kan ik doen?

Alvast bedankt.

 

*Admin: eigen topic voor je vraag aangemaakt

Hallo @Xxjose ,

Inmiddels weten we hier op het forum dat vaak de Digitenne-ontvanger kapot is en vervangen moet worden. 

Maar probeer eerst even deze procedure: 

1/ Haal de ontvanger volledig van de stroom af. 
2/ Na ongeveer vijf seconden de stroom weer op de ontvanger (en op de TV) 
3/ Ga via het menu eerst terug naar de fabrieksinstellingen. 
4/ Voer dan de gevraagde software-update uit.
5/ Daarna opnieuw zenders zoeken via de optie uitgebreid zenders zoeken.  
6/ Laat de ontvanger daarna een uurtje aanstaan zodat de abonnementsstatus kan verspringen van NEE naar JA. 

Stappen 4 en 5 kun je desgewenst omdraaien. 

Vaak lukt het echter niet om bovenstaande procedure uit te voeren, als je last hebt van foutcode E83. 

Een moderator wil dan graag jouw ontvanger omruilen voor een goed werkend exemplaar. Zou je het Forum profiel willen aanvullen met naam, postcode + huisnummer, klantnummer en CAS-ID nummer? Het CAS-ID nummer kan je kwijt bij persoonlijke opmerkingen en deze gegevens zijn alleen zichtbaar voor jou en KPN moderators. En geef hier even een seintje wanneer dit gedaan is.

Het CAS-ID nummer kan je terugvinden in het menu-scherm abonnement, onderop je ontvanger en op de doos.


Dag @Xxjose. Van harte welkom hier. Ik zie dat Digitenne expert @Noordzee je al heel goed op weg helpt. :slight_smile:  Ben je hiermee geholpen? Als de stappen bovenstaand niet hebben geholpen, geef me dan een seintje als je je profiel hebt ingevuld.


Beste Noordzee, dank je wel !

Hallo Natasja, helaas hebben de bovengenoemde stappen niets opgeleverd. inmiddels heb ik mijn profiel ingevuld met de gevraagde gegevens. Hoop dat een nieuw kastje weer tv ontvangst geedt.

Hartelijke groet,


Goed dat het profiel nu gevuld is. Zodra @Natasja weer aan het werk is, kan ze de omruiling in gang zetten. 


Dag @Xxjose. Ik heb een nieuwe Digitenne ontvanger voor je aangevraagd en de details voor de omruiling in een privébericht naar je verstuurd. Laat je me weten of alles is gelukt?


Dank je wel! Ik heb het privebericht ontvangen.


Top. Ik hoor het graag als je de nieuwe ontvanger in huis hebt, @xjose:slight_smile:


Beste Natasja, mijn tv doet het weer naar wens met de nieuwe ontvanger!

Hg José.


Dat is goed nieuws! Mocht je toch nog ergens vragen over hebben, dan weet je me te vinden.


Reageer