Skip to main content

Digitenne op mijn LG tv-monitor werkt niet naar behoren. Het kraakt en het beeld valt constant weg.

Heeft dit misschien te maken met DVB-T?

Op mijn andere Philips tv werkt het normaal.

Hallo @Inkie63 ,

Dat heeft mogelijk te maken met dat jouw LG-TV-monitor kennelijk niet de nieuwe standaard ondersteund. 

Het nieuwe Digitenne wordt uitgezonden in de standaard DVB-T2 HEVC h.265 met 1080p50.

Het kan zijn dat de uitvoer te hoog staat voor je televisie. Je hebt waarschijnlijk nog een HD-ready tv.

De resolutie 1080p50 werkt dus niet op een HD-ready-TV.

Ik weet niet of je een verloopkabel voor SCART erbij hebt, maar met die kun je de uitvoer op 1080i of lager zetten. Daar kan een HD-ready tv mee overweg.

Kun je ‘m niet met scart op 1080i of 720p zetten dan kan het alleen met een Full HD tv. Mogelijk dus  of jouw Philips-tv. Als je één van deze instelling erin hebt, dan kan het weer op je HD-ready tv.

 

Een andere mogelijkheid is dat de start/HDMI-kabel die je gebruikt bij de LG-TV niet voldoet. Heb je die kabel al eens vervangen door een ander exemplaar.  

 


Beste Noordzee,

 

De uitvoer stond op auto en nu heb ik het op 1080i weten te zetten en het werkt!

Hartstikke bedankt!!

 

Groetjes,

Inge.


Graag gedaan Inge:thumbsup_tone3: , fijn dat het al zo snel werkt…. 


@Inkie63 Welkom op het forum. Ik zie dat je al uitstekend geholpen bent door @Noordzee. @Noordzee Wederom heel erg bedankt voor de hulp. Mochten er nog andere vragen zijn dan hoor ik het natuurlijk graag!Â