Skip to main content

Hallo, sinds vorige week donderdag heb ik bij de kanalen nl1, 2, 3 en rtvnoord dat het beeld regelmatig vastloopt, wegvalt enz. Bij alle andere zenders heb ik dat probleem niet. Heb al aan alle stekkertjes gezeten. De ontvanger staat al ruim een jaar op dezelfde plek in de vensterbank. Dit is heeeeeeel vervelend want dan mis ik dus zinnen, enz. En het kijkt niet lekker, dus dan kijk ik maar niet (maar ik betaal er wel voor!)

Is het normaal dat je afgesloten word voor je de nieuwe ontvanger hebt?


Dat is normaliter niet het geval, jammer om te zien dat dit nu wel zo was 😞. 


Helaas geen verbetering.


Dat is wel erg vervelend! Er gaat dan vermoedelijk ook geen verbetering komen.. Je hebt echt geen mogelijkheid om de antenne buiten te bevestigen? Je zou die wel alsnog eens kunnen verplaatsen. Zo hoog mogelijk bij het raam. Neem er wel de tijd voor om dat nauwkeurig te doen. Wellicht is er een stoorzender in jouw buurt gekomen, waardoor je dit nu ervaart.


Dat is erg vervelend en ook merkwaardig, de omroepen die je noemt zitten samen op een zender cq uitzendkanaal 40. Maar de andere zenders zitten op hogere en lagere kanalen, als het nu het hoogste of laagste kanaal was dan zou er nog logica inzitten.

De ontvanger is omgewisseld dus ? Voor hetzelfde type vermoed ik.

Dan blijft over om de antenne en kabel te wisselen. Maar het kan best iets lokaals zijn, een stoorbron of iets wat net dat ene zendkanaal cq golflengte dwars zit.

Een ander type ontvanger proberen is ook interessant.

Hier een overzicht van DVB-T  / digitenne (=merknaam)

https://radio-tv-nederland.nl/dvbt/digitenne-kpntv.html

Om te zoeken in de pagina gebruik crtl-F (zoeken) op bv. groni(ngen)


@svdv Je hebt dan waarschijnlijk toch last van een externe storingsbron. De antenne buiten hangen helpt dan niet. Een Rebox ontvanger wel, die kan hier beter mee omgaan.

KPN moderators en helpdesk medewerkers kunnen dat echter niet voor je regelen. Daarvoor moet je een klacht indienen bij KPN via het klachten formulier op de website. En volhouden dat het de oplossing is. Je hebt al vanalles vernieuwd gekregen dus daar ligt het niet aan. Dus als je nog via Digitenne wilt kijken is helaas niet anders.

edit: zie bijvoorbeeld dit topic https://forum.kpn.com/digitenne-12/slecht-ontvangst-met-zxv7200-501989


Ik heb de tv en alles naar de andere kant van het de woonkamer/ander raam verplaats. Heeft niet geholpen. Ik heb nu een nieuwe tv besteld en ziggo kabelt tv. Helaas, jammer...


@svdv  Jammer, maar begrijpelijk met deze slechte ondersteuning door KPN Digitenne (door de slechte ZXV7200 kastjes)


Nou, dat schiet lekker op. Op de site staat dat opzeggen het snelt gaat als je belt. De wachttijd is tussen de 12 en 14 minuten…….