Skip to main content

Hallo,

Als ik de digitenne aansluit staat er dat we geen digitenne signaal hebben. Ik heb hem al terug gezet naar fabrieksinstellingen, heb de antenne op andere plekken gezet maar hij blijft op 0% staan

Wat kan ik nu nog doen?

Hallo @Jet83 ,

Plaats de antenne zo hoog mogelijk.

Geef daarna een opdracht voor uitgebreid zenders zoeken. (Via het menu)

Draai dan aan de richting van de antenne tot je een zo hoog mogelijke signaalsterkte hebt. 
 

In welke plaats ben jij nu? 


In Haaksbergen Overijssel we hebben antenne al op hoogste punt gezet, er veranderd hiermee  niks hij blijft 0%


In Haaksbergen lukt de ontvangst alleen maar met een buitenantenne. Heb je al de Funke V5 buitenantenne in gebruik? Zie de foto… 

 


Wij hebben altijd digitenne met een binnen antenne gebruikt. Is er iets veranderd dat dit nu niet meer kan?


Sinds ruim een jaar is Digitenne overgegaan naar een nieuwe uitzendtechniek. De ontvangst is nu lastiger dan vroeger. 

Maar welke type antenne gebruiken jullie nu? 

 


Maar welke type antenne gebruiken jullie nu? 

 

@Jet83

Heb je de antenne inmiddels buiten op een hoge plek gezet?

Geef dan een opdracht uitgebreid zenders zoeken. 
 

Dan moet het lukken om de zenders in jouw zenderlijst te krijgen. 


Hallo, 

Sorry kwam iets tussen, daarom wat late reactie. 

We hebben een funke dsc 550 antenne. 

Als ik op uitgebreid  zoeken klik dan blijft het signaal op 0% wat ik ook doe met de antenne, heb hem hoog  neergezet


Met jouw antenne is niets mis. Ik neem aan dat je antenne naar diverse richtingen hebt uitgeprobeerd. Verder vind ik het raar dat je bv de Duitse zenders ook niet binnenkrijgt. 
 

Vanaf afstand kan ik jou nu verder ook niet helpen. Mogelijk helpt een omruil van jouw ontvanger? 
 

Zou je het Forum profiel  willen aanvullen met naam, postcode + huisnummer, klantnummer en CAS-ID nummer? Het CAS-ID nummer kun je kwijt bij persoonlijke opmerkingen en deze gegevens zijn alleen zichtbaar voor jou en KPN moderators. En geef hier even een seintje wanneer dit gedaan is.

Het CAS-ID nummer kun je terugvinden in het menu-scherm abonnement, onderop je ontvanger en op de doos.
 


Ik heb het aangevuld

Wij zaten ook te kijken of een chromecast een betere optie zou zijn


Hallo @Jet83 en Noordzee! Leuk dat jullie elkaar al tegen zijn gekomen hier. Ik heb een andere antenne (met montageset) je kant op gestuurd. Een Chromecast is geweldig, omdat je van alles kunt casten. Hou er rekening mee dat een Chromecast afhankelijk is van een stabiele wifi verbinding. Mocht je een keer ergens op de camping staan in NL, zonder dat je goede wifi hebt, dan kan de lol er gauw vanaf zijn. Als dit niet van toepassing is, dan vermoed ik dat een Chromecast misschien wel een goede vriend kan worden! :blush:


bedankt voor jullie hulp, vandaag is er een nieuwe buitenantenne bezorgd, ik hoop dat we nu weer ontvangst hebben


@Jet83 Heb je de buitenantenne inmiddels geïnstalleerd? ik ben benieuwd of je nu een beter signaal ontvangt. :blush:


Hallo @Jet83 ,

Plaats de antenne zo hoog mogelijk.

Geef daarna een opdracht voor uitgebreid zenders zoeken. (Via het menu)

Draai dan aan de richting van de antenne tot je een zo hoog mogelijke signaalsterkte hebt. 
 

@Jet83 

Gaat de ontvangst met behulp van de buitenmontageset nu wel goed? Heb je al beeld op alle zenders? 


Hoi,

Mijn excuus voor mijn late reactie. Wij kunnen nu weer tv kijken via digitenne. 

 

Heel erg bedankt  jullie voor jullie hulp. 

 


Dat maakt helemaal niet uit. Geen bericht is natuurlijk goed bericht. Mocht je in de toekomst nog ergens tegenaan lopen, dan weet je ons te vinden! :blush:


Reageer