Skip to main content

Weet iemand hoe ik momenteel in vontact kom met iemand van KPN?

Telefoon is (tijdelijk?) niet in gebruik

Proberen via site geeft storingsmelding

Mijn digitenne kastje en/of afstandsbediening moet vervangen worden want defect

Dit is mijn enige mogelijkheid om tv te kijken

Heb geen internet of andere alternatieven en kan die ook niet betalen

Laat KPN me in deze crisis zonder zitten?

Ik weet dat dit geen 1e levensbehoefte is maar ik verveel me gek

Dankjewel 

Hoi @Doodziekvancoronavirus . Welkom op het forum.

Ik begrijp dat je digitenne hebt en dat het kastje stuk is? Wat is er precies kapot?

Kun je tevens je profiel aanvullen en mij hier een seintje geven? Dan kan ik je gegevens er bij zoeken. 


Profiel is aangevuld hopelijk naar wens

Digitenne signaal valt om de haverklap weg 

Alle voor de hand liggende stappen doorlopen zonder verbetering

Normaal nooit problemen

Afstandsbediening reageert wel op geluid maar niet op kanaal wijzigingen

Batterijen vervangen hielp niet

Na 1 anderhalve week naar het kastje lopen om te resetten iedere keer als ik naar een ander kanaal wil ben ik er wel klaar mee

Hulp welkom

 

 

 


Hoi @Doodziekvancoronavirus : Maak jij ook gebruik van een buitenantenne?

Wat gebeurt er als het signaal wegvalt? 


Nee nooit gedaan niet mogelijk dus geen optie

Het signaal valt weg zonder logica of reden 

De eerste keren heb ik het antenne kastje verzet stekkers gecontroleerd en reset uitgevoerd zonder resultaat

Terwijl ik verder zocht naar een oorzaak sprong hij vanzelf weer aan

Nu wacht ik eerst af en dan doet ie het weer maar het is erg irritant 

Is het misschien mogelijk om door iemand gebeld te worden want dit getyp schiet ook niet op?


Op het forum handelen we alles schriftelijk af. Als je hier telefonisch contact over wilt kan dat via 0800 0402. (gratis)

Fijn dat je alle stekkers al even bij langs bent geweest. Waar staat de antenne nu?

Als ik het goed lees, doet hij het nu wel weer?

 

 


Ik heb natuurlijk al meerdere malen 0800 0402 geprobeerd te bellen want zoals verwacht schiet dit forum dus voor geen meter op

Als ik dat nummer draai krijg ik al 2 dagen te horen dat het tijdelijk niet in gebruik is

Ik nam aan vanwege het virus gedoe

En nee het kastje EN de afstandsbediening werken dus allebei niet naar behoren

Het is niet normaal dat ik om de haverklap beeld verlies heb en het is niet oké dat ik iedere keer als ik van kanaal wil veranderen de boel eerst moet resetten 

Een reactie waar ik wat mee kan zou zeer op prijs gesteld worden 

Wat zijn de mogelijkheden om eea te vervangen?


Oja en de antenne staat bij het raam zoals altijd

De hele boel werkt al een paar jaar prima en dat had ik graag zo willen houden


Hallo @Doodziekvancoronavirus ,

Vervelend dat de spullen niet meer naar behoren werken. Vervangen van apparatuur kan natuurlijk altijd, maar ik stel voor dat we eerst wat gaan proberen. Tenslotte heeft het heel lang wel gewerkt.

 

Wil je het volgende eens proberen?

1/ Haal de ontvanger even een aantal seconden van de stroom af.

2/ Ga na het weer aandoen van de ontvanger eerst eens terug naar de fabrieksinstellingen.

3/ Zet de antenne op een zo hoog mogelijke plek.

4/ Geef een nieuwe opdracht zenders zoeken, maar dan via de optie uitgebreid zenders zoeken

5/ Kijk dan im het menu van jouw ontvanger naar de signaalmeter en experimenteer wat met de plek van de antenne.

6/ Zorg dat er geen externe storingsbron vlakbij de ontvanger of antenne staat. Denk dan bv aan een LED-lamp, een modem of een DAB+-radio.

Dan nog wat vragen:

1/ Wat voor type binnenantenne gebruik jij nu?

2/ Heb je de mogelijkheid om een antenne buiten te plaatsen als je daar de spullen voor kunt krijgen?

 


Ik heb natuurlijk al meerdere malen 0800 0402 geprobeerd te bellen want zoals verwacht schiet dit forum dus voor geen meter op

Als ik dat nummer draai krijg ik al 2 dagen te horen dat het tijdelijk niet in gebruik is

Ik nam aan vanwege het virus gedoe

Ik heb zojuist nog gebeld maar krijg dat bericht niet. Ze sturen een sms met een link naar dit forum maar je kan gewoon blijven hangen en je krijgt iemand aan de lijn.


Hallo @Doodziekvancoronavirus Natuurlijk klopt het niet dat je alles steeds moet resetten en dat het niet naar behoren werkt. Daar gaan we naar kijken. 

