Skip to main content
Beantwoord

Digitenne kastje defect

• October 6, 2019
  • 21 reacties
  • 292 keer bekeken

Éen van mijn digitenne kastje is defect. Ben er achter gekomen door mijn tweede kastje te verwisselen van de andere.
Graag ontvang ik een nieuw exemplaar.

Beste antwoord door Martin van Dam

Beste Noordzee,

Het werkt nu helemaal goed, bedankt voor de snelle en goede service 👌🏼

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

21 reacties

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • October 6, 2019
Hallo Martin,

Een moderator wil graag het een en ander voor je nakijken. Zou je het Forum profiel willen aanvullen met naam, postcode + huisnummer, klantnummer en CAS-ID nummer? Het CAS-ID nummer kan je kwijt bij persoonlijke opmerkingen en deze gegevens zijn alleen zichtbaar voor jou en KPN moderators. En geef hier even een seintje wanneer dit gedaan is.

Het CAS-ID nummer kan je terugvinden in het menu-scherm abonnement, onderop je ontvanger en op de doos. Uiteraard graag het CAS-ID-nummer van het defecte kastje.

Marcia van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33
Ha @Martin van Dam, welkom! Goed dat je ze even omgewisseld hebt om het te controleren! Wat is er precies defect? Wil je inderdaad, zoals Noordzee vraagt, je gegevens invullen mét het CAS ID van het defecte kastje? Dan stuur ik je een nieuwe toe.

Hallo Martin,

Een moderator wil graag het een en ander voor je nakijken. Zou je het Forum profiel willen aanvullen met naam, postcode + huisnummer, klantnummer en CAS-ID nummer? Het CAS-ID nummer kan je kwijt bij persoonlijke opmerkingen en deze gegevens zijn alleen zichtbaar voor jou en KPN moderators. En geef hier even een seintje wanneer dit gedaan is.

Het CAS-ID nummer kan je terugvinden in het menu-scherm abonnement, onderop je ontvanger en op de doos. Uiteraard graag het CAS-ID-nummer van het defecte kastje.

Beste Noordzee,
Bedankt voor je snelle reactie.
Mijn gegevens zijn aangepast in het Forum

Met vriendelijke groet.
Martin

Ha @Martin van Dam, welkom! Goed dat je ze even omgewisseld hebt om het te controleren! Wat is er precies defect? Wil je inderdaad, zoals Noordzee vraagt, je gegevens invullen mét het CAS ID van het defecte kastje? Dan stuur ik je een nieuwe toe.

Maricia,

Zojuist op Noordzee gereageerd.
Het probleem is hij zoekt geen zenders, wel met degene die ik verwisseld heeft.

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • October 7, 2019
Mooi, dan kan @Marcia_ jou een nieuwe ontvanger opsturen.

Marcia van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33
Yes, bij dezen in orde gemaakt. Je krijgt de gegevens voor wat betreft de aflevering in een privébericht toegestuurd. Belangrijk: stuur de antenne niet mee. Je krijgt alleen een nieuwe ontvanger 🙂.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • October 7, 2019
Psst. Ook de afstandsbediening houden! 😄

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • October 10, 2019
@Martin van Dam

Heb je de nieuwe ontvanger inmiddels ontvangen?
Zijn alle problemen nu opgelost?

• Auteur
  • Deelnemer
  • October 10, 2019
Reeds alles aan gesloten, heb nauwelijks geen antenne ontvangst. Heb alleen 4,5,6,7 en 8
Hen nog nooit zo'n slecht ontvangst gehad als nu. Voorheen nooit geen problemen met digitenne

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • October 10, 2019
Probeer dit nog even een keer:

1/ Zet de antenne zo hoog mogelijk.
2/ Haal de ontvanger even vijf seconden van de stroom.
3/ Ontvanger (en TV) weer aandoen.
4/ Ga via het menu terug naar de fabrieksinstellingen.
5/ Geef een nieuwe opdracht zenders zoeken, maar dan via de optie uitgebreid zenders zoeken.
6/ Draai de richting van de antenne bij aan de hand van de signaalmeter uit het menu.

Als dit niet helpt, dan heb ik een paar vragen:

Wat voor type antenne gebruik je?
Staat de antenne binnen of buiten?

• Auteur
  • Deelnemer
  • October 10, 2019
Hen uitgebreid zoeken gedaan maar nog het zelfde.
Heb een zwarte antenne

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • October 10, 2019
Wat gebeurt er als je de twee ontvangers omwisselt?

En wat betreft de antenne, heb je deze?:

• Auteur
  • Deelnemer
  • October 10, 2019
Nee.... Heb deze en zoals voorheen bij het raam geplaatst

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • October 10, 2019
Ik hoop dat Marcia dan ook jouw antenne wil omwisselen. De nieuwe antenne werkt beter dan jouw huidige antenne.

Lukt het jou om de antenne buiten te plaatsen? Want daar is een speciale montageset voor. (Zie mijn foto)

• Auteur
  • Deelnemer
  • October 10, 2019
Dank hoop ik idd dan ook dat Marcia dat wilt regelen, want een antenne buiten gaat niet lukken. En dat heb ik ook nooit hoeven doen zo lang ik digitenne gebruik.
Vlg mij al zeker 10 jaar

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • October 13, 2019
Het is nu weekend, ik verwacht dat @Marcia_ uiterlijk morgen wel weer aan het werk is.

Marcia van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33
Hier ben ik! Een nieuwe antenne én montageset komen er binnen twee werkdagen aan! Wil je ons nog even laten weten of het daarmee opgelost is?

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • October 17, 2019

En@Martin van Dam ,

Hoe werkt de nieuwe Funke V5 antenne? Heb je nu een betere ontvangst nadat je de antenne goed hebt uitgericht? 

• Auteur
  • Deelnemer
  • Antwoord
  • October 19, 2019

Beste Noordzee,

Het werkt nu helemaal goed, bedankt voor de snelle en goede service 👌🏼

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • October 19, 2019

Graag gedaan. :ok_hand_tone3:  Veel plezier met de nieuwe spullen. 

• Auteur
  • Deelnemer
  • October 19, 2019

Bedankt!