Skip to main content

Ik heb een vakantiehuisje in Putten en onlangs digitenne aangeschaft. Ik was in de veronderstelling dat digitenne overal in nederland werkt. Niet dus, geen bereik.  Digitenne teruggebracht naar de winkel. Nu lag er in de schuur nog een oud DVB kastje en heb deze aangesloten op de tv. Vreemd genoeg krijg ik nu wel alle zenders te zien echter bijna alle zenders zijn afgesloten behalve de NPO zenders en plaatselijke zenders. Bestaat er een mogelijkheid om ook rtl, sbs etc. te bekijken? Ik heb al een all-in abonnement van KPN.

Hoi @JeKlGo ,

Wanneer je in Putten een buitenantenne plaatst aan jouw vakantiehuisje, dan gaat de ontvangst wel lukken. Zeker als je gebruik gaat maken van de Funke V5 buitenantenne, die je van KPN krijgt. 

Jij hebt het voordeel dat de huur van een Digitenne-kastje maar 5 euro per maand kost, dus ik zou het toch nog maar eens proberen met een buitenantenne. 

https://apparatuurvoorthuis.kpn.com/nl/132720/digitenne-antennemontageset-voor-buiten-v5/?nextchapterfeed 

En anders inderdaad alleen de NPO-zenders, Omroep Gelderland en Omroep Flevoland. Dat je die met een FTA-ontvanger wel kunt ontvangen, komt door de betere ontvangstmogelijkheden die deze ontvangers hebben t.o.v. de KPN-ontvanger.   


Bedankt Noordzee voor het antwoord. Ik heb voor het digitenne dezelfde buitenantenne gebruikt als de dvb unit. Is het een idee om het digitennekastje aan te sluiten op de dvb unit?


Als je met DVB unit een andere ontvanger bedoelt, dan moet je daar niet de Digitenne-ontvanger op aansluiten. 

Ik verwacht dat de Funke V5 op het dak van jouw huisje geplaatst voldoende is voor ontvangst. Een binnenantenne gaat niet werken voor een storingsvrije ontvangst. 
 

Op de foto zie je hoe ik het heb gemonteerd. 

 


@JeKlGo 

Heb je inmiddels al weer een nieuwe Digitenne-set opgehaald bij KPN?

 


Hallo Noordzee,

 

Neen, ik heb nog geen tijd gehad om een nieuw digitennekastje te halen. Ik vind het nog steeds vreemd dat ik met een oud dvb kastje en buitenantenne wel alle digitale zenders kan ontvangen en met digitenne en buitenantenne niet. Opgemerkt moet worden dat KPN zelf aangeeft dat bij de postcodecheck de locatie geen bereik geeft met digitenne. Bestaat er niet de mogelijkheid - tegen de betaling van het digitenne tarief - om de zenders te ontgrendelen?


@JeKlGo 

Helaas bestaat die mogelijkheid niet. Ik weet wel zeker dat heel veel mensen deze mogelijkheid zouden toejuichen. Een nieuwe insteekkaart (CI-cam) zou helemaal ideaal zijn. KPN heeft niet uitgesloten dat deze mogelijkheid ooit terugkomt. 


Bedankt voor de informatie.


Hoi @JeKlGo, welkom op het forum! 
Mocht je verder nog vragen hebben weet je ons te vinden!