Eerst dit: bij onze telefonische ingang heb je direct contact met een collega, die je verder kan helpen. Je kunt ook chatten, via de website. Op het KPN Forum gaat het net even anders. Hier zijn veel mensen actief: veel klanten van KPN, die graag met je meedenken over je vraag. Noordzee is zo iemand en ik zie dat hij hier heel nuttige vragen stelt. Ook zijn er mensen van KPN actief, zoals Erwin en ik. Wij zorgen dat informatie goed vindbaar is en stroomlijnen gesprekken. Daarnaast helpen we uiteraard ook bij vragen en problemen, maar we kunnen niet direct reageren. 

Wat ik graag nog van je wil. Kun je me vertellen of je ook een foutmelding op de ontvanger ziet? Welk type ontvanger heb je? En kun je het CAS ID van de ontvanger vermelden in je Forumprofiel? Dat nummer vind je op de sticker op de ontvanger zelf. 


Ik kom hier graag morgen op terug want ik denk dat als ik nu reageer ik dingen ga zeggen die ik beter niet kan zeggen

Hopelijk begrip voor mijn frustratie aangezien ik vanavond ook alweer constant van het kastje naar de muur aan het lopen ben 

Letterlijk dus

Wordt vervolgd

 


Het is heel simpel. U zal aan een buitenantenne moeten. De nieuwe vorm van uitzenden in 9 van de 10 keer niet mogenlijk met een binnenantenne.


Dankjewel voor de nutteloze input Joep

Het was een hulp vraag en ik ben niet geïnteresseerd  in jouw persoonlijke mening

Ik blijf zeggen dat als je kabel niet kunt betalen er een betaalbaar en werkend alternatief moet zijn!!


We begrijpen je frustratie zeker, Doodziek. Maar wij weten vanaf hier niet wat er bij jou in huis allemaal gebeurt en hoe dingen zijn. Vandaar dat we je veel dingen vragen. Vervolgens moeten we oorzaken gaan uitsluiten. En dat gebeurt door jou te vragen dingen te doen. 

Het probleem is, geef je aan, dat het signaal wegvalt. Dat is in de praktijk eigenlijk altijd op te lossen door de antenne te verplaatsen. Met de nieuwe Digitenne die we sinds afgelopen zomer in heel Nederland hebben is het goed plaatsen van de antenne een veel nauwkeuriger werk dan voorheen. Daarom richten we ons daar erg op. Een vraag die, Noordzee ook al stelde, maar waar je nog op geantwoord hebt voor zover ik kan zien: welk model antenne heb je? Als het géén Funke v5 (DSC 550) is, laat het weten, want dan stuur ik je een nieuwe antenne op. 

 

Wat ons telefoonnummer betreft, die is nog gewoon in gebruik, al onze medewerkers zijn ook nog gewoon aan het werk. Weet je zeker dat je echt naar 0800-0402 belt? Je krijgt dan eerst de robotassistent, maar als je aan de lijn blijft kom je echt bij een medewerker uit.


Hallo @Doodziekvancoronavirus ,

Vervelend dat de spullen niet meer naar behoren werken. Vervangen van apparatuur kan natuurlijk altijd, maar ik stel voor dat we eerst wat gaan proberen. Tenslotte heeft het heel lang wel gewerkt.

 

Wil je het volgende eens proberen?

1/ Haal de ontvanger even een aantal seconden van de stroom af.

2/ Ga na het weer aandoen van de ontvanger eerst eens terug naar de fabrieksinstellingen.

3/ Zet de antenne op een zo hoog mogelijke plek.

4/ Geef een nieuwe opdracht zenders zoeken, maar dan via de optie uitgebreid zenders zoeken

5/ Kijk dan im het menu van jouw ontvanger naar de signaalmeter en experimenteer wat met de plek van de antenne.

6/ Zorg dat er geen externe storingsbron vlakbij de ontvanger of antenne staat. Denk dan bv aan een LED-lamp, een modem of een DAB+-radio.

Dan nog wat vragen:

1/ Wat voor type binnenantenne gebruik jij nu?

2/ Heb je de mogelijkheid om een antenne buiten te plaatsen als je daar de spullen voor kunt krijgen?

 

 

@Doodziekvancoronavirus 

Zoals de moderators Bart en Erik ook aangeven, zijn wij hier om jou te helpen. 

Ik zou graag willen weten of je de procedure 1 t/m 6 al hebt uitgevoerd. Verder ben ik benieuwd naar het antwoord op deze twee vragen:

1/ Wat voor type binnenantenne gebruik jij nu?

2/ Heb je de mogelijkheid om een antenne buiten te plaatsen als je daar de spullen voor kunt krijgen?


Uiteindelijke telefonisch contact gehad

Sommige tips hebben (in elk geval voor nu) geholpen dankjewel 

Er wordt een nieuwe afstandsbediening opgestuurd

Topic gesloten


Graag gedaan. En schroom niet om hier terug te komen als je verdere tips nodig hebt.Â