Skip to main content

Ik begrijp dat opslaan op dvd hd wel kan,

krijg het niet voor elkaar, op oude kastje ging het perfect ?

tv Salora 20LED1600

dvd speler met hd LGRH387H

digitenne ZXV7200

bvd Ton

Ā 

Admin: eigen topic voor je bericht

Met de overgang naar het nieuwe systeem is opnemen onmogelijk gemaakt.

Er is wel een mogelijkheid om de ongecodeerde zenders op te nemen, de zgn FTA zenders, de NPOā€™s + (2x) regionaal.

Of alle zenders in lagere kwaliteit via de PAL uitgang.

Ā 


Hallo Kees,

Dank voor je info,

Wat moet ik doen voor de ongecodeerdeĀ zenders op te nemen

en wat voor alle zenders in lagere kwaliteit, ben een leek op

dit gebied, heb wel wat kabels liggen.

Ik word gek van die lange reclames en met opnemen

was het leuker en veel korter.

bvd Ton


Aha, fijn dat je reageert, ik wachtte daar even op, soms schrijven we lange verhalen hier en dan komt er geen enkele reactie meer, dus vandaar.

Opnemen van de FTA zenders kan met een koop DVB-T2 ontvanger met externe USB hardeschijf. Daar heb ik geen voorbeelden van, er was wel een lijstje gemaakt door iemand ā€œvanā€ dit forum, dat zou bijĀ @PeterGĀ  op de site kunnen staan, breedbeeldweetjes.wordpress.com

Het andere wat ik bedoel daar hebben we het onlangs ook nog over gehad hier, metĀ @Noordzee .


Ā 

Het andere wat ik bedoel daar hebben we het onlangs ook nog over gehad hier, metĀ @Noordzee .

( ik ga even verder zoeken maar eerst wel dit bericht publiceren voor dat het foetsie ism, dit forum kent geen concept )

Omdat het forum geen concept kent, maak ik van bepaalde onderwerpen zelf een topic. Want dat komt soms van pas :Ā 

Je kunt dus ook met jouw ZTE ZXV7200 ontvanger opnemen !Ā 


Aha, dat bedoelde ik ( bericht van ā€œnoorzeeā€ ) wbt analoog opnemen.

Het lijstje met FTA (koop) ontvangers zie ik zo snel niet op de site breedbeeldweetjes.wordpress.com

Maar zal wel ergens staan, maar wellicht wel wat verouderd.


Andere gedachte, ik zie digitenne als een laatste oplossing, als er geen andere mogelijkheden zijn op de betreffende plek.

Want het heeft veel nadelen (er bij gekregen in de loop der tijd).


Dit is 'm,Ā @KeesYagiĀ . Alleen al een flinke tijd niks meer mee gedaan. Zal dus hier en daar wat verouderd zijn m.b.t. typen en merken.
(N.B. staat links in de rij 'ā€™pagina-overzicht'ā€™)


Hallo Kees,

Dank voor je uitgebreide reactie, ik ben een leekĀ 

op dit gebied en het duizelt mij een beetje.

Als ik het goed gelezen heb bied PeterG nog een oplossing

om wel te kunnen opnemen met een externe HDD recorder?

k heb wat vragen daarover, kan ik die beter aan hem stellenof weet jij

daar ook veel van?

IK heb een ztv ontaverger of rebox nodig daar het niet met

digi kastje kan?

Waar vvind ik zo iets voor een redelijke prijs en de HDD recorder?

bvd Ton

Ā 


HalloĀ @samuraiĀ 

Check dit topic voor de oplossing :Ā 

(Klik op de tekst in het kadertje)

Ā 

Ā 

En op Marktplaats vind je er vast wel eentje.Ā 


Beste @samuraiĀ , ik ben benieuwd of je er uit komt met de aangedragen informatie, het is nmi niet heel eenvoudig, zeker omdat je aangeeft dat je niet echt thuis bent in dit soort dingen.
Maar, mag ik vragen waarom je digitenne gebruikt, is er geen andere optie op je locatie ?
En met het kopen van een digitenne cq DVB-T2 ontvanger op zoiets als marktplaats moet je erg opletten, er zijn nog steeds vele aanbiedingen van absoluut onbruikbare apparaten van de oude generatie.


Hallo Kees,

Ik gebruik digitenne omdat ik die meeneem in de camper in nl.

Heb gekeken op jouw link, als ik het goed begrijp moet

het wel lukken met de aan schaf van een HDD en kastje, maar

waar vind ik een goede en wat kosten die?

Het punt is dat ik doodziek word van die lange reclame s en met

oude systeem kon je lekker door spoelen.

Ik woon in Amsterdam, maar als jij iets anders weet?

mvg Ton

Ā 


Een DVD/HDD-recorder. Niet met een losse HDD (met usb), daar werkt het niet mee.

Zo'n 10 jaar geleden zijn fabrikanten gestopt met die apparaten, maar ze zijn in kringloopwinkels nog wel te vinden.


Ik gebruik digitenne omdat ik die meeneem in de camper in nl.

Ja natuurlijk, voor onderweg, ook een typische digitenne / DVB-T2 toepassing, ik heb een koffertje met ontvanger en scherm en toebehoren om mee te kunnen nemen, nu al een tijd niet meer gebruikt :-<

Een apparaat wat een analoog video signaal op kan nemen moet je hebben, zoals een video-recorder dat op banden (in cassette) deed. Psja, die zou ik nog kunnen hebben, maar of dat nog werktĀ  ? En hoe zoek je zoiets 2e hands tussen de vage omschrijvingen op 2e hands sites.
Wat een gedoe,Ā  dat heet vooruitgang :/

Je hebt het over lange reclameblokken, dat gaat dan ws overĀ  de niet-NPO zenders ? De vrije zenders zou je wel op een normale manier op kunnen nemen, met een koop ontvanger.

Het punt is dat ik doodziek word van die lange reclame s

Ik kijk nooit iets rechtstreeks om die reden.

en met oude systeem kon je lekker door spoelen.

Heb ik (wij) ook jaren met veel genoegen gebruikt, maar helaas . . .