Skip to main content

Beste KPN,

Ik heb ook een noodpakket ontvangen en heb het zelfde probleem. Alleen NPO zenders.

Wordt dit automatisch geactiveerd?

 

*Admin: afgesplitst en een eigen topic voor vraag aangemaakt

 

Hoi @Arnold 76 ,

Dan kun je het zender zoeken nog een keer doen, maar dan met een kleine aanpassing.

  • Druk op Menu en ga naar Zender zoeken
  • Ga naar Handmatig zoeken (Zie je deze optie niet, druk dan op de blauwe knop)
  • Ga dan naar RF Kanaal (een van de pijlen eromheen) en pas deze aan naar het kanaal voor NTS4 (bouquet 5), waar ook CNN in zit. Voor de omgeving Poeldijk is dat kanaal 27.
  • Ga dan naar Start zoeken en druk op OK van je afstandsbediening

Deze manier kan helpen omdat wij het activatiesignaal (en ook softwareupdates) meesturen op het kanaal van CNN. Bij standaard zender zoeken gebeurt dit op de frequentie van de RTS (bouquet 1), waar de NPO in zit. Het signaal van de NPO wordt sterker uitgezonden, waardoor de ontvanger dan eerder denkt dat de ontvangst in orde is.
 

Zet de ontvanger dan op CNN (niet zappen). Zodra er beeld is op CNN, dan weer uitgebreid zenders zoeken. 

 

Als het na een uur wachten dan nog steeds niet gelukt is? Een moderator wil dan graag het een en ander voor je nakijken. Zou je het Forum profiel  willen aanvullen met naam, postcode + huisnummer, klantnummer en CAS-ID nummer? Het CAS-ID nummer kan je kwijt bij persoonlijke opmerkingen en deze gegevens zijn alleen zichtbaar voor jou en KPN moderators. En geef hier even een seintje wanneer dit gedaan is.

Het CAS-ID nummer kun je terugvinden in het menu-scherm abonnement, onderop je ontvanger en op de doos.


@Arnold 76 

Heb je inmiddels beeld op alle zenders ? 


Hallo @Arnold 76 Normaliter is Noordzee's tip een uitstekende tip. Het kan alleen zijn dat er een extra handeling noodzakelijk is, ook omdat het om een noodpakket gaat. Mocht het nog niet werken, laat me dat dan even weten en laat je gegevens achter op je Forum Profiel. Het gaat me dan om de naam van de contractant, je postcode / huisnummer, je klantnummer en het CAS ID van je ontvanger. Dit nummer staat op de ontvanger zelf. (Uiteraard zijn je gegevens alleen zichtbaar voor jou en de Moderators.)


Wist ik inderdaad @Bart_ 

Daarom had ik ook een extra alinea toegevoegd voor het vullen van het forumprofiel. Want dan weet jij als moderator de weg naar het team die de noodpakketten beheert.  Maar ik vermoed dat @Arnold 76 inmiddels al beeld heeft, want anders was hij vast al bij ons teruggekomen. 

 


Dank jullie wel! Inmiddels werkt alles naar behoren.


Mooi zo👍, en graag gedaan natuurlijk. 


Reageer