Skip to main content

Vanmiddag valt plotseling digitenne weg en geeft aan geen signaal.van alles geprobeert maar geen succes.licht het aan de storm?

Hallo @RHJ, welkom! Heb je je antenne binnen of buiten hangen? Als dit buiten is, heb je gekeken of hij er nog is? 😉 Zonder gekheid: het kan zeker gebeuren dat door de storm de antenne is los gewaaid, verplaatst is of de kabel er niet meer goed in zit. Controleer dat goed en probeer de antenne eens voorzichtig te verplaatsen (millimeterwerk). Ik ben benieuwd of je dan weer iets ziet gebeuren. Als dat niet zo is, wil je dan je forumprofiel aanvullen met je postcode + huisnummer, klantnummer(s) en onder ‘persoonlijke opmerkingen’ je CAS ID plaatsen? Dat vind je onderop de ontvanger. 


Hoi,Marcia ik heb net contact gehad met de klanten service.Ze zeggen dat het door de storm komt ik moet even afwachten.ik heb een binnen antenne heb soms wel en dan plots geen signaal.Haperend of stilstaand beeld.


Het zou inderdaad kunnen.. Hopelijk wordt het in de loop van de dag beter. Zo niet, laat het vooral weten!


@RHJ 

Wat voor type binnenantenne heb jij ? De antenne van de bovenste foto of die van die de onderste foto ? 

 

 

 

 

 


Hoi,ik heb de atenne van de onderste foto.ik heb vanmiddag nog eens geprobeert en ik heb heel de middag digitenne gekeken met goed kwaliteit van beeld.alleen bij een flinke bui met regen is de kwaliteit minder en hapert het beeld.


OK, dan heb je al de beste antenne. Je kunt de antenne wat draaien en dan uitzoeken wat de beste positie is. Gebruik eventueel de signaalmeter uit het menu. 
 

Wil je een blijvend goede ontvangst? Zet dan de antenne buiten neer. Daar is een speciale buitenmontageset voor beschikbaar. Geef hier even aan als je dat buiten plaatsen van de antenne wilt proberen. 


Bedankt ik zal er over nadenken.ik woon namelijk al twee hoog in een appartement.


Een andere optie (voor als je de antenne binnen wilt laten staan) is een verlengkabel voor jouw antenne. Dan heb je meer mogelijkheden om de antenne op een andere plaatst te zetten. 

Is dat misschien een idee om de antenne op een betere plek in huis te zetten? Want die kabel kan KPN jou ook gratis opsturen.  

 


Bedankt voor het advies.ik ga het regelen.


Dat hoef jij verder niet te regelen. @Marcia_  wil jou vast wel zo'n verlengkabel opsturen. Ze komt hier vanzelf weer langs in dit topic. 


Ja dat zou geweldig zijn.


Zeker wil ik dat. Komt er binnen twee werkdagen aan, @RHJ!


Hoi Marcia,nog bedankt,maar het is niet meer nodig ik zal het terug sturen met het kastje en de antenne.ik heb er voor gebeld ze sturen een retourdoos.het  zit namelijk zo:overdag en smiddags had ik een goed signaal wel 100%maar laat in de middag altijd rond de zelfde tijd valt het signaal helemaal weg naar 0%.bij kpn denken ze dat er bij iemand zit die een stoorzender is,alleen we weten niet wie.vandaar deze beslissing.


Ach, dat is balen zeg! Het is inderdaad heel lastig om erachter te komen waar die stoorzender dan zit! Ik zie dat je nog wel een extra HD-ontvanger aan kunt vragen, misschien kan je ook gebruik maken van de itv Online app 🙂.


Ja zou dat kunnen ik heb nog geen glasvezel,komt pas in april.ik heb nu al 2 digitale ontvangers,zou een derde kunnen?zo ja dan wil ik er wel 1bij.of een chromecast aanschaffen ik zit nog te twijfelen.


Voor zover ik zie, kan dat gewoon! Je kunt dit het gemakkelijkst in MijnKPN regelen. Als die optie er staat, kan je er gebruik van maken. Een Chromecast is natuurlijk ook een optie, die keuze moet je zelf maken 😉. Als ik nog iets voor je kan doen, laat het gerust weten!


Wordt toch chromecast,heb net in mijn kpn gekeken ik kan er geen bijbestellen max 2.


@RHJ

Wellicht heb je interesse om voor jouw derde TV tijdelijk een FTA-ontvanger te gebruiken. Dat kan prima met jouw huidige antenne. Want een FTA-ontvanger heeft een betere ontvangst dan het Digitenne-kastje. Je kunt dan blijven kijken naar de 3 NPO-zenders en twee regionale omroepen. Zo'n ontvanger kan ook op een camping van pas komen…..

 

Meer info? : 

https://forum.kpn.com/digitenne-12/gratis-ontvangst-op-npo-1-2-3-en-de-regionale-zenders-477354

 

(Stuur de antenne dan niet terug in de retourdoos.) 


er is ondertussen weer veel gebeurd.ik zou digitenne terugsturen maar ik heb het weer teruggedraaid,wel  weer digitenne dus.ik heb vandaag digitenne gekeken met 100% ontvangst,alleen in de avond viel het signaal weer weg.heb op een andere kamer geprobeert en tot mijn verbazing had ik daar signaal.dus ik laat het zo even.bedankt voor alle reacties heb er veel van geleerd.


Wat fijn! Leuk dat je het nog even liet weten en inderdaad: hopelijk blijft het zo 🙂.