Skip to main content

Ik heb vorige week een noodpakket ontvangen, Wi-Fi doet het. Maar Digitene wilt maar niet werken. Ik heb alles geprobeerd, rondlopen met de antenne, stekker eruit en weer erin, andere hdmi kabel.

Ik ben al 4 dagen aan de gang met de medewerkers. En tot vandaag moest ik horen dat het aan mijn tv ligt. Ik ben van een andere provider, naar kpn gekomen. En het voelt alsof ik dom ben. Want ik weet wel hoe ik apparaten moet aansluiten en in menu's moet scrollen. 

 

Dit is wat ik te zien krijg als het menu open gaat. Je ziet Digitene netjes in het beeld komen, om vervolgens dit te zien. En op het kastje staat 8888.

 

@S18 Allereerst welkom op ons Forum! Fijn dat je ons gevonden hebt. Balen dat het noodpakket voor geen meter functioneert. Waarom maak je eigenlijk gebruik van een noodpakket en nog niet van de kabel? Je hebt al vaker met ons gebeld geef je aan. Je krijg code 8888 te zien op het kastje en zien ‘sneeuw’. Ik vraag me af wat mijn collega's al met je besproken hebben en of er al een ander Digitenne kastje/antenne is aangeboden.

Kun je voor mij alvast je gegevens invullen in je profiel en hier een seintje geven als dat is gebeurd? Dan kan ik doorlezen wat mijn collega's gedaan hebben en eventueel zelf het e.e.a voor je uitzoeken. 

Ik hoor graag van je.   


Omdat ik sinds februari een woning hebt gekregen en pas 24 maart de aansluiting zou zijn. Ze weten ook niet waarom het zolang duurt en zouden dat gaan onderzoeken. In de tussentijd heb ik een noodpakket ontvangen.

Ik heb hem nu een week, maar de digitenne werkt gewoon niet. Telefonisch lieten u collega's mij iedere keer dezelfde handelingen doen, ondanks ik ze iedere dag hetzelfde hebt uitgelegd. Zelfs aangegeven aan mij dat het aan mijn televisie ligt. Pas gisteren via Facebook met een andere collega te hebben gesproken foto's op te hebben gestuurd en eindelijk gehoor. 

Er is een aanvraag gedaan voor een nieuwe box. Hopelijk wordt die snel opgestuurd. Ik heb 2 kinderen die iedere dag voor de tv vragen. 


@S18 Ah wat balen dat het zoveel moeite kost om het probleem opgelost te krijgen. Ik hoop ook dat je het pakket snel kunt ophalen of ontvangt. Laat je het hier weten als je morgen nog geen bericht hebt gehad? Dan ga ik er voor je achteraan. 


@S18 

Code 8888 geeft aan dat je geen beeld of een storing hebt met je ontvanger. Je kan dit oplossen door de stappen op deze website even te volgen. 

Soms ligt het aan de scart-kabel of aan de HDMI-kabel. Probeer bij deze fout ook -indien mogelijk- een andere kabel. 

De instructie voor het oplossen van code 8888 op een andere manier beschreven: 

1/ Selecteer het juiste input kanaal op de afstandsbediening van jouw TV middels de source knop. De source-knop verschilt per type afstandsbediening. Dit kan variëren van een vierkant met een pijl erin tot een EXT of AV knop. 
2/ Kies nu het juiste input kanaal (ook wel extern kanaal). Weet je niet welke de juiste is? Ga ze dan 1 voor 1 langs door op de source-knop te drukken. Wacht elke keer 10 seconden voordat het beeld verspringt. Bij het juiste input kanaal verschijnt het Digitenne menu of live tv.

Als je dan het Digitenne-menu ziet: 

3/ Via het menu eerst terug naar de fabrieksinstellingen. (met de Digitenne-afstandsbediening) 
4/ Daarna een software-update draaien indien noodzakelijk.
5/ Dan een opdracht geven tot uitgebreid zenders zoeken.
6/ De antenne eventueel bijdraaien aan de hand van de signaalmeter in je menu. 
7/ Laat de ontvanger minimaal een uur lang aanstaan, dan kan de abonnementsstatus op JA springen.

Stap 4 en 5 kan je evt. omdraaien. 
Kom je er niet uit met deze instructie? 

Lisa wil graag het een en ander voor je nakijken. Zou je het Forum profiel willen aanvullen met naam, postcode + huisnummer, klantnummer en CAS-ID nummer? Het CAS-ID nummer kan je kwijt bij persoonlijke opmerkingen en deze gegevens zijn alleen zichtbaar voor jou en KPN moderators. En geef hier even een seintje wanneer dit gedaan is.

Het CAS-ID nummer kan je terugvinden in het menu-scherm abonnement.

 


@S18

Heb je code 8888 al kunnen oplossen? Heb je beeld op alle zenders ? 


@S18 We hebben niets meer van je gehoord dus ga ik ervan uit dat het nieuwe kastje het probleem heeft opgelost. Zo niet, weet je ons te vinden!


Reageer