Skip to main content

Vandaag heb ik de zvx7200 ongeruild voor de insteekkaart

Installatie verliep prima en snel en nu geen problemen meer behalve de ontvangst op camping

Noordzee gaf mij eerder al het advies om een rebox re23ga aan te schaffen maar gaf toen niet het gewenste resultaat, ik kon maar enkele zenders ontvangen

Nu met de insteekkaart de volgende vraag

Ik zoek nu de zenders via de instellingen tv en deze vind meteen alle zenders

Is het zinvol om nu de rebox te gebruiken ipv de bijgeleverde antenne voor een sterker signaal

Hallo ​@Wil Bosman ,

Mooi dat je nu de insteekkaart hebt! 👌🏽

Wat betreft de antenne: Als je op de camping een goede ontvangst hebt op alle zenders met de bijgeleverde antenne van KPN, dan is dat natuurlijk prima. 

Maar de Rebox-antenne zal ongetwijfeld een betere ontvangst geven dan de standaard KPN-antenne. (Funke V6).  Maar het is alleen zinvol als de Funke V6 niet voldoet. 

Helaas, de insteekkaart werkte prima tot het telefonisch contact mat digitenne.

Deze deactiveerde alles en was ook niet meer aan de praat te krijgen, ook niet het oude kastje

Ik krijg weer een nieuwe set die ik pas begin mei kan proberen op de camping

Vraag Noordzee, als de installatie gelukt in, kan ik dan de digitenne antenne vervangen voor de rebox

Ik heb een antenne snoer setje met usb voor de benodigde voeding

Ik meld mij weer begin mei, mvg Wil

Je hebt thuis toch ook een televisie? Daar kun je 'm gewoon op aansluiten.

Het is sowieso handiger om hem na de camping thuis te gebruiken, want na 6 weken niet gebruiken wordt de CAS in je kaart/ontvanger gedeactiveerd.

(wel in elke regio even opnieuw zenders instellen)

Thuis heb ik gewoon kpn totaal

Hier op camping Groede had ik een schotel met canaldigitaal. Op aanraden kpn digitenne genomen, gemakkelijk en goedkoop.

De laatste jaren echter zeer slecht of totaal geen beeld, kpn raad zelfs digitenne af om op 4503pa,

Kpn adviseerde telefoon onbeperkte data, dan kun je kpntv streamen

Helaas geldt het bereik voor telefoon ook in dit gebied, geen of zeer slecht bereik, uitzonderlijk dat ik nog kan antwoorden

Wel na Goes ook masten in Vlissingen en zoutelande, waarom niet hier met duizenden kpn vakantiegasten

Helaas, de insteekkaart werkte prima tot het telefonisch contact mat digitenne.

Vraag Noordzee, als de installatie gelukt in, kan ik dan de digitenne antenne vervangen voor de rebox

Jahoor, die Rebox-antenne zal beter werken dan de standaardantenne van Digitenne. 

Thuis heb ik gewoon kpn totaal

Ja, dát snap ik. Bedoel ik ook helemaal niet. Maar daarnaast kan je thuis (ook) de digitenne gebruiken als je, maandenlang, niet op de camping zit. Al is 't maar om de CAS geldig / werkend te houden. Want als ie 6 weken niet aan staat vervalt de registratie in het apparaat. De automatische her activatie lukt niet altijd.

En bovendien handig voor een extra tv thuis. Of bij storing KPN TV.

Thuis heb ik ook al enkele malen plezier gehad van Digitenne erbij. Afgelopen 10 jaar 3 x flinke storing bij KPN TV. Eenmaal 2 dagen. Digitenne werkt wel. Dan is het toch handig als het kastje niet werkeloos 10 tallen kilometers verderop staat, hè.

Hier op camping Groede

Aan de overkant van het water bij Vlissingen.

Dan is het Goes waar je naar moet richten, Zoutelande heeft een stuk minder zendvermogen.

Zijn er andere digitenne gebruikers op de camping die het wel voor elkaar hebben ?
Een rondje lopen en kijken naar antennes, kan ook een yagi cq “hark” zijn.
Als je zo iemand vindt dan acht ik de kans groot dat zo iemand kan/wil helpen.
Of kan doorverwijzen.

Gebruik deze antenne op een meter of 4 à 5 hoogte, buiten, gericht op de mast die KeesYagi al aangeeft. Dan moet het op die locatie goed gaan.

Ik meld mij weer begin mei, mvg Wil

We helpen je dan weer graag. PeterG en KeesYagi zijn hier ook vrijwel dagelijks, dus er is altijd wel iemand online die jou tips kan geven. 

Maak tegen die tijd maar een nieuw topic aan. Het gaat vast goed komen!

Alvast een tip: mogelijk kun je ook een mast plaatsen. Hoe hoger, hoe beter. Ik weet dat je daar een dijk over moet om de overkant te kunnen zien…..

Reageer