Skip to main content

Signaalkwaliteit

Ontvangst  via Funke DSC 310 buitenantenne in gebied Hengelo-Enschede. Onderdeel tv ontvangst:

1. NPO 1+2+3+extra en tv oost+drenthe: max 80%

2. Alle overige 26 zenders: 100%.

Kan dus vanwege externe factoren lager worden met dienovereenkomenstige  verminderde ontvangst. (Is ook voor gekomen).

 VRAAG: 

1.  Vanwaar dit  verschil.

2. Wat is hieraan te doen, en door wie?

 

 

 

 

 

@Fred NL

We vallen in herhaling. Ik heb je een tip gegeven hoe je de ontvangst kunt verbeteren. Dat jij het anders wilt, dat is mij ook duidelijk. 
 

Ik laat het nu verder over aan een moderator die hier over een aantal dagen gaat verschijnen. 

 

Wil je eens stoppen met al die berichten? Je komt vanzelf aan de beurt. Dat gaat waarschijnlijk nog wel drie dagen duren. 


@Fred NL ,

Als je sneller een muurbeugel?

Vraag het dan via de webcare op Facebook of Twitter aan.Ik denk dat de kans op slagen daar groter is dan bij de klantenservice.

 

Maar om aan de mast te bevestigen zonder boren etc. zal je ook slangenklemmen nodig hebben.Neem dan RVS exemplaren om roestvorming te voorkomen, gezien je ze buiten gaat gebruiken.Er is vast wel een ijzerwarenzaak in de buurt waar je deze kan aanschaffen.


Hoi @Fred NL, ik begrijp dat de ontvangst de wensen over laat. Dat zien we ook terug op de foto's die je stuurt. Dat is natuurlijk erg balen. Hierover heb je al veel tips gekregen en ook na contact al de nieuwe antenne. Heel fijn. Alleen moet deze nog gemonteerd worden. Daarvoor heb ik alleen de muurbeugel zoals ook al gezegd is. Ik heb geen beugels om deze verder aan de trap van de caravan of dergelijke vast te maken. Mocht je die willen, dan zou je die zelf moeten kopen. Mocht je de muurbeugel willen ontvangen, dan hoor ik dat graag van je en stuur ik een op. Andere opties heb ik gewoonweg niet, hoe graag ik je verder ook wil helpen. 


Wie heeft het over geld.

Locatie is in de directe nabijheid van de steden Hengelo en Enschede.

Straks is het bv Maastricht, Eindhoven of Middelburg.

Waar hebben we het over ?

Mensen op tijd van en naar de maan sturen incluis beeld en geluid kunnen we al sinds de vorige eeuw.

 

Nu is geld ineens geen probleem meer? Dat verandert de kwestie. 
 

Je wilt niet boren, dan heb je ook niets aan de beugel voor de Funke V6.
 

Mogelijk kun je de jou toegestuurde Funke V6-antenne op een andere camping prima binnen plaatsen. 
 

Voor op deze camping is een andere (betere) antenne de oplossing, mede omdat je deze antenne in jouw bestaande mast kan plaatsen. Je zult die antenne echter zelf moeten aanschaffen. Dat kan via deze link: 

https://digitennes.nl/antennes/478-rebox-re-23ga-dvb-t2-power-plus-buiten-antenne-80km-8717056977386.html


Ik heb inmiddels begrepen dat de totale oplossing bestaat uit : 

Nieuwe ZTE-ontvanger met de laatste softwareversie 

Nieuwe Funke V6 antenne 

Nieuw beugel voor de V6

Eigen constructie om de antenne te plaatsen met oa Ducktape 

 

Dus toch conform mijn eerste advies: 

Goedemorgen @Fred NL ,

Ik adviseer je toch om de ontvanger en de antenne om te laten ruilen. 

 

 

@Fred NL : Kom er maar in met jouw foto!  


Ik heb inmiddels begrepen dat de totale oplossing bestaat uit : 

Nieuwe ZTE-ontvanger met de laatste softwareversie 

Nieuwe Funke V6 antenne 

Nieuw beugel voor de V6

Eigen instructie om de antenne te plaatsen met oa Ducktape 

 

Dus toch conform mijn eerste advies: 

Goedemorgen @Fred NL ,

Ik adviseer je toch om de ontvanger en de antenne om te laten ruilen. 

 

 

@Fred NL : Kom er maar in met jouw foto!  

