Skip to main content

Ik heb gister een digitennekastje gehaald bij een kpnwinkel.

Ik heb gevraagt of we gelijk alles zenders kunnen kijken, die meneer zei ja hoor aansluiten en kijken.

Thuis aangesloten, nu kunnen we alleen 1,2,3 kijken. Kan hier iets aan gedaan worden vandaag

Hoi @Trieneke 

Dit probleem komt vaker voor. Dan staat er iets niet goed in de administratie van KPN. Je kan dit niet zelf oplossen.

Een moderator wil graag het een en ander voor je nakijken. Zou je het Forum profiel  willen aanvullen met naam, postcode + huisnummer, klantnummer en CAS-ID nummer? Het CAS-ID nummer kan je kwijt bij persoonlijke opmerkingen en deze gegevens zijn alleen zichtbaar voor jou en KPN moderators. En geef hier even een seintje wanneer dit gedaan is.

Het CAS-ID nummer kan je terugvinden in het menu-scherm abonnement, onderop je ontvanger en op de doos.
 


Hi @Trieneke, welkom op het Forum en bedankt voor jouw bericht!

Op het moment dat je Digitenne installeert kan het zijn dat het administratief nog even goed gezet moet worden bij ons. Dat is wat hierboven ook aangegeven wordt. Gelukkig kunnen we dit snel doen, maar ik heb hiervoor wel gegevens nodig. Zou je jouw Forum profiel willen aanvullen met naam, postcode + huisnummer, klantnummer en CAS-ID nummer?


Ik hoor graag van je!


@Trieneke 

Dit probleem komt vaker voor. Dan staat er iets niet goed in de administratie van KPN. Je kan dit niet zelf oplossen.

Een moderator wil graag het een en ander voor je nakijken. Zou je het Forum profiel  willen aanvullen met naam, postcode + huisnummer, klantnummer en CAS-ID nummer? Het CAS-ID nummer kan je kwijt bij persoonlijke opmerkingen en deze gegevens zijn alleen zichtbaar voor jou en KPN moderators. En geef hier even een seintje wanneer dit gedaan is.

Het CAS-ID nummer kan je terugvinden in het menu-scherm abonnement, onderop je ontvanger en op de doos.


Hoi hoi, ik heb inmiddels contact gehad met kpn, het moet idd bij de administratie nog gekoppeld worden.

Dus moet wachten tot dinsdag jammer gnoeg.:disappointed:

In ieder geval bedankt voor jullie reactie 


@Trieneke, tot dinsdag wachten? Dat vind ik wel vreemd! Een activatiesignaal kan eigenlijk direct gebeuren.. Of gaat je abonnement pas dinsdag in? 


Dat denk ik dan wel, maar dat is mijn nidt verteld doir die bewuste meneer bij de kpn, beetje jammer


@Trieneke 

Dan kun je nu (of morgenochtend) het zender zoeken nog een keer doen, maar dan met een kleine aanpassing.

  • Druk op Menu en ga naar Zender zoeken
  • Ga naar Handmatig zoeken (Zie je deze optie niet, druk dan op de blauwe knop)
  • Ga dan naar RF Kanaal (een van de pijlen eromheen) en pas deze aan naar het kanaal voor NTS4 (bouquet 5), waar ook CNN in zit. De kanaalnummers verschillen per regio en staan hieronder.
  • Ga dan naar Start zoeken en druk op OK van je afstandsbediening

Deze manier kan helpen omdat wij het activatiesignaal (en ook softwareupdates) meesturen op het kanaal van CNN. Bij standaard zender zoeken gebeurt dit op de frequentie van de RTS (bouquet 1), waar de NPO in zit. Het signaal van de NPO wordt sterker uitgezonden, waardoor de ontvanger dan eerder denkt dat de ontvangst in orde is.

Hierboven staat een procedure van handmatig zenders zoeken. Wat betreft de genoemde frequenties : Dit is de huidige indeling.

25 : Friesland, Drenthe en Groningen
27 : Limburg, Zuid-Holland, Noord-Holland-Zuid en Utrecht
28 : Gelderland, Noord Brabant (midden en oost), regio Venlo
31 : Texel
35 : Zeeland en regio Roosendaal/Breda
44 : Flevoland, Noord-Holland-Noord en Overijssel

 

Zet de ontvanger dan op CNN (niet zappen). Zodra je beeld hebt op CNN, dan weer uitgebreid zenders zoeken.  

