Beantwoord
Digitenne tv-ontvanger omwisselen
Ik word uitgenodigd om mijn Digitenne tv-ontvanger om te wisselen. Ik gebruik nu een insteekkaart in de TV. Maar ik begrijp dat dit niet meer mogelijk is. Erg jammer. Wat zijn dan de alternatieven?? Kunt u mij vertellen welke apparatuur ik van KPN heb en of deze op koop- of huurbasis is? Verder, moet de ontvanger omgewisseld worden, of ook de smartcard? Of juist allebei? Dank.
Beste antwoord door PeterG
Smartcards komen te vervallen. Ook het gebruik van Module's (insteekkaart), waarmee een smartcard direct in een televisietoestel kan, vervallen. Dit omdat veel thuis staande tv's niet beschikken over ontvangst van de nieuwe uitzendnorm DVB-T2 HEVC.
Er komt / is een losse huurdecoder (à € 5 p/m) beschikbaar. Deze werken zonder smartcard, de decoder zelf is gekoppeld aan je abonnement door de zgn VSC (virtual smartcard). Een stukje techniek in de ontvanger. Dit omdat de overheid ook voorschrijft dat je beveiliging op een hoger niveau moet. Ook contentaanbieders eisen dat bij HD doorgifte.
Of je nu nog koop hebt kan een moderator voor je nakijken. Maar het wordt dus sowieso huur. Voor de nieuwe norm zijn, i.c.m. abonnement, geen apparaten te koop.
Voor de KPN moderator zijn wel wat gegevens nodig.
Zodat je door een moderator geholpen kunt worden zou je je gegevens willen invullen in je forumprofiel? Deze gegevens zijn niet publiek te zien.
I.i.g. voor- en achternaam, postcode + huisnummer, klantnummer(s), Tel.nr. (op de regel Persoonlijke opmerkingen)
Na het invullen onderaan op {Sla wijzigingen op} klikken.
Bekijk origineelEr komt / is een losse huurdecoder (à € 5 p/m) beschikbaar. Deze werken zonder smartcard, de decoder zelf is gekoppeld aan je abonnement door de zgn VSC (virtual smartcard). Een stukje techniek in de ontvanger. Dit omdat de overheid ook voorschrijft dat je beveiliging op een hoger niveau moet. Ook contentaanbieders eisen dat bij HD doorgifte.
Of je nu nog koop hebt kan een moderator voor je nakijken. Maar het wordt dus sowieso huur. Voor de nieuwe norm zijn, i.c.m. abonnement, geen apparaten te koop.
Voor de KPN moderator zijn wel wat gegevens nodig.
Zodat je door een moderator geholpen kunt worden zou je je gegevens willen invullen in je forumprofiel? Deze gegevens zijn niet publiek te zien.
I.i.g. voor- en achternaam, postcode + huisnummer, klantnummer(s), Tel.nr. (op de regel Persoonlijke opmerkingen)
Na het invullen onderaan op {Sla wijzigingen op} klikken.
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.