Skip to main content
Beantwoord

Digitenne ontvanger RBX2800 loopt vast (en moet dan power off/on)

  • 8 July 2024
  • 7 reacties
  • 57 keer bekeken

Mijn Digitenne ontvanger (RBX2800) begint kuren te vertonen. 


Na enige tijd gebruik (dag of 2) stopt de ontvanger met reageren op de afstandsbediening en alleen een keiharde power-off en on helpt dan. De tijd tussen de ene storing en de ander is steeds korter. 

Kan deze ontvanger vervangen worden (middels tussenkomst moderator)?
(CAS nummer in mijn profiel te vinden alsmede mijn klantnummer)

Vriendelijke groet, Jos

Hallo @Jos KV ,

Het snelste is om morgen vanaf 8.00 te bellen met 0800-0402
 

Realiseer je dat je waarschijnlijk een ZTE ZXV7200 ervoor terugkrijgt. Die ontvanger werkt regelmatig minder goed dan de Rebox. 
 

Mogelijk heb je een moderne TV (globaal 2019 of later) en kun je de insteekkaart overwegen als alternatief voor een losse ontvanger? Geef dat dan aan als je belt met 0800-0402
Hier staat meer informatie over de insteekkaart/CI+-module: 

 


Hallo Noordzee, 

Dank voor je antwoord; ik bel morgen wel even inderdaad. 
Goede tip m.b.t. de Rebox vervanger; dat belooft weinig beterschap dan…. 

Helaas is de insteekkaart geen optie; mijn TV is een museumstuk en weigert tot nog toe kapot te gaan. 
 


** update ** 
Inderdaad de ZTE ZXV7200 gekregen (en de Rebox ingeleverd), 


Na de antennewizard sessie een update software gekregen en ik heb (gelukkig) beeld. 
Observatie: de ingeleverde Rebox liet op een gegeven moment alleen de drie vrije zenders nog zien omdat kennelijk mijn abonnement was afgesloten (te zien in de CAS status). 
Ik heb wel alle zenders weer nu maar mijn abonnement heeft nog steeds de status: NEE. 

Ik neem maar aan dat dit gedurende de tijd dat de nieuwe box aan staat bijgewerkt gaat worden?
Anders moet er weer gebeld worden…. :( 

 


** update ** 
Inderdaad de ZTE ZXV7200 gekregen (en de Rebox ingeleverd), 


Na de antennewizard sessie een update software gekregen en ik heb (gelukkig) beeld. 
Observatie: de ingeleverde Rebox liet op een gegeven moment alleen de drie vrije zenders nog zien omdat kennelijk mijn abonnement was afgesloten (te zien in de CAS status). 
Ik heb wel alle zenders weer nu maar mijn abonnement heeft nog steeds de status: NEE. 

Ik neem maar aan dat dit gedurende de tijd dat de nieuwe box aan staat bijgewerkt gaat worden?
Anders moet er weer gebeld worden…. :( 

 

Er is verder niks aan het abonnement zelf veranderd neem ik aan?  Je betaalt er nog maandelijks voor? Zo ja, dan zal die status waarschijnlijk nu al veranderd zijn. 


** update ** 
Inderdaad de ZTE ZXV7200 gekregen (en de Rebox ingeleverd), 


Na de antennewizard sessie een update software gekregen en ik heb (gelukkig) beeld. 
Observatie: de ingeleverde Rebox liet op een gegeven moment alleen de drie vrije zenders nog zien omdat kennelijk mijn abonnement was afgesloten (te zien in de CAS status). 
Ik heb wel alle zenders weer nu maar mijn abonnement heeft nog steeds de status: NEE. 

Ik neem maar aan dat dit gedurende de tijd dat de nieuwe box aan staat bijgewerkt gaat worden?
Anders moet er weer gebeld worden…. :( 

 

Laat de ontvanger aanstaan op NPO 1. Dan heb je daarna binnen één uur beeld op alle zenders. 


Klopt :)


Alles lijkt weer te werken als vanouds. 


mooi zo :-)


Reageer