Reutum, 29 juli 2023 21.15 uur

Digitenne update na klacht 21 juli 2023

ZXV 7200 uitvoering 201906

Software update versie 36

Antenne V6 met beugel zelf aangepast voor mastmontage.

Alle zenders:

Signaalkwaliteit 100%

Signaalsterkte 60%

Bovenop: wifi antenne ontvanger provisorisch gemonteerd met ducktaoe.

Tv ontvangst met twee monitoren

mbv splitter.

 


Met deze foto 29 juli 2023 21.25 uur

Locatie Reutum 7667 RS

 

UPDATE apparatuur ZXV 7200 uitvoering 201906 softwareversie 36 en  met V6 antenne met eigen versie mastbevestigiing zijn we qua kwaliteit weer terug op 2021. ZIE hierover alle opmerkingen en conclusies van vele voorgangers over het KPN DIGITENNE beleid in het KPN Forum

Signaalkwaliteit 100%

Signaalsterkte 60%


Met deze foto 29 juli 2023 21.25 uur

Locatie Reutum 7667 RS

 

UPDATE apparatuur ZXV 7200 uitvoering 201906 softwareversie 36 en  met V6 antenne met eigen versie mastbevestigiing zijn we qua kwaliteit weer terug op 2021. ZIE hierover alle opmerkingen en conclusies van vele voorgangers over het KPN DIGITENNE beleid in het KPN Forum

Signaalkwaliteit 100%

Signaalsterkte 60%

31 juli 2023 Reutum,

JAMMER

Vanaf 21 55 uur binnen 10 minuten tijden SBS 6 Oranjezomer 4x "geen Digitenne signaal " en 10x haperingen.

Prettige voortzetting van de vakantie.


Met deze foto 29 juli 2023 21.25 uur

Locatie Reutum 7667 RS

 

UPDATE apparatuur ZXV 7200 uitvoering 201906 softwareversie 36 en  met V6 antenne met eigen versie mastbevestigiing zijn we qua kwaliteit weer terug op 2021. ZIE hierover alle opmerkingen en conclusies van vele voorgangers over het KPN DIGITENNE beleid in het KPN Forum

Signaalkwaliteit 100%

Signaalsterkte 60%

31 juli 2023 Reutum,

JAMMER

Vanaf 21 55 uur binnen 10 minuten tijden SBS 6 Oranjezomer 4x "geen Digitenne signaal " en 10x haperingen.

Prettige voortzetting van de vakantie.

 


@Fred NL,

Helaas…

Wat ik nog kan adviseren, is om bij andere campinggasten te vragen of ze een Rebox ontvanger hebben.Misschien mag je die dan wel even lenen en kijken of dit bij jou effect heeft.

Als dat het geval is, kan KPN misschien ook wel een Rebox RBX2800 toezenden.

 

Overigens blijven de eerder genoemde Rebox antenne en FTA ontvanger goede opties.


@Fred NL,

Helaas…

Wat ik nog kan adviseren, is om bij andere campinggasten te vragen of ze een Rebox ontvanger hebben.Misschien mag je die dan wel even lenen en kijken of dit bij jou effect heeft.

Als dat het geval is, kan KPN misschien ook wel een Rebox toezenden.

Re In de afgelopen maand juli 2023 geen Digitenne gasten gezien Camping heeft 5 sterren met matige kabeltv, heb ik ook ingeladen. Wel veel satellietontvangers, hoofdzakelijk Duitse gasten.


@Fred NL,

Helaas…

Wat ik nog kan adviseren, is om bij andere campinggasten te vragen of ze een Rebox ontvanger hebben.Misschien mag je die dan wel even lenen en kijken of dit bij jou effect heeft.

Als dat het geval is, kan KPN misschien ook wel een Rebox toezenden.

Re In de afgelopen maand juli 2023 geen Digitenne gasten gezien Camping heeft 5 sterren met matige kabeltv, heb ik ook ingeladen. Wel veel satellietontvangers, hoofdzakelijk Duitse gasten.

Reutum,  31 juli 2023 22.35 uur

SLOTOPMERKING

Tijdens SBS6 Hart van Nederland:

"Wat heb ik aan een FTA ONTVANGER?"


Tsjaa, dan ligt het toch aan externe stortingsfactoren.

Denk aan een modem of een DAB+_radio. Zet de ontvanger en/of de antenne eens op een andere plek. Wat verder weg van andere elektrische apparaten. 


Tsjaa, dan ligt het toch aan externe stortingsfactoren.

