Skip to main content

Ik heb in mijn Hussel abonnement de extra optie:  Digitenne Basis Ontvanger  € 5,00 /maand

Deze heb ik ingebouwd in mijn camper.

De vraag is kan ik deze optie ook PAUZEREN voor de duur van 6 maand. Gedurende deze tijd gebruik ik de digitenne ontvanger niet.

Opzeggen wil ik niet,  omdat de ontvanger verplicht  teruggestuurd moet worden.

Als ik over een aantal maanden  opnieuw de digitenne optie aanvink krijg ik een nieuwe ontvanger toegestuurd met (hoogstwaarschijnlijk) andere maten. Dan moet ik weer aanpassingen maken in het frame waar de ontvanger is ingebouwd.

Volgens mij i s de optie pauzeren goedkoper dan heen en weer zenden van ontvangers.

Al meer dan 40 jaar  ben ik een trouwe klant van KPN  en hoop ik zeker dat mijn vraag positief wordt beantwoord.

Hallo @Moetnix ,

Helaas voor jou is alleen pauzeren niet mogelijk. 
 

Natuurlijk kun je wel opzeggen (met een opzegtermijn van één maand), maar dan moet je inderdaad je ontvanger terugsturen. Gedoe ! 
 

Wel krijg je waarschijnlijk hetzelfde type ontvanger weer terug na de hervatting van het abonnement. Want ik neem  aan dat je nu de ZTE ZXV7200 hebt. Die ontvanger is vrij algemeen. Er is ook een Rebox, maar die is maar in beperkte oplage verstrekt. Heb je nu wel die Rebox? Dan zou ik die zeker houden, want die ontvanger werkt beter dan de ZTE. 


Opzeggen wil ik niet,  omdat de ontvanger verplicht  teruggestuurd moet worden.

@Moetnix

Bij Interactieve TV heb je Digitenne inderdaad op maandbasis. En kun je het dus enkele maanden per jaar stopzetten, maar dan moet de ontvanger terug. Het is v.u. kpn niet mogelijk om een uitstaande ontvanger te heractiveren bij opnieuw nemen van een digitenne ontvanger in je itv abo.

Je weet dat bij 6 maanden niet gebruik de ontvanger inactief raakt? Bij het eerste nieuwe gebruik moet je dan kpn bellen (!) voor heractivatie. Na ca. 5 weken niet gebruik is de ontvanger de abo-gegevens kwijt (gaan via de lucht). Heractivatie zit wegens misbruik niet in het systeem meer.

Ook dát is gedoe!

Dus:

Of je laat 'm zitten en bij hergebruik kpn bellen voor een schopje, hij moet op moment bellen wel aan staan, onder abo gegevens kun je zien of het schopje al effect heeft; kosten à € 5 per maand lopen door.

Of je zet 'm stop. Dan moet je 'm terugsturen. Geen maandelijkse kosten. Bij weer toevoegen van een digitenne ontvanger krijg je een geactiveerde, die je wel binnen één week moet instellen en minstens een uur aan laten voor de abo-gegevens.


Als KPN een pauze optie zou hebben, kan het dus zijn dat iemand alleen voor 1 maand in de zomer vakantie 5 euro betaald. Dan zijn ze dus voor maar 5 euro per jaar een bruikleenapparaat kwijt. En zo’n pauze optie maakt de regelingen in abo systemen ook weer complexer, kost ook nog eens extra, want moet geïmplementeerd worden, de helpdesk moet het weten enz.

In het algemeen kun je je beter niet te veel op bruikleenspullen vastpinnen, dus ook net te veel energie stoppen in een frame of zo wat net mooi past.

Met wat geluk is er per februari a.s. ook een CI+ kaart verkrijgbaar voor een eigen ontvanger. Dus ik zou nu gewoon terug sturen en in de gaten houden of je misschien een eigen ontvanger zou kunnen gaan kopen.


De CI+ module wordt ook huur. Zo goed als zeker ook voor € 5 per maand. Maar kan in eigen ontvanger / 4k/uhd televisie.

Ook deze module dient dan bij onderbreking (opzeggen en later opnieuw nemen) geretourneerd te worden. Moet je dus wel "makkelijk” bij kunnen.


De CI+ module wordt ook huur. Zo goed als zeker ook voor € 5 per maand. Maar kan in eigen ontvanger / 4k/uhd televisie.

