Skip to main content

Jaren geleden (ongeveer 15 jaar) een Digitenne ontvanger gekocht, was een toenmalige aanbieding. Als je het kastje kocht hoefde je geen abonnementskosten te betalen. Na een verhuizing een abonnement met een HD TV ontvanger genomen voor in de woonkamer en het kastje verplaatst naar de slaapkamer. Altijd prima gewerkt.

Onlangs een extra digitenne ontvanger besteld voor ons tuinhuisje, helaas was er iets misgegaan met de bestelling en is de digitenne ontvanger opnieuw besteld. Na een werkdag toch binnengekregen.

Aangesloten werkt ook prima, tot mijn verbazing blijkt dat ik ineens voor 2 digitenne ontvangers moet betalen.

Na telefonisch contact te hebben gehad bleek dat inderdaad niet te kloppen en is er een ontvanger uit het systeem gehaald.

 

Helaas werkt op dat moment ineens mijn extra bestelde ontvanger niet meer.

 

Weer contact opgenomen met de klantenservice, afgesproken dat de verbinding opnieuw geactiveerd zou worden en dan zou alles in orde zijn.

 

Ontvang ik s’avonds een mail dat Post NL mij een nieuwe ontvanger komt brengen de volgende werkdag. Weer contact opgenomen met de klantenservice, krijg een vriendelijke mevrouw aan de telefoon, die mij verteld dat als ik allebei de kastjesnummers doorgeef het in het systeem goed gezet kan worden en het pakketje van Post NL moet weigeren, zodat het automatisch teruggaat naar KPN aangezien ik hier helemaal niet om heb gevraagd. Helaas ben ik op dat moment niet thuis, dus we spreken af dat mevrouw mij in de middag zal terugbellen om alsnog de kastjes nummers door te geven.

 

U raad het al… ik ben niet teruggebeld. Ik heb nog een dag gewacht met zelf weer bellen naar KPN.

Vervolgens krijg ik een meneer aan de telefoon waar ik ook weer dit hele verhaal aan vertel. Deze meneer weet mij te vertellen dat de gekochte digitenne ontvangers niet langer ondersteund worden en ik daarom een jaar geleden een nieuwe ontvanger heb gekregen. Vreemd verhaal… heb inderdaad ongeveer een jaar geleden een nieuwe ontvanger van KPN ontvangen, maar niet met de boodschap dat een gekocht kastje niet meer word ondersteunt maar met een brief waarin staat dat kon verbindingen heeft aangepast en daarom de nieuwe ontvanger nodig is. Dat kastje is geïnstalleerd en heeft tot op de dag van vandaag prima gewerkt en ik heb er nooit abonnementskosten voor betaald tot ik een extra digitenne ontvanger bij bestelde.

Ik heb meneer verteld dat ik dit een raar verhaal vind aangezien ik meerdere collega’s heb gesproken en hij de eerste is die dit zegt.

 

Dus mijn enige optie is abonnementskosten gaan betalen voor iets waar ik nooit om gevraagd heb. Meneer had nog een mooie aanbieding, mijn abonnement verlengen nog meer per maand gaan betalen maar als ik Fox Sports zou uitzetten zou ik geld besparen,  best vreemd aangezien ik nu niks betaal voor Fox Sports vanwege KPN compleet. Ik heb meneer vriendelijk bedankt voor het aanbod maar nee. De extra opgestuurde ontvanger staat in mijn gang want pakket kon niet geweigerd worden, gelukkig krijg ik een retourdoos om het zelf terug te sturen… Nou bedankt KPN.

 

Ik hoop dat iemand mij kan uitleggen wat er precies aan de hand is, ben de dagelijkse telefoontjes ondertussen wel zat.

 

 

De gekochte ontvangers werken sinds de verplichte omzetting naar DVB-T2 niet meer, ze ondersteunen de nieuwe norm niet, je kunt ze alleen nog maar in bruikleen krijgen en daar zitten kosten aan verbonden. Dat moet ook wel in die brief hebben gestaan, of er is verwezen naar de omruil tool die online stond waarin de kosten ook worden aangegeven. 

Hier zie je meer info:

https://forum.kpn.com/digitenne-12/klaar-voor-de-toekomst-veranderingen-bij-digitenne-445235

 

 


Er bestaat een oudere abonnementsvorm waarbij twee ontvangers inbegrepen zijn. Één van de. twee ontvangers kan dan een Digitenne-ontvanger zijn. Een derde ontvanger kost dan 5 euro per maand. 
 

Bij de meeste abonnementen is maar één ontvanger inbegrepen en dan betaal je voor de tweede en derde ontvanger inderdaad 5 euro per maand. 
 

Helaas is Digitenne niet meer gratis, zoals sommige klanten dat wel heel lang gehad hebben. 


Helaas is Digitenne niet meer gratis, zoals sommige klanten dat wel heel lang gehad hebben. 

Je bedoelt een digitenne ontvanger bij itv  ?

Da’s ook al weer een poosie  terug, in mijn omgeving weet ik van 2 itv gebruikers waar bij het digitenne kaartje zo maar ineens niet meer werkte, geen idee hoe wat waar, was niet belangrijk maar gewoon zonder bericht uitgezet.

(Wij hebben het hele SD tijdperk digitenne gebruikt tot op het laatst met 3 kaartjes voor 1 prijs.)

 


Klopt, Kees.

Duizenden klanten met iTV hadden destijds gratis ontvangst via Digitenne via een ooit zelf gekochte ontvanger. 


Beste @RoeliV, welkom! 

De gekochte ontvangers werken sinds de verplichte omzetting naar DVB-T2 niet meer, ze ondersteunen de nieuwe norm niet, je kunt ze alleen nog maar in bruikleen krijgen en daar zitten kosten aan verbonden. Dat moet ook wel in die brief hebben gestaan, of er is verwezen naar de omruil tool die online stond waarin de kosten ook worden aangegeven. 

Hier zie je meer info:

https://forum.kpn.com/digitenne-12/klaar-voor-de-toekomst-veranderingen-bij-digitenne-445235

 

Dit is hélemaal hoe de vork in de steel zit. Ik heb daar dan ook niets aan toe te voegen eigenlijk 🙂. Heel erg vervelend om te lezen dat mijn collega's je dit niet voldoende duidelijk hebben kunnen maken. Mocht je hier toch nog vragen over hebben, wil je het dan laten weten? We helpen je graag.