Skip to main content
Antwoord

Digitenne signaal wordt 's avonds minder op een camping in Bergeijk

• September 20, 2025
  • 9 reacties
  • 105 keer bekeken

Goedemorgen, 

Wij staan op een camping in Bergeijk. We hebben prima beeld met Digitenne. Bij ons tegenover staat ook iemand die gebruik maakt van digitenne. Elke avond na een uur TV kijken begint het beeld en geluid te haperen. De antenne staat ongeveer hetzelfde uitgericht als die van ons. Wat kan de oorzaak zijn?

Beste antwoord door Noordzee

Hj heeft de antenne op ongeveer dezelfde hoogte staan. De ontvanger heeft hij continue aan staan. Wat een dingetje kan zijn is dat hij met zijn antenne hemelsbreed nog geen 2 meter van de wifi antenne van de camping staat. Hij gaat de antenne een stukje verplaatsen

Dat zal het zijn. Digitenne kan gaan storen als de antenne of de ontvanger te dicht in de buurt staan van andere elektrische apparatuur zoals een modem, een LED-lamp of een DAB-radio. 

Blijft de storing na het verplaatsen nog steeds? Laat die overbuur dan via de klantenservice vragen om een vervangende ontvanger. Het kan namelijk zijn dat de Digitenne-ontvangers na een aantal jaren wat minder goed gaan presteren.  

9 reacties

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • September 20, 2025

Zit die antenne ook op dezelfde hoogte als bij jullie?

Verder: als dat pas na een uur gebeurt bij hen dan lijkt het mij de ontvanger te kunnen zijn.

• Auteur
  • Helper
  • September 20, 2025

Hj heeft de antenne op ongeveer dezelfde hoogte staan. De ontvanger heeft hij continue aan staan. Wat een dingetje kan zijn is dat hij met zijn antenne hemelsbreed nog geen 2 meter van de wifi antenne van de camping staat. Hij gaat de antenne een stukje verplaatsen

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • September 20, 2025

Continu aan zou ik niet doen. 's Nachts gewoon uit zetten. Koelt ie af en leegt het cache geheugen ook.

Heb jij 'm ook continu aan?

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • Antwoord
  • September 20, 2025

Dat zal het zijn. Digitenne kan gaan storen als de antenne of de ontvanger te dicht in de buurt staan van andere elektrische apparatuur zoals een modem, een LED-lamp of een DAB-radio. 

Blijft de storing na het verplaatsen nog steeds? Laat die overbuur dan via de klantenservice vragen om een vervangende ontvanger. Het kan namelijk zijn dat de Digitenne-ontvangers na een aantal jaren wat minder goed gaan presteren.  

• Auteur
  • Helper
  • September 20, 2025

Ik heb de ontvanger ook altijd aan staan, maar als het beter is om deze uit te zetten zal ik dat doen.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • September 20, 2025

Aan is het verbruik ook 5 watt. Uit is 0,5 watt. 

Ik heb de ontvanger alleen aan als ik radio aan heb of televisie kijk. Anders is ie hier gewoon uit.

Jan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14
  • Moderator
  • September 22, 2025

Hoi ​@pipertje en dank voor jouw bericht :)
Zie dat je al enkele goede tips hebt mogen ontvangen en hopelijk heb je hier iets aan gehad en heeft het voor de gewenste verbetering gezorgd 🙏🏻

• Auteur
  • Helper
  • September 22, 2025

Nou, mijn overbuurman op de camping gesproken. Zaterdagavond prima beeld en geluid gehad. Gisteravond van ellende de tv uitgezet. Heel slecht beeld en geluid.  Ook de zenders uitgebreid laten zoeken. Geen resultaat. Ook het ereplaatsen van de antenne gaf niet het gewenste resultaat. Ze gaan morgen naar huis en hij laat zijn zoon er naar kijken. Ik heb het advies gegeven om met KPN contact op te nemen en de ontvanger om te ruilen.

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • September 22, 2025

Ik heb het advies gegeven om met KPN contact op te nemen en de ontvanger om te ruilen.

Dat advies had ik inderdaad al geopperd. 

Hoe kan dat contact opnemen met KPN het beste? 

Maak online een terugbelafspraak (rechtsonder op de pagina) en je wordt teruggebeld door de klantenservice op een moment dat jou uitkomt.

Je kunt KPN ook een bericht sturen via social media. Je vindt KPN op deze social media kanalen: InstagramFacebook of X.

Stuur daar je vraag via een privébericht en je krijgt zo snel mogelijk reactie.

Meer opties vind je hier: