Digitenne op mijn LG tv-monitor werkt niet naar behoren. Het kraakt en het beeld valt constant weg.
Heeft dit misschien te maken met DVB-T?
Op mijn andere Philips tv werkt het normaal.
Digitenne op mijn LG tv-monitor werkt niet naar behoren. Het kraakt en het beeld valt constant weg.
Heeft dit misschien te maken met DVB-T?
Op mijn andere Philips tv werkt het normaal.
Hallo
Dat heeft mogelijk te maken met dat jouw LG-TV-monitor kennelijk niet de nieuwe standaard ondersteund.Â
Het nieuwe Digitenne wordt uitgezonden in de standaard DVB-T2 HEVC h.265 met 1080p50.
Het kan zijn dat de uitvoer te hoog staat voor je televisie. Je hebt waarschijnlijk nog een HD-ready tv.
De resolutie 1080p50Â werkt dus niet op een HD-ready-TV.
Ik weet niet of je een verloopkabel voor SCART erbij hebt, maar met die kun je de uitvoer op 1080i of lager zetten. Daar kan een HD-ready tv mee overweg.
Kun je ‘m niet met scart op 1080i of 720p zetten dan kan het alleen met een Full HD tv. Mogelijk dus  of jouw Philips-tv. Als je één van deze instelling erin hebt, dan kan het weer op je HD-ready tv.
Â
Een andere mogelijkheid is dat de start/HDMI-kabel die je gebruikt bij de LG-TV niet voldoet. Heb je die kabel al eens vervangen door een ander exemplaar. Â
Â
Beste Noordzee,
Â
De uitvoer stond op auto en nu heb ik het op 1080i weten te zetten en het werkt!
Hartstikke bedankt!!
Â
Groetjes,
Inge.
Graag gedaan Inge , fijn dat het al zo snel werkt….Â
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.