Skip to main content

Digitenne geeft 1. 2 en 3 daarna springt hij over naar 9, heb meerdere keren uitgebreid zoeken gedaan, maar steeds weer 1,2,3 en daarna weer 9

Hoi @FrankenJolande , 

Dan missen jullie de "mux" met de zenders van RTL en SBS.

Waarschijnlijk is jullie antenne nu niet goed genoeg. 

Wat voor antenne gebruiken jullie? 

Staat de antenne binnen of buiten? 

 

Zet de antenne zo hoog mogelijk. 

Ga dan eerst eens terug naar de fabrieksinstelingen.

En geef daarna inderdaad een nieuwe opdracht zenders zoeken via de optie uitgebreid zenders zoeken.  

Probeer anders ook eens wat te draaien aan de antenne. 

 

   

 


@FrankenJolande Welkom op ons Forum! Bedankt voor je bericht. Werkte het voorheen altijd wel of heb je de Digitenne net voor het eerst aangesloten?

Ik ben benieuwd of de tips van Noordzee werken. Zou je voor mij het CAS-ID (onderop het kastje) willen invullen in je profiel en hier een seintje geven als dat is gebeurd? Dan kan ik even kijken of de Digitenne correct is geactiveerd. Ik hoor graag van je. :blush:


@FrankenJolande 

Gebruiken jullie dit type antenne? :  

Staat de antenne binnen of buiten? 

 


Antenne staat binnen, ik ga eerst als ik tijd heb de fabrieksinstellingen proberen, ben even niet thuis, bedankt alvast voor de reacties én allemaal heel veel gezondheid!!!


Maar heb je wel het type antenne van de foto ? 

 


Antenne moet i.i.g. (wat) verplaatst. Hoger waarschijnlijk. Daarna opnieuw scan (na elke antenneverplaatsing).

Houdt rekening met de locatie van de (dichtstbijzijnde) zendmast.


@FrankenJolande 

Kunnen jullie nog even aangeven of jullie al de Funke V5 gebruiken ? (zie foto boven) Deze antenne werkt namelijk beter dan oudere antennes. En dat kan net het verschil geven voor de ontvangst van o.a. de RTL-zenders. 

 

 


@FrankenJolande Ik heb niets meer van je gehoord dus ga ik ervan uit dat je het via een andere weg hebt geregeld. Anders hoor ik het graag! 
Jij ook veel gezondheid toegewenst! :blush:


Lisa en Noordzee,

Sorry voor het laat reageren, maar wij hebben een horeca zaak en door de Corona moet er veel geregeld worden, daar door de late reactie.

Het volgende, gisteren een uitgebreid zoeken gedaan en had ik weer alle zenders, na een paar minuten ging er een automatische update overheen, daarna had ik weer niet alle zenders, in de afgelopen weken heb ik 3x een automatische update gehad, volgens mij ligt het hieraan. Heb nu weer uitgebreid zoeken gedaan heb weer alle zenders?😳

Graag jullie reactie  Groet Frank


 


Deze antenne hebben wij, maar een tekort snoer dus kunnen hem bijna niet verplaatsen.groet Frank


Die antenne is in mijn ervaring ook nog prima voor het huidige uitzendsysteem. Je kunt deze 5 meter lange antenneverlengkabel kopen. Maar je hebt er sneller één in huis als je gewoon een antenne-coax-kabel bij de plaatselijke bouw- of electrowinkel koopt.


Deze antenne hebben wij, maar een tekort snoer dus kunnen hem bijna niet verplaatsen.groet Frank

OK @FrankenJolande ,

Ik adviseer jou om eerst de nieuwe Funke V5 binnen uit te testen. Deze antenne werkt echt beter dan jouw oude antenne. (Ik heb ze zelf ook allebei in huis.) @Lisa wil jou vast gratis een Funke V5  toesturen. 

Zou je het Forum profiel  willen aanvullen met naam, postcode + huisnummer en klantnummer? Deze  gegevens zijn alleen zichtbaar voor jou en KPN moderators. En geef hier even een seintje wanneer dit gedaan is.

Eventueel kun je (Daarna?) ook een buitenmontageset bestellen bij KPN. Die set kost 9,50 en is inclusief een 10 meter lange goede kwaliteit coax-kabel. 
 

https://m.apparatuurvoorthuis.kpn.com/nl/132720/digitenne-antennemontageset-voor-buiten-v5/?nextchapterfeed


@FrankenJolande Als de antenne prima werkt is het niet de bedoeling een nieuwe antenne toe te sturen. Bij goed signaal zul je vrijwel geen verschil ervaren met een andere antenne. De locatie van de antenne is erg belangrijk. Ik kan je wel even voorzien van een verlengkabel, zodat je de antenne verder kunt verplaatsen. Als dit niet werkt, pas dan komt een nieuwe antenne om de hoek kijken. Zou je je gegevens willen invullen in je profiel  en hier een seintje willen geven als dit gebeurd is? 

Ik hoor graag van je! 


Deze antenne hebben wij, maar een tekort snoer dus kunnen hem bijna niet verplaatsen.groet Frank

OK @FrankenJolande ,

Ik adviseer jou om eerst de nieuwe Funke V5 binnen uit te testen. Deze antenne werkt echt beter dan jouw oude antenne. (Ik heb ze zelf ook allebei in huis.) @Lisa wil jou vast gratis een Funke V5  toesturen. 

Zou je het Forum profiel  willen aanvullen met naam, postcode + huisnummer en klantnummer? Deze  gegevens zijn alleen zichtbaar voor jou en KPN moderators. En geef hier even een seintje wanneer dit gedaan is.

Eventueel kun je (Daarna?) ook een buitenmontageset bestellen bij KPN. Die set kost 9,50 en is inclusief een 10 meter lange goede kwaliteit coax-kabel. 
 

https://m.apparatuurvoorthuis.kpn.com/nl/132720/digitenne-antennemontageset-voor-buiten-v5/?nextchapterfeed

@FrankenJolande 

Hebben jullie al tijd om het forumprofiel  te vullen? Want dan kunnen we verder om het ontvangstprobleem op te lossen. 


@FrankenJolande We hebben helaas niets meer van jullie gehoord. Ik neem aan dat je het via een andere weg hebt geregeld. Anders hoor ik het graag!


Weer een even geleden, maar nu een Funke er aan gedaan en nu 100%.

Bedankt voor jullie hulp en allemaal heel veel gezondheid!!

 


@FrankenJolande Bedankt voor de terugkoppeling! Goed om te horen :hugging: Hetzelfde toegewenst natuurlijk! :innocent:


Reageer