Skip to main content

Ik heb Digitenne in caravan op camping. Daar ben ik niet iedere week, maar als ik na een week er weer ben, heb ik alleen nog maar Nederland 1,2 en 3. Volgens KPN wordt na 1 week niet gebruik het signaal afgekoppeld. Dat is toch raar, ik betaal voor hele jaar, maar als ik langer dan 7 dagen niet kijk wordt signaal afgekoppeld. Moet dan iedere keer weer bellen om signaal weer gekoppeld te krijgen. Volgens KPN is dit standaard gang van zaken, klopt dit??

 

*Admin: topic verplaatst naar juiste board

Hoi @haho1961 ,

Er wordt door KPN aan een betere oplossing werkt. Zou je het volgende eens willen proberen? 

  • Handmatig zenders zoeken: 
    • Ga naar amenu] en kies iZENDER ZOEKEN]
    • Kies iHANDMATIG ZOEKEN], als je dit niet ziet staan druk je op de BLAUWE KNOP]
    • Ga naar aRF KANAAL] (een van de pijlen eromheen < OF >)
    • Vul het kanaalnummer voor jouw regio (zie staan hieronder)
    • Ga dan naar aSTART ZOEKEN] en druk op ok] van de afstandsbediening
    • Zet jouw ontvanger op CNN (niet meer zappen) en laat de ontvanger aanstaan. Jouw TV kun je eventueel uitzetten.

RF kanaal voor jouw regio:
25 : Friesland, Drenthe en Groningen
27 : Limburg, Zuid-Holland, Noord-Holland-Zuid en Utrecht
28 : Gelderland, Noord Brabant (midden en oost), regio Venlo
31 : Texel
35 : Zeeland en regio Roosendaal/Breda
44 : Flevoland, Noord-Holland-Noord en Overijssel

De activatie kan dan wel een uurtje nodig hebben….

 

 

Als het niet werkt: 

Zou je dan jouw Postcode, huisnummer, klantnummer en CAS-nummer invullen in je Forum profiel
Het CAS-nummer vind je op de onderkant van het Digitenne kastje, op de doos of in het menu-scherm abonnement.

Een KPN Moderator wil je daarna graag helpen en is daarvoor het CAS-ID of CAS-nummer nodig van het Digitenne kastje. Zonder dit nummer kunnen zij (helaas) niets voor je betekenen.
Nadat de moderator jouw abonnement weer heeft geactiveerd, doen de zenders het over het algemeen binnen één uur weer.


Dat is de reden dat de mijne niet op het vakantie-adres blijft staan. Thuis gebruik ik 'm met een extra tv-tje zeker 3 x in de week.

Hopelijk krijgen we gewoon weer het systeem als met dvb-t. Een “ingeslapen” smartcard werd gewoon weer wakker na ca. 15 minuten op RTL 4.

Met het nieuwe systeem werkt dat vooralsnog via CNN overigens.


Hallo @haho1961 Welkom hier en goed om te zien dat Noordzee en Peter je al van goede uitleg hebben voorzien. Ik kan je uiteraard helpen: laat je de gegevens die Noordzee al noemt achter op je Forum Profiel? Dan help ik je verder. 


Hoi @haho1961 ,

Er wordt door KPN aan een betere oplossing werkt. Zou je het volgende eens willen proberen? 

  • Handmatig zenders zoeken: 
    • Ga naar amenu] en kies iZENDER ZOEKEN]
    • Kies iHANDMATIG ZOEKEN], als je dit niet ziet staan druk je op de BLAUWE KNOP]
    • Ga naar aRF KANAAL] (een van de pijlen eromheen < OF >)
    • Vul het kanaalnummer voor jouw regio (zie staan hieronder)
    • Ga dan naar aSTART ZOEKEN] en druk op ok] van de afstandsbediening
    • Zet jouw ontvanger op CNN (niet meer zappen) en laat de ontvanger aanstaan. Jouw TV kun je eventueel uitzetten.

RF kanaal voor jouw regio:
25 : Friesland, Drenthe en Groningen
27 : Limburg, Zuid-Holland, Noord-Holland-Zuid en Utrecht
28 : Gelderland, Noord Brabant (midden en oost), regio Venlo
31 : Texel
35 : Zeeland en regio Roosendaal/Breda
44 : Flevoland, Noord-Holland-Noord en Overijssel

De activatie kan dan wel een uurtje nodig hebben….

 

 

Als het niet werkt: 

Zou je dan jouw Postcode, huisnummer, klantnummer en CAS-nummer invullen in je Forum profiel
Het CAS-nummer vind je op de onderkant van het Digitenne kastje, op de doos of in het menu-scherm abonnement.

Een KPN Moderator wil je daarna graag helpen en is daarvoor het CAS-ID of CAS-nummer nodig van het Digitenne kastje. Zonder dit nummer kunnen zij (helaas) niets voor je betekenen.
Nadat de moderator jouw abonnement weer heeft geactiveerd, doen de zenders het over het algemeen binnen één uur weer.

 

 

@haho1961 

Heb je inmiddels beeld op alle zenders? 

 


Reageer