Laat je even weten of je nu beeld hebt op alle zenders? 

 


Goede morgen,

Ik heb gister nig contact gehad met kpn, nu zeiden ze dat ik pas morgen aangesloten word, dus dat het abbonnement dan pas in gaat.

Eord van kastje nasr de muur gestuurt.

Vind het allemaal wel heel lang duren.


Dus pas woensdag? 
Probeer anders de bovenstaande instructie in de loop van de middag. Het kan best zijn dat het dan al werkt. 


Dat ga ik doen, ik laat het je weten.

Alvadt bedankt voor je medewerking

 


Ik heb het geprobeert, masr nog steeds geen zenders behalve 1,2,3. Dus het abbonnement is nog niet geactiveert


Dan wordt het morgenochtend activeren, het is niet anders. 


Net nog even contact gehad, order stond nog open. Hij zou een mailtje sturen nasr de desbetreffende afdeling om het te laten activeren, maar kon nog wel 24 uur duren voor ik alle zenders kan ontvangen ppff. Lang leve digitenne


@Trieneke 

Laten we het anders nog even via het forum proberen: 

Zou je het Forum profiel  willen aanvullen met naam, postcode + huisnummer, klantnummer en CAS-ID nummer? Het CAS-ID nummer kan je kwijt bij persoonlijke opmerkingen en deze gegevens zijn alleen zichtbaar voor jou en KPN moderators. En geef hier even een seintje wanneer dit gedaan is.

Het CAS-ID nummer kan je terugvinden in het menu-scherm abonnement, onderop je ontvanger en op de doos.


Gedaan 


@Trieneke

Dan kun je nu het zender zoeken nog een keer doen, maar dan met een kleine aanpassing.

  • Druk op Menu en ga naar Zender zoeken
  • Ga naar Handmatig zoeken (Zie je deze optie niet, druk dan op de blauwe knop)
  • Ga dan naar RF Kanaal (een van de pijlen eromheen) en pas deze aan naar het kanaal voor NTS4 (bouquet 5), waar ook CNN in zit. Voor jou is dit kanaal 35. 
  • Ga dan naar Start zoeken en druk op OK van je afstandsbediening

Deze manier kan helpen omdat wij het activatiesignaal (en ook softwareupdates) meesturen op het kanaal van CNN. Bij standaard zender zoeken gebeurt dit op de frequentie van de RTS (bouquet 1), waar de NPO in zit. Het signaal van de NPO wordt sterker uitgezonden, waardoor de ontvanger dan eerder denkt dat de ontvangst in orde is.
 

Zet de ontvanger dan op CNN (niet zappen). Zodra je beeld hebt op CNN, dan weer uitgebreid zenders zoeken.  (Eventueel kun je de TV uitdoen) 

 


@Trieneke Bedankt voor het invullen van je gegevens. Ik zie dat je de orderbevestiging van je Digitenne abonnement hebt ontvangen op 25-01-2019, heb je dit abonnement in de winkel afgesloten? Je hebt het kastje namelijk heel snel in huis.:sweat_smile: De wensdatum/ingangsdatum van die abonnement is 29-01-2019. Zolang de order ‘lopend’ is, krijgt niemand het kastje aan de praat. We moeten simpelweg (helaas) wachten tot de order is afgerond. Het Cas-ID wordt pas actief als de order is afgerond. Morgen is het al zover, dus ik ga er vanuit dat je in de loop van de dag beeld hebt! Mocht dit niet zo zijn, dan kunnen we altijd nog een activeringssignaal sturen. Laat het maar weten als het zo ver is. :slight_smile:


Dank je wel voir je antwoord.

De man in de kpn winkel zei dat ik meteen alle zenders kon kijken.

Hij heeft niet gezegt dat de order nog afgerond moest worden :frowning2:  anders had ik dit niet op het forum gezet.

nu is het duidelijk, in ieder geval bedankt voor jullie goede medewerking :thumbsup:


Het is gelukt, ik heb nu alle zenders, bedankt voor jullie hulp :thumbsup:


Graag gedaan👍, veel plezier met Digitenne! 


Reageer