Denk aan een modem of een DAB+_radio. Zet de ontvanger en/of de antenne eens op een andere plek. Wat verder weg van andere elektrische apparaten. 

Van auteur

Reutum 1 augustus 2023,

Noordzee kom eens met een afdoend advies.

We zijn er creatief genoeg binnen een 4,6 m caravan met vaste

opstelling koelkast en meterkast. 

De antenne staat al buiten en  bij de test is de wifimodem al uit. Verder geen E apparatuur.

Wat is de oplossingsrichting van de verantwoordelijke provider KPN?

DIE HOOR IK HELEMAAL NIET IN DIT FORUM!!!

 


@Fred NL ,

Wat misschien ook nog een idee is, is om de coax kabel te vervangen voor een met  dubbelvoudige afscherming.Dit om stoorsignaal wat via de kabel naar binnen komt te vermijden.

Je hebt deze materialen daarvoor nodig:

https://www.elektrobode.nl/products/hirschmann-waterdichte-f-connector-695020759-1?gclid=EAIaIQobChMIheqj0Ie7gAMVqJCDBx3n_g89EAQYASABEgK_6vD_BwE ( waterdichte F- connector)

https://www.allekabels.nl/coax-stekker/41/1045774/coax-stekker.html?mc=1&gclid=EAIaIQobChMIxLLKgYi7gAMVVpuDBx3gmgdBEAQYBCABEgLQZ_D_BwE (IEC- Male connector)

https://www.kabeldirect.nl/hirschmann-koka799-coaxkabel-zwart-uv-bestendig-per-meter.html?gclid=EAIaIQobChMI37Hl5Ii7gAMVGpODBx08RwVREAQYASABEgK3d_D_BwE ( Hirschmann kabel, per meter).

 

Ik heb mijn twijfels over de kabels van KPN, zeker de dunne.Als je een slechte kabel gebruikt krijg je ondanks het 4G filter in de antenne alsnog 4G instraling.Dit kan storingen veroorzaken.

 


Reutum, 1 augustus 2023

Mijn eerste reactie:

De gebruikte en toegepaste materialen zijn alle origineel door KPN geleverd.


De gebruikte en toegepaste materialen zijn alle origineel door KPN geleverd.

Maar dat betekend niet meteen dat deze goed zijn😉

 

Ik heb zelf vaak genoeg meegemaakt dat vervanging van slechte coaxkabels een groot verschil oplevert.


De gebruikte en toegepaste materialen zijn alle origineel door KPN geleverd.

Maar dat betekend niet meteen dat deze goed zijn😉

 

Ik heb zelf vaak genoeg meegemaakt dat vervanging van slechte coaxkabels een groot verschil oplevert.

RE 20230801: betekent dat KPN haar klanten Inferieure materialen en onderverdelen aanlevert.

Dat zijn mijn woorden niet, Martijn 197108!

Wat is uw reactie KPN als oplossing voor het probleem dat bij ons in  Reutum vanaf 21 juli 2023 manifesteert?

Ben benieuwd hoe het op ons  thuisadres zal zijn . KOKA 799 Installatie en antenne  ca  9m bovendaks in vrije opstelling.

 

 


We zitten hier op een openbaar klantenforum. Hier helpen wij elkaar met het zoeken naar oplossingen. Nou zijn Noordzee en Martijn197108 daar goed mee bezig als je het mij vraagt.

Verder heb je al een nieuwe antenne ontvangen en geïnstalleerd. Alleen blijf je soms de melding houden. 

Nu ben ik extra in het signaal gedoken, maar die moet op de camping gewoon goed zijn. 

Kun je voor de volgende zenders het percentage van de signaalsterkte geven:
NPO1:

RTL4:

MTV:

Veronica:

CNN:

Kan je vinden via menu en dan abonnementsstatus. 

 


We zitten hier op een openbaar klantenforum. Hier helpen wij elkaar met het zoeken naar oplossingen. Nou zijn Noordzee en Martijn197108 daar goed mee bezig als je het mij vraagt.

Verder heb je al een nieuwe antenne ontvangen en geïnstalleerd. Alleen blijf je soms de melding houden. 

Nu ben ik extra in het signaal gedoken, maar die moet op de camping gewoon goed zijn. 

Kun je voor de volgende zenders het percentage van de signaalsterkte geven:
NPO1:

RTL4:

MTV:

Veronica:

CNN:

Kan je vinden via menu en dan abonnementsstatus. 