Kan je misschien wel van camper mee naar huis nemen en daar nog gebruiken. Maar CI+ module is aanzienlijk minder kostbaar object dan een hele ontvanger. Niet zo goedkoop als SIMkaart, die worden gewoon weggegooid.

Ook deze module dient dan bij onderbreking (opzeggen en later opnieuw nemen) geretourneerd te worden.

Dat is een aanname volgens mij. En dat kan in post envelop.

Moet je dus wel "makkelijk” bij kunnen.

Ja inderdaad


Dank iedereen voor de  goede reacties.

Ik heb nog een voorstel:

KPN zou natuurlijk ook de prijs van het abonnement kunnen halveren gedurende de inactieve periode.

1) Dan hoef ik niet meer naar de opslagloods waar de camper is gestald en de boel uitbouwen.

2)  KPN weet dat ze een klant behouden.

Het blijkt toch wel dat ik, als trouwe klant, vertrouwen heb in KPN.

Het zou wel erg fijn zijn als KPN hier zelf op reageert.

 


@Moetnix 

Er komt hier heus nog wel een moderator. Maar die gaat geen ander antwoord geven. Het kan gewoon niet. 

Overigens kost het jou maar 30 euro per jaar (zesmaal vijf euro.) Dat lijkt me te overzien. Zeker als je weet welke rompslomp je je allemaal bespaart met het opzeggen en weer opnieuw aanvragen van het abonnement. En dan hebben we het nog geeneens over de werkzaamheden aan jouw camper. 


1) KPN kan op geen enkele wijze constateren dat je hem niet gebruikt. Hem inactief maken zit niet in het systeem. Anders was pauzeren wel mogelijk. 

Kortom al je voorstellen kunnen niet. Ze gaan ook geen goede ontvanger bij een klant laten die werkt en naar een ander zou kunnen. Waar ie wel opbrengt. 

Een kpn moderator is ook gebonden aan de mogelijkheden en zal niks anders kunnen zeggen. 


Hallo @Moetnix, welkom op het forum.

Ik vind het fijn om te zien dat de community jou al te hulp is geschoten. Ik moet me volledig aansluiten bij hun antwoord: Het pauzeren van een abonnement is niet mogelijk. Systematisch lukt dit niet, daarnaast betaal je niet enkel voor het gebruik maar ook het in bruikleen hebben van de ontvanger. 

Hallo @Moetnix ,

Helaas voor jou is alleen pauzeren niet mogelijk. 
 

Natuurlijk kun je wel opzeggen (met een opzegtermijn van één maand), maar dan moet je inderdaad je ontvanger terugsturen. Gedoe ! 
 

Wel krijg je waarschijnlijk hetzelfde type ontvanger weer terug na de hervatting van het abonnement. Want ik neem  aan dat je nu de ZTE ZXV7200 hebt. Die ontvanger is vrij algemeen. Er is ook een Rebox, maar die is maar in beperkte oplage verstrekt. Heb je nu wel die Rebox? Dan zou ik die zeker houden, want die ontvanger werkt beter dan de ZTE. 

Als KPN een pauze optie zou hebben, kan het dus zijn dat iemand alleen voor 1 maand in de zomer vakantie 5 euro betaald. Dan zijn ze dus voor maar 5 euro per jaar een bruikleenapparaat kwijt. En zo’n pauze optie maakt de regelingen in abo systemen ook weer complexer, kost ook nog eens extra, want moet geïmplementeerd worden, de helpdesk moet het weten enz.

In het algemeen kun je je beter niet te veel op bruikleenspullen vastpinnen, dus ook net te veel energie stoppen in een frame of zo wat net mooi past.

Met wat geluk is er per februari a.s. ook een CI+ kaart verkrijgbaar voor een eigen ontvanger. Dus ik zou nu gewoon terug sturen en in de gaten houden of je misschien een eigen ontvanger zou kunnen gaan kopen.

1) KPN kan op geen enkele wijze constateren dat je hem niet gebruikt. Hem inactief maken zit niet in het systeem. Anders was pauzeren wel mogelijk. 

Kortom al je voorstellen kunnen niet. Ze gaan ook geen goede ontvanger bij een klant laten die werkt en naar een ander zou kunnen. Waar ie wel opbrengt. 

Een kpn moderator is ook gebonden aan de mogelijkheden en zal niks anders kunnen zeggen.