Skip to main content

Op mijn overzicht factuur staat aangegeven dat in mijn pakket een gratis Digitenne ontvanger zit. Twee maal zelfs. Ik heb deze ontvanger echter niet. Ik zou deze wel willen gaan gebruiken voor op de camping in Nederland. Wat is hierin mogelijk?

Met vriendelijke groet, Rutger

 

Hallo @RutgerdeB ,

Dit probleem komt vaker voor. Dan staat er iets niet goed in de administratie van KPN.

Een moderator wil graag het een en ander voor je nakijken. Zou je het Forum profiel  willen aanvullen met naam, postcode + huisnummer en klantnummer? Deze gegevens zijn alleen zichtbaar voor jou en KPN moderators. En geef hier even een seintje wanneer dit gedaan is.

 


Gebeurd!


Prima @RutgerdeB ,

Je zou nog kunnen kijken of je nog gebruik kunt maken van deze omwisseltool:

https://www.kpn.com/service/televisie/digitenne-omwisselen.htm

En anders gaat een moderator erbij helpen. 


Beste Noordzee,

Ik heb geen Digitenne ontvanger en kan hem dus ook niet omruilen. Maar blijkbaar kan ik er volgens mijn maandelijkse overzicht wel gratis gebruik van maken. Ik heb hier nooit wat mee gedaan, omdat we er geen gebruik van maken. Aangezien we nu gaan kamperen, wil ik wel gebruik van gaan maken indien mogelijk.

Jaren geleden heb ik overigens wel Digitenne gehad. Dit was in de jaren dat KPN hier mee begon. 

 

Met vriendelijke groet, 

Rutger


Ok Rutger,

Dan kan een moderator jou verder helpen. Die komt hier vanzelf langs in de loop van de week. 


Ik bedenk me wel dat ik in het verleden zo'n kaart heb gehad met een apparaat om hem in de televisie te schuiven. Zou ik die wel kunnen omwisselen misschien? Moet ik hem wel even opzoeken.


Die kun je inderdaad “omwisselen”. Die module is nu niets meer waard. 


Bedankt.Dan doe ik dat als ik hem nog kan vinden 😉


Beste Noordzee,

 

Helaas kan ik de kaart module niet meer vinden. Toch ben ik benieuwd wat er mogelijk is en hoe ik toch van Digitenne gebruik kan maken. Volgens mijn maandelijkse factuur kan ik hier gratis gebruik van maken.

 

Met vriendelijke groet,

 

Rutger


Geen probleem Rutger, 

Er komt hier vanzelf een moderator langs die jou gaat helpen aan een Digitenne-ontvanger. 


Hi @RutgerdeB, welkom op het Forum en bedankt voor jouw bericht!

Ik heb meteen de gegevens er even bij gepakt en je abonnement bekeken. Je hebt op dit moment nog 2 ontvangers in je abonnement zitten die je destijds gekocht hebt. Deze kan je nu niet meer gebruiken helaas. Je hoeft ze ook niet retour te sturen, maar ik kan ze wel verwijderen uit je abonnement. Dan is dat in ieder geval geregeld. Daarnaast kan ik je voorzien van een nieuwe Digitenne ontvanger waarmee je weer een tijdje uit te voeten kan. Echter heb je een Internet en TV pakket waar je al twee tv-ontvangers voor ontvangt, de 'gratis tv-ontvangers inclusief' zijn daarom binnen jouw abonnement nu op. Wil je er een nieuwe Digitenne ontvanger bij? Dan ga je € 5,00 per maand betalen om hem te huren. Kopen kan al een hele tijd niet meer!  Ik weet niet of je beide HD tv-ontvangers voor interactieve televisie gebruikt, maar je kan anders daar ook een van inleveren en in de plaats een Digitenne ontvanger krijgen. 

Laat je even weten of ik hier nog iets voor je in kan betekenen? Of een nieuwe betaalde ontvanger aanvinken, of omruilen of alleen de koop-tuners uit je abonnement halen?


Beste Susan,

 

Dit antwoord had ik verwacht. Ik ga Digitenne alleen voor op de camping gebruiken. Dan komt dat op €60 per jaar. Of is er ook iets mogelijk op maandbasis? Zou een gat in de markt zijn voor op de camping.

 

Met vriendelijke groet,

 

Rutger


@RutgerdeB

Ja, dat kan ook maandbasis. Het kost dan inderdaad vijf euro per maand. 

Maar je kunt de extra ontvanger maandelijks opzeggen en eventueel een maand later weer aanzetten. 

Wel moet je na een opzegging dan iedere keer de spullen terugsturen naar KPN. Dat is wat irritant, maar dat is het huidige beleid. De reden hierachter is dat je tegenwoordig de apparatuur huurt van KPN. De ontvanger wordt dus niet meer jouw eigendom.

 

Susan vroeg verder: 

Laat je even weten of ik hier nog iets voor je in kan betekenen? Of een nieuwe betaalde ontvanger aanvinken, of omruilen of alleen de koop-tuners uit je abonnement halen?


Nee, dan kunt u verder niks meer voor mij betekenen. Zodra ik wil starten met Digitenne, kruis ik hem zelf aan.

Bedankt.

 

Rutger


Maar @RutgerdeB ,

Dan is het wel handig als de kooptuners al uit je abonnement gehaald zijn. Want anders kun je dadelijk  misschien geen extra ontvanger erbij zetten in Mijn KPN. Het aantal ontvangers is namelijk gemaximaliseerd op drie. 

Akkoord met het weghalen van die kooptuners?


Ja dat is akkoord. Wel bijzonder dat er twee in staan. Heb er altijd 1 gehad. Maar haal ze er maar uit idd


Prima, Susan is voor vandaag al gestopt met werken, maar dat zal ze morgen ongetwijfeld regelen voor jou. 

 


@RutgerdeB geen probleem! De ontvangers heb ik nu uit het abonnement gehaald, zodra je weer Digitenne wil afnemen kan je het aanvinken in MijnKPN of even contact met ons opnemen :wink:


Reageer