Re

Reutem 7667 RS huisnt 7

Caravan op camping antenne cs. 3m vrijr opstelling 

KPN Digitenne signaalsterkte meting 

NPO1  60

RTL4 65

MYV 61

VERONICA 55, ( 0....55 met haperingen)

CNN 55

Meting omstreeks 10.00 uut lichte regen.

 


We zitten hier op een openbaar klantenforum. Hier helpen wij elkaar met het zoeken naar oplossingen. Nou zijn Noordzee en Martijn197108 daar goed mee bezig als je het mij vraagt.

Verder heb je al een nieuwe antenne ontvangen en geïnstalleerd. Alleen blijf je soms de melding houden. 

Nu ben ik extra in het signaal gedoken, maar die moet op de camping gewoon goed zijn. 

Kun je voor de volgende zenders het percentage van de signaalsterkte geven:
NPO1:

RTL4:

MTV:

Veronica:

CNN:

Kan je vinden via menu en dan abonnementsstatus. 

Re

Reutem 7667 RS huisnt 7

Caravan op camping antenne cs. 3m vrijr opstelling 

KPN Digitenne signaalsterkte meting 

NPO1  60

RTL4 65

MYV 61

VERONICA 55, ( 0....55 met haperingen)

CNN 55

Meting omstreeks 10.00 uut lichte regen.

 

2 augustus 2023 vervolgmetingen Reutum 7667 RS nr 7

Wisselende weeromstandigheden tijdens meting 10.15 - 10 20 uur.

Hoogte antenne ca. 50 cm boven de grond.

Opmerking signaalkwaliteit was wisselend en soms zijn er haperingen.

SIGNAALSTERKTEWAARDEN

NPO1 57

RTL4 60

MTV 58

VERONICA 61

CNN 58

 


We zitten hier op een openbaar klantenforum. Hier helpen wij elkaar met het zoeken naar oplossingen. Nou zijn Noordzee en Martijn197108 daar goed mee bezig als je het mij vraagt.

Verder heb je al een nieuwe antenne ontvangen en geïnstalleerd. Alleen blijf je soms de melding houden. 

Nu ben ik extra in het signaal gedoken, maar die moet op de camping gewoon goed zijn. 

Kun je voor de volgende zenders het percentage van de signaalsterkte geven:
NPO1:

RTL4:

MTV:

Veronica:

CNN:

Kan je vinden via menu en dan abonnementsstatus. 

Re

Reutem 7667 RS huisnt 7

Caravan op camping antenne cs. 3m vrijr opstelling 

KPN Digitenne signaalsterkte meting 

NPO1  60

RTL4 65

MYV 61

VERONICA 55, ( 0....55 met haperingen)

CNN 55

Meting omstreeks 10.00 uut lichte regen.

 

2 augustus 2023 vervolgmetingen Reutum 7667 RS nr 7

Wisselende weeromstandigheden tijdens meting 10.15 - 10 20 uur.

Hoogte antenne ca. 50 cm boven de grond.

Opmerking signaalkwaliteit was wisselend en soms zijn er haperingen.

SIGNAALSTERKTEWAARDEN

NPO1 57

RTL4 60

MTV 58

VERONICA 61

CNN 58

Foto behorende bij meting 29230802 antenne ca 50 cm boven de grond locatie Reutum 7667 RS nr 7

 


Nog steeds ontvangstproblemen? 

Zo'n twaalf dagen terug had ik een FTA-ontvanger aangedragen als oplossing voor de ontvangst van de NPO-zenders. Dat kost vier tientjes en dan had je de afgelopen weken een prima ontvangst gehad op de NPO-zenders. Je zou dan kunnen switchen tussen twee ontvangers, de ene voor de NPO-zenders en de ander voor de andere zenders.

Voorlopig zie ik anders een oplossing niet in zicht komen. 


@Fred NL ,

Deze FTA ontvanger is niet zo duur: https://www.rebox.tv/nl/product/re-2400-dvb-t2-fta-digitenne-ontvanger-outlet/

Ik heb 'm zelf sinds kort ook, en die ontvanger heeft een goede ontvangst.Een wereld van verschil met de ZXV7200.


Re

Reutum, 5 augustus 2023

En dat deze moderne tijd van techniek waarin we de decennia geleden mensen al van en naar de maan kunnen sturen. En live in beeld en geluid kunnen volgen.

Heb nog dagelijks last op alle zenders van haperend tot geen ontvangst. 

Wacht op coulance van KPN op mijn abonnement.