Skip to main content
Beantwoord

Digitenne kanaal 28 (RTL Z) verstoord met YAGI buitenantenne

• 5 februari 2025
  • 10 reacties
  • 120 keer bekeken

Ik ben in het bezit van YAGI buiten antenne maar kanaal 28  RTL Z blijft slecht van af de toren van arnhem ..

de overige zenders in het bouqet zijn wel goed te ontvangen … wat gaat er niet goed …

is er meer bekend over deze vertoringen ???

Groeten D

Beste antwoord door Noordzee

Hallo ​@sleutelaar David ,

Probeer dit eens : 

1/  Ga in het menu terug naar de fabrieksinstellingen 

2/ Geef een opdracht uitgebreid zenders zoeken.

3/ Richt de antenne eventueel wat bij van de hand van de signaalmeter uit het menu.

Je kunt ook proberen om de antenne iets te verplaatsen. Of check of er wellicht een storingsbron net iets te dichtbij staat. Denk dan aan bv een modem, een led-lamp of een ander elektrisch apparaat. 

(Hier overigens geen problemen met de ontvangst van RTL Z.)

Bekijk origineel

10 reacties

PeterG
Superuser
  • 61066 reacties
  • 5 februari 2025

De antenne zit VERTICAAL gepositioneerd?

Gebruik je de kpn ontvanger of een eigen ontvanger?

Hier, via zendmast Haarlem, lijkt ie goed te zijn. Al heb ik 'm nu net 1½ minuten aan...

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+28
  • Superuser
  • 36550 reacties
  • Antwoord
  • 5 februari 2025

Probeer dit eens : 

3/ Richt de antenne eventueel wat bij van de hand van de signaalmeter uit het menu.

Je kunt ook proberen om de antenne iets te verplaatsen. Of check of er wellicht een storingsbron net iets te dichtbij staat. Denk dan aan bv een modem, een led-lamp of een ander elektrisch apparaat. 

Na mijn klacht te hebben ge poost heb ik de hele avond/nacht kraak helder beeld,,,,🙄

behalve als de stadsbus voor bij komt … maar dit is normaal …..voor mij 

dank voor de tips….

groeten D

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+28
  • Superuser
  • 36550 reacties
  • 6 februari 2025

Mooi zo👍. Zo’n reset van de ontvanger (zie hierboven) kan op zijn tijd wel eens helpen. 

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+9
  • Moderator
  • 992 reacties
  • 6 februari 2025

Haha ​@sleutelaar David, soms kan het even helpen om te klagen 😄 Hopelijk blijf je kraakheldere beeld houden voorlopig en anders kun je de tips and tricks proberen die hier zijn genoemd. 

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+28
  • Superuser
  • 36550 reacties
  • 17 februari 2025
Noordzee schreef:

Probeer dit eens : 

@sleutelaar David 

Heb je dit al uitgevoerd? Dan merk je daarna mogelijk ook niets meer van de stadsbus!  

uit gevoerd …. zelfde laken & pak…. ( ik weet me nog een klant te herrineren in DenBosch die het zelfde probleem had…..) groeten D

hij is  verticaal geposisoneerd...

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+28
  • Superuser
  • 36550 reacties
  • 21 februari 2025

@sleutelaar David 

Noordzee schreef:
Noordzee schreef:

Probeer dit eens : 

Als dit niet helpt, dan zou je eventueel nog bij KPN kunnen vragen om een vervangende ontvanger. 

Hiervoor kun je het beste telefonisch contact opnemen. Maak eenvoudig online een belafspraak.

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+28
  • Superuser
  • 36550 reacties
  • 24 februari 2025
Noordzee schreef:

@sleutelaar David 

Noordzee schreef:
Noordzee schreef:

Probeer dit eens : 

Als dit niet helpt, dan zou je eventueel nog bij KPN kunnen vragen om een vervangende ontvanger. 

Hiervoor kun je het beste telefonisch contact opnemen. Maak eenvoudig online een belafspraak.

@sleutelaar David 

Is er al een vervangende ontvanger onderweg? 

Reageer